ימאהה משדרגת את דגמי המוטוקרוס לשנת 2017. צמד מרובעי הפעימות – ה-YZ250F וה-YZ450F – מקבלים מקצה שיפורים נוסף לזה שקיבלו ב-2016.
אז מה חדש השנה?
YZ250F
האח המרובע הקטן מקבל השנה ראש מנוע חדש, וזאת אחרי שבשנה שעברה הוא התחדש בבוכנה מחושלת חדשה. הראש החדש מתוכנן כך שישפר את היעילות דווקא בסל"ד גבוה, בין היתר על ידי סעפת יניקה קצרה יותר ושיפור בזווית ה'דאונדראפט'. ראש המנוע מכיל 4 שסתומים, והוא הפוך – כלומר היניקה מלפנים והפליטה מאחור. יש גם פרופיל חדש לגל הזיזים, וכן תושבות שסתומים גדולות יותר וקפיצי שסתומים חדשים.
פרט לכך המנוע מקבל טלטל חדש, ובית גל הארכובה מיוצר כעת בתהליך ייצור שונה שמבטיח חוזק גבוה יותר. גם הגיר שופר, בעיקר במנגנון השילוב של ההילוכים.
יש גם שינויים קלים בשלדה, כמו תושבות מנוע חדשות ומיקום חדש לציר הזרוע האחורית, וכן סט-אפ חדש לבולמים כך שיתאימו למאפייני השלדה החדשים. רגליות הרוכב ירדו 5 מ"מ למטה. פרט לכך כיסוי תיבת האוויר, שיושב לפני המושב הקדמי בגלל תצורת המנוע, מחודש השנה כך שיהיה נוח יותר לשימוש.
YZ450F
השינויים ב-YZ450F קטנים יותר. גם הוא מקבל את כיסוי בית מסנן האוויר, ובנוסף דיסק אחורי חדש, צמיגי דאנלופ MX3S לקרקע רכה-בינונית, וכן גרפיקה חדשה ומעודכנת.
YZ125 / YZ250
צמד הדו-פעימתיים של ימאהה נשארים כמעט זהים לדגמים של 2016, למעט הדיסק הקדמי שגדל השנה ל-270 מ"מ – כמו זה של מרובעי הפעימות.
YZ85
את מקצה השיפורים הגדול ביותר מקבל דווקא אופנוע המוטוקרוס לנערים של ימאהה – ה-YZ85. יש שיפורים רבים במנוע, החל מקרבורטור קייהין חדש, דרך שיפורים במצמד וגישה מהירה אליו מהמכסה, שיפורים במערכת הפליטה, במערכת הקירור ובתיבת האוויר.
גם השלדה ומכלוליה מקבלים שדרוג השנה, עם שלדת זנב פריקה, סט-אפ חדש לבולמים וצמיגי דאנלופ חדשים.