דף הבית / חדשות / גאס גאס חושפת את דגמי האנדורו והמוטוקרוס החדשים
GASGAS-2021MY-002

גאס גאס חושפת את דגמי האנדורו והמוטוקרוס החדשים

גאס גאס בעידן ק.ט.מ חושפת היום בשידור חי באינטרנט את דגמי האנדורו, קרוס קאנטרי וטריאל החדשים לגמרי לשנת 2021

גאס גאס הספרדית, שנרכשה על-ידי קבוצת ק.ט.מ, חשפה היום את הדור הראשון של דגמי האנדורו, המוטוקרוס והטריאל בעידן החדש תחת הבעלות החדשה. אופנועי האנדורו והמוטוקרוס מבוססים בכבדות על אלו של ק.ט.מ והוסקוורנה, כשבחברה עושים שימוש ברכיבים מעט זולים יותר, אולם טכנולוגיות המנועים והשלדות זהות לחלוטין.

גאס גאס EC250 / EC300 דגם 2021
גאס גאס EC250 / EC300 דגם 2021

במותג גאס גאס המחודש יהיו 4 דגמי אנדורו – EC250 ו-EC300 דו-פעימתיים ו-EC250F ו-EC350F מרובעי פעימות (אין דגם 150 ואין דגמי 4 פעימות גדולים בנפחים 500 ו-450 סמ"ק); שלושה דגמי מוטוקרוס – MC125 דו-פעימתי ו-MC250F ו-MC450F מרובעי פעימות; שלושה דגמי קרוס-קאנטרי המיועדים בעיקר לשוק האמריקאי – EX300 דו-פעימתי, ו-EX250, EX350 ו-EX450 מרובעי פעימות; וכן ארבעה דגמי ילדים – MC50, MC65, MC85 וה-MC-E5 החשמלי. כל הדגמים מבוססים כאמור על הדגמים המקבילים של ק.ט.מ, ובמידה רבה נכון לעכשיו אלו אופנועי ק.ט.מ עם פלסטיקה אדומה, למעט מספר שינויים בדגמי האנדורו אשר משלבים בין אופנועי ק.ט.מ לאופנועי הוסקוורנה.

בכלל, נראה שדרך המותג גאס גאס מכוונים האוסטרים חזק מאוד לשוק האמריקאי. הנפחים המצומצמים מסבירים את זה היטב, וגם כאמור דגמי הקרוס קאנטרי והמוטוקרוס. ואם זה לא מספיק, בגאס גאס מודיעים שהחל מהעונה הקרובה הם מתכוונים להריץ קבוצה רשמית ב-AMA סופרקרוס, ואין הצהרת כוונות גדולה מכך.

גאס גאס EC250F / EC350F דגם 2021
גאס גאס EC250F / EC350F דגם 2021

אנדורו

הסגמנט המעניין ביותר לשוק הישראלי הוא האנדורו. כאמור, בגאס גאס חושפים צמד דגמים דו-פעימתיים – EC250 ו-EC300 – המבוססים בכבדות על הק.ט.מ 250EXC TPI ועל ה-300EXC TPI, וכן על מקביליהם בהוסקוורנה, ה-TE250i וה-TE300i. בנוסף, יש צמד דגמי 4 פעימות – EC250F ו-EC350F – המבוססים על מקביליהם בק.ט.מ ובהוסקוורנה, ה-250EXC-F / 350EXC-F וה-FE250 / FE350.

שלדת הכרומולי נראה שנלקחה בשלמותה מהוסקוורנה, כולל הזרוע האחורית ומנגנון הלינקים של הבולם האחורי. הבולמים – WP XPLOR מלפנים ו-WP XACT מאחור – נלקחו מק.ט.מ והוסקוורנה (כאמור, יש לינק לבולם האחורי כמו בהוסקוורנה ולא PDS כמו בק.ט.מ), והמנועים – דו-פעימתיים מוזרקים ומרובעי פעימות – מגיעים בשלמותם מק.ט.מ והוסקוורנה.

למעט הבלמים, שמגיעים מחברת BRAKTEC, נראה ששאר המכלולים נלקחו ממדפי החלקים של ק.ט.מ והוסקוורנה במטיגהופן, אוסטריה. כך למשל המשולשים היצוקים, הכידון של NEKEN, הגריפים של ODI, צמיגי המקסיס שמגיעים מק.ט.מ, הנאבות המכורסמות וחישוקי האלומיניום, מערכת הקירור והרדיאטורים, מצבר הליתיום, מערכות הפליטה, מיכלי הדלק, וגם שלדת הזנב מאלומיניום שמגיעה מק.ט.מ – כאמור על השלדה הראשית של הוסקוורנה שכאן צבועה באדום. יש גם קלאץ' בתפעול הידראולי – גם הוא של BRAKTEC.

העיצוב ועבודת הגוף חדשים, כשהם משלבים אלמנטים מדגמי גאס גאס הקודמים, של הבעלות הספרדית, עם אלמנטים ברורים של ק.ט.מ והוסקוורנה.

ויש גם מוטוקרוס על בסיס ק.ט.מ
ויש גם מוטוקרוס על בסיס ק.ט.מ

המותג הספרדי גאס גאס נרכש בשנה שעברה על-ידי ק.ט.מ, כשזו האחרונה מתכוונת להשתמש במותג גאס גאס על-מנת להרחיב את היצע אופנועי האנדורו של חברת האם וכן את טווח המחירים – בדומה למהלך שביצעו בק.ט.מ, בהצלחה רבה, עם הוסקוורנה. אם אופנועי האנדורו של הוסקוורנה נמצאים בין דגמי הק.ט.מ סיקס-דייז לבין דגמי האנדורו הרגילים של ק.ט.מ, הרי שאופנועי האנדורו של גאס גאס אמורים להיות בנויים על אותה הטכנולוגיה, אולם להתיישב בחלק התחתון של טווח המחירים – מתחת לאופנועי האנדורו הרגילים של ק.ט.מ.

יבואנית גאס גאס לישראל בעידן החדש של ק.ט.מ תהיה עופר-אבניר, יבואנית הוסקוורנה לישראל. לראיון עם קובי גילון, סמנכ"ל דו-גלגלי בעופר-אבניר והאחראי על הגעת גאס גאס לעופר-אבניר – לחצו על הקישור.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 42, רוכב על אופנועים 26 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Suzuki-Vstrom-1050-009

חדש בארץ: סוזוקי ויסטרום 1050

הסוזוקי ויסטרום 1050 החדש, המעוצב ברוח ה-DR Big האייקוני, נחת בישראל בצמד גרסאות; המחירים: 90 ו-100 אלף ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO