דף הבית / חדשות / ב.מ.וו: S 1000 RR חדש ל-2023
BMW-S1000RR-2023-025

ב.מ.וו: S 1000 RR חדש ל-2023

ב.מ.וו מציגה את הדור הרביעי של ה-S 1000 RR - עם מנוע חזק יותר, שלדה משודרגת, עוד בקרות, וגם עם עיצוב אווירודינמי חדש הכולל כנפונים להצמדה

בב.מ.וו חושפים היום (ה') דור חדש של הסופרבייק הקרבי – ה-S 1000 RR – עם שיפורים אווירודינמיים, מנוע חזק יותר, עדכוני שלדה, ועם יותר אלקטרוניקה ובקרות. 

ה-S 1000 RR, מכונת הסופרבייק של ה.מ.וו, מקבל ל-2023 רשימה ארוכה של שדרוגים שלוקחים את הטוב של הדור השלישי שהוצג לפני 4 שנים – והופכים אותו לטוב יותר בדור הרביעי. מנוע ה-4 צילינדרים בעל מנגנון תזמון השסתומים המשתנה ShiftCam, מעלה את ההספק ב-3 כ"ס ל-210 כ"ס ב-13,750 סל"ד, על-ידי העלאת שיא ההספק מ-13,500 ל-13,750 סל"ד. נתון שיא המומנט נותר על 11.5 קג"מ ב-11,000 סל"ד. המהירות המקסימלית של המנוע, אגב, עומדת על 14,600 סל"ד. יש גם שינוי קל בתיבת ההילוכים, כשההילוך השני מתקצר במעט.

ב.מ.וו S 1000 RR - דור רביעי ל-2023
ב.מ.וו S 1000 RR – דור רביעי ל-2023

בגזרת האלקטרוניקה, מערכת בקרת האחיזה מקבלת תוספת של בקרת החלקה, כלומר בקרת דריפט, שבעזרתה ניתן לשלוט על מידת ההחלקה של הגלגל האחורי ביציאות מפניות תחת תאוצה חזקה. זה מתבצע, בנוסף על חיישן IMU ב-6 צירים, גם על-ידי חיישן זווית היגוי שמודד את צידוד הכידון. במקביל, מערכת ה-ABS להטיה מקבלת בקרת החלקה בבלימה, כלומר בקרת סלייד, שבאמצעותה ניתן לשלוט על החלקת הגלגל האחורי תחת בלימה אל תוך פנייה. בנוסף, מערכת ה-ABS מקבלת מצב 'סליק' לרכיבת מסלול עם צמיגי סליקס.

שלדת קורות האלומיניום נותרה כמעט זהה, אם כי ישנם שינויי גאומטריה, למשל הגדלת זווית ההיגוי בחצי מעלה והקטנת היסט משולשי ההיגוי ב-3 מ"מ, כשהמטרה היא להגביר את הדיוק ואת הפידבק מהגלגל הקדמי. המצבר קל יותר ומגיע מדגמי ה-M גם אל הגרסה הסטנדרטית, ויש גם שקע USB לטעינה בחלק האחורי.

העיצוב נשאר דומה לדגם היוצא, אולם בב.מ.וו מבצעים מתיחת פנים, כשהשינוי הבולט ביותר הוא הכנפונים האווירודינמיים שתפקידם להצמיד את הגלגל הקדמי לקרקע במהירויות גבוהות. פרט לכך יש משקף חדש, חזית מעודכנת, וגם שינויים בזנב ובפלטת המספר. יש גם שינויים בצמת החשמל על-מנת להסתיר אותה טוב יותר – במיוחד בחלק האחורי של האופנוע.

בב.מ.וו מציגים גם גרסה ברמת גימור M, הכוללת חישוקי קרבון, חלקי קרבון רבים, חלקי אלומיניום כמו ריר-סט ומנופים, קליפר של חטיבת M, וכן צביעה מיוחדת בלבן-אדום-כחול.

הדור הרביעי של הב.מ.וו S 1000 RR צפוי להגיע ארצה בתחילת שנת 2023. מחירים טרם נקבעו.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

VOGE-Rally800 (18)

ווג מציגה: DS 800 ראלי – אדוונצ'ר שטח

בווג מציגים את ה-DS 800 ראלי - אופנוע אדוונצ'ר-שטח חדש עם חישוקי 21 ו-18 אינץ', מנוע טווין עם 95 כ"ס, מיכל דלק גדול וחבילת אלקטרוניקה מקיפה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן