דף הבית / חדשות / גאס גאס חושפת את דגמי האנדורו של 2024 – דור חדש
59761_Enduro _ EC _ 4-stroke _ 2024 _ Action

גאס גאס חושפת את דגמי האנדורו של 2024 – דור חדש

גאס גאס חושפת את דגמי האנדורו של 2024, כשמדובר בדור חדש לחלוטין - עם מכלולים, אלקטרוניקה וטכנולוגיה חדשה - מהזרקת דלק חדשה ל-2 פעימות ועד נפחים נוספים בארבע פעימות

בגאס גאס חושפים את דגמי האנדורו של 2024, כשכצפוי מדובר בדור חדש לחלוטין של אופנועים, עם שינויים משמעותיים הדומים וכמעט מקבילים לק.ט.מ ולהסקוורנה – השותפים לקבוצת ק.ט.מ. השינויים באופנועי הדור החדש כוללים רוב חלקים חדשים, כשיש טכנולוגיות חדשות כמו הזרקת דלק חדשה ל-2 פעימות, קוויקשיפטר ל-4 פעימות, שלדה חדשה, שני נפחים חדשים בארבע פעימות – 450 ו-500 סמ"ק – וכמובן עיצוב חדש ופלסטיקה חדשה ועדכנית ל-2024. 

דגמי האנדורו של גאס גאס ל-2024 - דור חדש
דגמי האנדורו של גאס גאס ל-2024 – דור חדש

בגאס גאס משלימים את טריו חשיפת דגמי השטח בקונצרן ק.ט.מ, וזאת אחרי השינויים המשמעותיים – דור חדש לחלוטין – שבחנו בק.ט.מ והוסקוורנה. ליין הדגמים, יחד עם המוטוקרוס והקרוס-קאנטרי החדשים גם הם ל-2024, כוללים 16 דגמים בסך הכל, כאשר בתחום האנדורו מתווספים ל-EC250 ו-EC300 הדו-פעימתיים ול-EC250F ו-EC350F מרובעי הפעימות גם EC450F ו-EC500F.

גם כאן, המנועים הדו-פעימתיים מקבלים את מערכת הזרקת הדלק החדשה – TBI (ר"ת Throttle Body Injection), המחליפה את ה-TPI. בקצרה נספר שב-TBI הזרקת הדלק מתבצעת אל גוף המצערת, לעומת ה-TPI שבה ההזרקה מתבצעת אל תא המעבר שבין בית גל הארכובה לבין הצילינדר. המערכת מגיעה עם מיכל שמן נפרד ומשאבת שמן לערבול אוטומטי כמו ב-TPI, אולם ישנה אפשרות לבטל את המשאבה ואת מיכל השמן ולערבב שמן בדלק באופן ידני – כמו בדגמי המוטוקרוס. יש גם אטימה חדשה לשסתום העלים, שאמורה להיות עמידה יותר.

פרט למערכת ההזרקה החדשה יש גם שסתום כוח חשמלי שמחליף את השסתום המכאני בפתח הפליטה ומיישר קו עם המתחרים. יש גם צמד מפות ניהול מנוע לבחירת הרוכב. המפלט גם צר יותר. יש בורר מפות הצתה – בתוספת מחיר.

גאס גאס EC250 / EC300 דגם 2024
גאס גאס EC250 / EC300 דגם 2024

מנועי הארבע פעימות מקבלים מספר שינויים, כשהם מורכבים בשלדה החדשה בזווית אחורנית ונמוכה יותר לטובת שיפור במרכוז המאסה. זה גם מאפשר פחות מתיחת שרשרת בסגירת מהלך המתלה האחורי – לטובת אחיזה משופרת בפתיחות מצערת ביציאות מפניות. לאלו יש אופציה לקוויקשיפטר חדש אשר מיועד להעלאת הילוכים ללא סגירת מצערת וללא שימוש במצמד, והוא פעיל מההילוך השני ועד השישי. הקוויקשיפטר יהיה פעיל עם בורר מפות ניהול מנוע חדש.

יש שלדה החדשה, אשר מותאמת באופן אופטימלי לכוחות אנכיים ולכוחות פיתול, כאשר, ובניגוד לק.ט.מ והוסקוורנה שקיבלו פרונט חדש – WP XACT בקוטר 48 מ"מ עם טכנולוגיית קארטרידג' סגור – נמצא כאן את ה-XPLOR המוכר בקוטר 48 מ"מ עם הקארטרידג' הפתוח (המוטוקרוס עם בולמי אוויר AER, ואילו דגמי הקרוס קאנטרי כן קיבלו את מזלג ה-XACT החדש) – זאת על מנת לשמור על מחיר רכישה נמוך, ואף להגדיל את הבידול ואת הפרשי המחירים בין ק.ט.מ והוסקוורנה לבין גאס גאס. מאחור יש בולם XACT חדש, שמאפשר מהלך גלגל של 300 מ"מ ומשפר את נוחות השימוש ואת מרווח הגחון, ויש משולש עליון חדש שמגיע מק.ט.מ, וכן רגליות רוכב חדשות.

גאס גאס EX450F / EC500F - חדשים ל-2024
גאס גאס EX450F / EC500F – חדשים ל-2024

יש שלדת זנב חדשה, העשויה מאלומיניום, בה נמצאים כל רכיבי החשמל, כולל יחידת ניהול האופנוע החדשה (OCU – Offroad Control Unit) המייתרת את הצורך בנתיכים (פיוזים) ובממסרים. יש זרוע האחורית חדשה, מחוזקת באזור העיגון של הבולם האחורי. המשולשים חדשים גם הם וגם רגליות הרוכב. בלמי הברייקטק חדשים עם קליפרים חדשים גם כן. יש פנס LED חדש מלפנים.

ליין דגמי האנדורו המלא של גאס גאס צפויים להגיע לישראל לקראת סוף השנה, כאשר טרם נמסרו מחירים, אולם קרוב לוודאי שתהיה עלייה מסוימת במחירים.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Royal Enfiels Guerrilla (2)

רויאל אנפילד מציגה את הגרילה 450

ברויאל אנפילד מציגים באופן רשמי את הגרילה 450 החדש, שמרחיב את משפחת ה-450 ונכנס כגרסת הבסיס עם תצורת סקרמבלר לכביש המבוססת על ההימליאן 450 החדש

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן