הגאס גאס TXE הוא הטריאל החשמלי של קבוצת פירר מוביליטי, והוא נמצא בשלב הניסויים כשלמנוע החשמלי מצטרפים גם מערכת הילוכים ומצמד הידראולי.
אופנועי האנדורו ומוטוקרוס של גאס גאס משתמשים אחד לאחד בפלטפורמת אופנועי הק.ט.מ של חברת האם, בעוד אופנועי הטריאל עדיין מיוצרים במפעל גאס גאס שבקטלוניה, ספרד, על בסיס הטכנולוגיה של גאס גאס הוותיקה, עם משאבי הפיתוח והמחקר של פירר מוביליטי – הבעלים של מותגים ק.ט.מ, הוסקוורנה, גאס גאס ו-WP. חשוב להזכיר את זה, כי המידע שייאסף מהטריאל החשמלי של גאס גאס ינותב גם לאופנועי האנדורו הפופולריים של הקונצרן.
לשנת 2024 עדכנו בגאס גאס את הדור חדש של ה-TXT RACING וה-TXT GP, שזוכה להצלחה גם בזירת המרוצים של ענף הטריאל. ה-TXE (האות 'E' מייצגת את החשמל) שותל בתוך השלדה והמכלולים של ה-TXT מנוע חשמלי, שעל הנייר ייתן יתרון משמעותי בכוח הראשוני והמתפרץ שחשוב בענף הזה. בגאס גאס ניסו בעבר לייצר טריאל חשמלי ואף השתתפו עימו בתחרויות טריאל, אבל זה היה עוד לפני שק.ט.מ רכשה את החברה ספרדית. פה מדובר על חטיבת מחקר ופיתוח אחרת עם משאבים אחרים לגמרי. מעניין גם שאופנוע המבחן מכיל תיבת הילוכים ומצמד בתפעול הידראולי, מה שפחות שכיח למצוא על אופנועים חשמליים. לדעתנו זה נועד בעיקר לדייק את הורדת הכוח לקרקע – מה שחשוב ביותר ברכיבת טריאל.
בגאס גאס ישתתפו עם ה-TXE במספר סבבים של אליפות ספרד, כאשר המטרה בשלב זה היא לצבור ניסיון ולהשתפר, וכמובן להבין אם למשקל הנוסף של הסוללה יש יתרון על מנוע דו-פעימתי קטן וקלאסי. יהיה מעניין לראות אם זה יתפוס בענף הזה ואם משהו מזה יגיע גם לסגמנט האנדורו של הקונצרן. נמשיך לעדכן.