דף הבית / חדשות / דוקאטי: בקרוב מנוע V4 לאופנוע סופרבייק
Desmosedici

דוקאטי: בקרוב מנוע V4 לאופנוע סופרבייק

אחרי השמועות, עכשיו זה רשמי: דוקאטי מפתחת מנוע V4 לסופרבייק ולדגם סדרתי

דוקאטי נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים של מנוע V4. כך חשף קלאודיו דומיניקלי, מנכ"ל החברה, במהלך אירוע הצגת קבוצת המרוצים של דוקאטי לשנת 2017 ב-MotoGP. הוא אמנם לא גילה מתי ייחשף המנוע, ככל הנראה כשהוא ממוקם באופנוע סופרבייק חדש לחלוטין, אך מדבריו ניתן להסיק כי הדבר עתיד לקרות במהלך השנה הבאה, או אפילו בסוף השנה הנוכחית.

בדוקאטי יודעים שהפניגאלה R לא יוכל להיות המתמודד שלהם באליפות הסופרבייק העולמית תחת מגבלות חוקי ההומולוגציה ותקנות היורו גם יחד, ועל כן נערכים להחליף את האופנוע המצוין שלהם בכזה שיעמוד בדרישות ובו בעת יוכל לנצח מרוצים.

היצרן האיטלקי מזוהה מאוד עם מנועים בעלי 2 צילינדרים בתצורת V, או יותר נכון L כפי שהוא מכונה על ידי אנשי דוקאטי, ולמעשה כמעט כל אופנועי הכביש הציבורי של החברה נושאים בקרביהם מזה שנים רבות מנועים מסוג זה. יחד עם זאת, דוקאטי מכרה בעבר 2 אופנועים בעלי 4 צילינדרים: הראשון הוא דגם קונספט עם מנוע V4 בנפח 1,257 סמ"ק שנועד להיות התשובה האיטלקית להארלי-דיווידסון ונקרא 'אפולו', ממנו יוצרו רק 2 יחידות בטרם נסגר הפרויקט על ידי ממשלת איטליה.

השני, המוכר יותר לחלק מהקוראים, הוא הדסמוסדיצ'י RR, הגרסה החוקית לכביש הציבורית של אופנוע ה-GP של דוקאטי עם מנוע V4 בנפח 989 סמ"ק. מדגם זה יוצרו כ-1,500 יחידות בשנים 2007-2008 ונטען כי הוא אופנוע ה-MotoGP החוקי לכביש הראשון אי-פעם, והוא כנראה האבא הרוחני של האופנוע החדש הצפוי לצאת בעתיד הלא רחוק ולרשת לא מעט מן הטכנולוגיה הקיימת באופנוע ה-GP של החברה.

מדוקאטי נמסר: "עבודת פיתוח המנוע שהשקענו עבור אופנוע ה-MotoGP שלנו הייתה יוצאת מן הכלל. יש לנו מנוע שהוא גם אמין מאוד, גם קל וגם קומפקטי, ויש בו הרבה טכנולוגיה מעניינת. אנו שוקלים ברצינות להציע אותו ללקוחות פרטיים כיצירת מופת של פיתוח הנדסי. זה יהיה חייב להיות במחיר הגיוני, גם אם לא זול. אנחנו לא יכולים להגיד מתי בדיוק זה יקרה, אבל זה מתקרב, מאוד".

עוד אומרים בדוקאטי כי הפניגאלה R ימשיך לשמש את הקבוצה המתחרה באליפות הסופרבייק גם ב-2018, מה שאומר שב-2019 ככל הנראה הוא יוחלף באחד חדש. יחד עם זאת, ייתכן מאוד שבדוקאטי ירצו 'לבחון' את האופנוע החדש עוד קודם לכן ולהביאו לייצור כבר ב-2018 כדי לאפשר לו להתחרות באליפויות מקומיות וללמוד אותו טוב יותר לקראת כניסתו 'למגרש של הגדולים'.

אודות נמרוד ארמן

מכור לריח של צמיגים חרוכים ואספלט טרי, מחייך בקסדה למראה השלט "זהירות סיבובים מסוכנים לפניך!". אם היה יכול היה גר במסלול מרוצים ומקבל לחשבון הבנק צמיגי סליקס כמשכורת.

עשוי לעניין אותך

Harley-Trump-002

כ-300 הארליסטים הגיעו לקבל את פני הנשיא טראמפ

מועדון הארלי-דיווידסון אסף את רוכביו ויצא למסע קבלת פנים כמחווה לביקור הנשיא האמריקאי דונאלד טראמפ - חובב הארלי מושבע

כתיבת תגובה

Single Sign On provided by vBSSO