אחרי ה-S1000RR ב-2019 וה-S1000XR ב-2020 – כעת גם ה-S1000R משתדרג. תמונות 'ריגול' של המגזין הבריטי MCN מראות שהסופר-נייקד של ב.מ.וו מקבל יישור קו עדכני לשנת 2021 כדי לעמוד מול המתחרים, וזה יקרה עם הפלטפורמה החדשה של משפחת ה-S1000 החדשה.
ה-S1000R, גרסת ב.מ.וו לסופר-נייקד, הוא אופנוע עמוס באלקטרוניקה מתוחכמת וטעון על ידי מנוע מפלצתי שמאוכלס בשלדה של אופנוע סופרבייק מוצלח. בשנת 2017 הוצג הדגם המחודש עם שיפורי אלקטרוניקה ומנוע, שהביאו אותו דאז ל-165 כ"ס. בימים אלו 'נתפסו' הבווארים בוחנים את הגרסה הכל-חדשה של הנייקד, שבנויה על בסיס ה-S1000RR החדש.
בראש ובראשונה ניתן להבחין בעיצוב חדש שמבטל את הפנס הכפול והפוזל ומשלב יחידת תאורה אחת. המנוע ימשיך להגיע כמובן מהדור השלישי של הסופרבייק של ב.מ.וו – ה-S1000RR. מדובר על מנוע בנפח 999 סמ"ק (קוטר קדח 80 מ"מ, מהלך בוכנה 49.7 מ"מ, יחס דחיסה 13.3:1), אשר מגיע עם תזמון שסתומים משתנה מסוג ShiftCam על-מנת להרחיב את טווח המומנט היעיל ויחד עם זאת להגדיל את הספק המנוע – לא ברור עדיין אם המערכת תגיע ל-S1000R החדש, או שכמו עם ה-S1000XR החדש, שאינו רודף אחרי כ"ס, היא תגרע. בדגם הסופרבייק המנוע מספק 207 כ"ס ב-13,500 סל"ד ו-11.5 קג"מ ב-11,000 סל"ד, כשגרף המומנט שטוח למדי (10 קג"מ ומעלה בין 5,500 ל-14,500 סל"ד!) – בסופר-נייקד הוא צפוי לספק כ-180 כ"ס.
גזרת האלקטרוניקה צפויה ליישר קו עם מצערות חשמליות, ושלל מצבי רכיבה. יתווספו הדור האחרון של בקרת האחיזה, ה-ABS (לפניות), בקרת הווילי, תגובת המנוע וגרף המומנט, וכן של בלימת המנוע. צפוי כמובן קוויקשיפטר לשני הכיוונים. כל הבקרות האלקטרוניות נשענות על יחידת מדידת אינרציה IMU ב-6 צירים של בוש. מסך התצוגה יהיה כמובן מסך TFT צבעוני, וכאן אף רואים סט כנפיים להצמדה, אשר הפכו לפריט אופנה הכרחי בדור החדש של אופנועי הספורט.
הב.מ.וו S1000R צפוי להיחשף לקראת סוף שנת 2021, ועד אז נקבל תמונה ברורה לכל מה שיש לו להציע מול המתחרים מאירופה ובראשם דוקאטי סטריטפייטר V4, אפריליה טואונו, ק.ט.מ 1290 סופר דיוק R והטריומף ספיד טריפל החדש.
כבונוס, אם אתם כבר מתגעגעים ל-S1000R הקודם (פה, במבחן משולש):