דף הבית / מגזין / גלריה: יום מסלול עם ק.ט.מ בפצאל
KTM-Pazael-trackday-023

גלריה: יום מסלול עם ק.ט.מ בפצאל

השתתפנו על-גבי ק.ט.מ דיוק 390 ביום מסלול לרוכבי הכביש של ק.ט.מ וסדנת האלופים, ומעבר להנאה הגדולה חזרנו גם קצת יותר מלומדים

צילום: אייל מור

'סדנת האלופים' וד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית ק.ט.מ לישראל, חברו יחד ליום מסלול לרוכבי ק.ט.מ במסלול פצאל שבבקעת הירדן, במטרה לחזק את הקשר עם רוכבי הכביש של המותג ולתת להם אפשרות לנצל את אורוות הסוסים שלהם במסלול סטרילי, בתיבול של טיפים לרכיבת מסלול נכונה שחולקו למשתתפים על-ידי שגב דן, שמוביל את חטיבת הכביש של הסדנה.

ליום המסלול הגיעו כ-25 רוכבי ק.ט.מ, שנחלקו לשלוש קבוצות – סופרמוטו, אדוונצ'רים, והאופנועים הקטנים של המותג – דיוק ו-RC.

היום חולק כך שבכל פעם קבוצה אחת עולה למקצה רכיבה בן 15 דקות, בזמן ששאר הקבוצות מקבלות טיפים והדרכה לרכיבת מסלול. הנושאים העיקריים היו תנוחת גוף נכונה והבנת הקווים הנכונים במסלול פצאל.

אופנועי סופרמוטו, כביש ואדוונצ'ר
אופנועי סופרמוטו, כביש ואדוונצ'ר

האופנוע שק.ט.מ העמידו לרשותנו היה הדיוק 390 החדש, שהתגלה כאופנוע מושלם למטרת היום – שיפור יכולות הרכיבה במסלול. במיוחד כשמדובר במסלול קטן יחסית.

עבורי זו הייתה הפעם הראשונה שאני רוכב במסלול פצאל בצורה מסודרת ולאורך זמן, ואין לי ספק שזו הדרך הטובה ביותר ללמוד ולהשתפר, פרט כמובן לאלמנט הכיף הגדול שברכיבת מסלול, בטח ובטח על-גבי כלי כל כך קל לרכיבה. הדיוק הקטן והגמיש עם המנוע החלש יחסית 'הכריח' אותי להבין את הקווים, לרכוב חלק ומדויק, ולעבוד כל הזמן על דרייב כדי לשפר את הזמנים והתחושות על המסלול.

המקצה הראשון של הבוקר היה בעיקר כדי ללמוד את המסלול ולהתחמם. מזג האוויר עוד היה נעים, אבל המסלול היה מאובק מעט והגלגל הקדמי נתן לי שוב ושוב אזהרות שאין לו אחיזה טובה.

אל המקצה השני כבר עליתי אחרי הורדת אוויר בצמיגים והקשחה של עומס הקפיץ בבולם האחורי, מה שתרם להרגשה משמעותית יותר טובה מהפרונט וכתוצאה מכך הרבה יותר ביטחון ברכיבה וקצב מהיר משמעותית.

דיוק 390 - מעולה לתהליך הלמידה על המסלול
דיוק 390 – מעולה לתהליך הלמידה על המסלול

למרות החום שעלה והכה בנו בהמשך היום, הרוכבים המשיכו לצאת למקצי הרכיבה וחזרו לפיטס עם חיוך גדול והרבה אדרנלין. בעיקר היה כיף לראות איך כמעט כל אחד שיורד ממקצה רוצה להבין וללמוד עוד. אחד שלא הצליח לפתור פנייה טכנית שהאטה אותו, השני מרגיש שהתנוחה שלו על האופנוע לא נכונה. העובדה שאתה רוכב בהקפות ותנאים קבועים נותנת לך את היכולת להשתפר כל הזמן וליישם מיד במקצה הבא היא הגדולה של רכיבת מסלול, ואנחנו במערכת חושבים שכל רוכב כביש – ולא משנה על איזה אופנוע הוא רוכב – חייב לעצמו לפחות יום אחד על מסלול, בין אם במסגרת הדרכה של בית ספר לרכיבה כזה או אחר ובין אם ביום מסלול הפתוח לקהל הרחב.

את יום הרכיבה סיימנו בארוחת צהריים קלה וסיכום של המדריכים, ועם הרבה טעם לעוד.

העבודה והשיפור שלנו על האופנוע אף פעם לא נגמרים, ואנחנו כבר לא יכולים לחכות ליום המסלול הבא.

אודות בני דויטש

בני דויטש
מצלם בים באויר וביבשה. העיקר שזה יהיה משהו שזז מהר.

עשוי לעניין אותך

פגע וברח

פגע וברח – איך תופסים את הנמלטים?

כ-700 תאונות פגע וברח מתרחשות בישראל מדי שנה, ומשטרת ישראל מצהירה כי שיעורי הפענוח גבוהים היותר; כיצד עובד התהליך מרגע התאונה ועד לאזיקים על ידי הבורח?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO