דף הבית / חדשות / ב.מ.וו: M 1000 R חדש ל-2023
BMW-M1000R-2023-019

ב.מ.וו: M 1000 R חדש ל-2023

לצד ה-M 1000 RR - גרסת הקצה של הסופרבייק - מציגים בב.מ.וו את ה-M 1000 R - גרסת קצה של הסופר-נייקד S 1000 R

בב.מ.וו מציגים את ה-M 1000 R – גרסת קצה של הסופר-נייקד S 1000 R, עם 210 כ"ס, משקל מלא של 190 ק"ג והרבה קרבון.

גרסת הקצה של הסופרבייק – ה-M 1000 RR – אינה היחידה שהוצגה על-ידי חטיבת המרוצים והשיפורים של ב.מ.וו – M Performance. גם הסופר-נייקד, ה-S 1000 R, מקבל גרסת קצה – לראשונה מאז הוצג בשנת 2014. בניגוד לגרסה הרגילה, נמצא במנוע הארבעה צילינדרים בשורה בנפח 999 סמ"ק של גרסת ה-M את טכנולוגיית מנגנון תזמון השסתומים המשתנה ShiftCam, אשר מאפשר להרחיב את טווח המומנט היעיל ויחד עם זאת להגדיל את הספק המנוע. בכך המנוע מיישר קו גם עם גרסת הסופרבייק. לעומת 165 כ"ס ב-11,000 סל"ד ו-11.62 קג"מ ב-9,250 סל"ד ב-S1000R, נמצא כאן עלייה משמעותית בהספק ל-210 כ"ס (154KW) ב-13,750 סל"ד (עלייה של 45 כ"ס) ומומנט של 11.52 ב-11,000 סל"ד. הקו האדום עלה מ-12,000 סל"ד ל-14,600 סל"ד. גלגל השיניים מגיע עם 47 שיניים (לעומת 45 ב-S) וההילוכים 4 עד 6 קצרים יותר.

ב.מ.וו M 1000 R - גם הסופר-נייקד מקבל גרסת M קרבית
ב.מ.וו M 1000 R – גם הסופר-נייקד מקבל גרסת M קרבית

ב-M 1000 R יש כנפונים אגרסיביים לטובת כוח הצמדה מוגבר. למעשה הם משפיעים ממהירות של 160 קמ"ש ומגיעים להפעלת כוח הצמדה שווה ערך ל-11 ק"ג במהירות של 220 קמ"ש. הבולמים הקדמיים – עם ציפוי DLC שחור – זהים ל-S 1000 R: בקוטר 45 מ"מ, הפוכים ובטכנולוגיית קארטרידג' סגור, מתכווננים באופן מלא ומציעים מהלך של 120 מ"מ. הבולם האחורי מציע גם הוא כיוונים מלאים ומהלך גלגל של 117 מ"מ. מערכת הבלימה מגיעה עם צמד דיסקים קדמיים בקוטר 320 מ"מ עם קליפרים רדיאליים של ניסין ומשאבה רדיאלית של 'M Brake' – המגיעים היישר מדגמי המרוצים. יש חישוקים מאלומיניום יצוק ויש משכך היגוי.

חבילת האלקטרוניקה מלאה כצפוי, ומכילה את כל הפרמטרים המוכרים כגון מצב דינמיק פרו, ושליטה על בקרת בלימת מנוע, בקרת ווילי, בקרת זינוק, הגבלת מהירות לפיטס, בקרת זינוק בעלייה מתקדמת, ומערכת MSR שמונעת החלקה בהורדת הילוכים במקביל לקלאץ' המחליק. ה-M כולל גם בקרת החלקת גלגל אחורי (Brake Slide Assist) ששולטת על החלקת הגלגל בכניסה לפנייה. יש גם מסך TFT צבעוני בגודל "6.5, וכן פנסי LED היקפיים עם לוגו 'M' בפנס הקדמי.

ניתן להוסיף גם את חבילת 'קומפטישן' (Competition) עם אבזור 'M' נוסף הכולל מערכת מדידת הקפה מבוססת GPS, כיסוי מושב אחורי, חבילת קרבון המוסיפה על הקרבון של הגרסה הרגילה גם את הכנף הקדמית והאחורית, החישוקים, כיסויי מיכל הדלק, כיסוי השרשרת וכיסוי גלגל השיניים.

ה-M 1000 R צפוי להגיע ארצה לקראת המחצית השנייה של שנת 2023. מחירים טרם נקבעו.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Beta AlpX (3)

חדש בארץ: בטא אלפ X

הבטא אלפ X הוא סקרמבלר לדש הבנוי על פלטפורמת האלפ 4.0 הוותיק, והוא מיועד להיות קל וידידותי לשימוש אורבני עם יכולת שבילים קלה; המחיר: 40 אלף ש"ח

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן