דף הבית / חדשות / ב.מ.וו: ריקול בארה"ב לדגמי 2020-2019
BMW R 1250 GS HP

ב.מ.וו: ריקול בארה"ב לדגמי 2020-2019

ב.מ.וו מוציאה קריאת שירות (ריקול) לאלפי דגמים שנמכרו בין השנים 2019 ו-2020 על הזעת נוזל בלם מהקליפרים הקדמיים; דלק מוטורס: "היצרן לא הנחה על ביצוע ריקול באירופה, רוכבים שחושדים מוזמנים להגיע לבדיקה"

יבואנית ב.מ.וו לארה"ב הודיעה על קריאת שירות ל-9,392 יחידות של חמישה מדגמי ב.מ.וו שנמכרו בשנים 2019 ו-2020, בשל בעיה אפשרית בבלמים הקדמיים. יחד עם זאת, קריאת השירות אינה תקפה לאירופה.

מעל 9,000 יחידות מדגמי R1250GS, R1250GS אדוונצ'ר, R1250RT, S1000RR, ו-S1000XR שנמכרו בשנתיים האחרונות בארצות הברית, נקראו בקריאת שירות (ריקול) על אפשרות להזעת נוזל בלם מהקליפרים הקדמיים.

על-פי ב.מ.וו, הנזילה מתרחשת במצב חניה, והיא עלולה לגרום לירידת מפלס נוזל הבלם הקדמי. עם זאת, אין חשש לפגיעה בכושר הבלימה. הרוכבים אמורים לשים לב להזעה מהקליפר הקדמי או לשאריות נוזל בלם על החישוק הקדמי או הקרקע. כמו גם לירידה במפלס נוזל הבלם שבכוסית הממוקמת על הכידון.

יחד עם זאת, על-פי ב.מ.וו-גרמניה מדובר על ריקול בצפון אמריקה בלבד, וזאת בשל העובדה שהרשות הממשלתית לבטיחות חייבה את היצרנית לבצע את הריקול בצפון אמריקה. בשאר העולם, ובכלל זה אירופה וישראל, אין קריאת שירות גורפת, וככל שקיימת תקלה – היא תטופל במסגרת פרטנית.

תגובת 'דלק מוטורס', יבואנית אופנועי ב.מ.וו לישראל:

"היצרן הכריז על הריקול בארה"ב ובקנדה בלבד בשל החלטת NHTSA (ר"ת National Highway Traffic Safety Administration – הרשות הממשלתית לבטיחות [א"א]) ובניגוד לדעתו המקצועית של היצרן.

לדברי היצרן לא מדובר בתקלה בעלת השפעה בטיחותית ולכן לא נדרש להכריז על ריקול. מסיבה זו היצרן לא הנחה על ביצוע ריקול באירופה וישראל. בהיעדר הנחיה, כאמור, לדלק מוטורס אין סמכות להכריז על ריקול. מרכזי השירות המורשים הונחו בעבר באשר לאופן הטיפול בתופעה של סימני הזעה מאוכפי הבלם הקדמיים. כל בעל אופנוע המתלונן על תופעה זו מטפל בהתאם. כל בעל אופנוע החושד שקיימת באופנועו בעיה כזו או אחרת – מוזמן לאחד ממרכזי השירות של ב.מ.וו לקבלת טיפול".

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

2025-Kramer-APX-350-MA-prototype-COTA-1

חדש מקרמר: ה-APX-350 לצעירים

ה-APX-350 הוא הדגם החדש של קרמר - סדנת הבוטיק לאופנועי מרוץ - והפעם עם מנוע שמגיע מהק.ט.מ 350EXC-F ונועד לאליפות לבני 14 בארצות הברית

2 תגובות

  1. Avatar

    איך הזעה בקליפר קידמי, שמרטיבה את החישוק, לא פוגעת בבלימה? איך????

    • Avatar

      קיבלתי לאחרונה פנייה מהיצרן לתיקון קליפר ב g310 מודל 2019 במסגרת ריקול.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן