ידענו שבדוקאטי יציגו מולטסטראדה חדש לשנת 2020, אך ככל הנראה זה יידחה, והחברה בינתיים תרחיב את משפחת ה-1260 בגרסת GT מאובזרת עם מערכות בטיחות מתקדמות. בואו נבין למה.
בדוקאטי הודיעו על יציאתו בהמשך השנה של המולטיסטראדה 1260GT החדש. הדגם יצטרף לאחיו למשפחת האדוונצ'ר-ספורט-תיור הגדולה: ה-1260 וה-1260 אנדורו. סביר להניח שמדובר על גרסה מאובזרת יותר לחיזוק יכולות שימוש ארוכי-טווח בכביש כגון סט מזוודות, משקף גדול יותר וכדומה.
בדוקאטי יציגו בגרסה הזאת את מערכת הבטיחות המתקדמת שלהם: ה-ARAS (ר"ת Advanced Rider Assistance Systems) עליה כתבנו כאן. זוהי מערכת המבוססת על מספר חיישנים – כולל חיישני רדאר קדמי ואחורי – אשר מספקת התראות לרוכב על עצמים הנכנסים למרחב האופנוע כמו מכוניות או מכשולים, ועל-ידי כך מגבירה את הבטיחות האקטיבית.
פיתוחה של מערכת ה-ARAS החל ב-2016, בשיתוף עם אוניברסיטת מילאנו, ומטרתה לזהות עצמים הנמצאים בשטחים מתים של שדה הראייה והמראות, ולזהות הפרשי מהירויות גדולים בין האופנוע לבין כלי רכב אחרים – מלפנים ומאחור. בנוסף, פיתוח נוסף של אנשי דוקאטי על המערכת, יאפשר למערכת להתממשק עם בקרת השיוט ולקבוע לא רק מהירות שיוט קבועה, אלא גם מרחק קבוע מכלי הרכב שנוסע מלפנים, כלומר מערכת בקרת שיוט אדפטיבית.
אז למה לא נראה מולטיסטראדה V4 השנה?
ההודעה על הצגת ה-1260GT השנה תדחה, כמעט בוודאות, את הצגתו של המולטי V4 המדובר. סביר מאוד להניח שהדחייה נובעת מהרצון להקדים את יריבתם הכתומה ק.ט.מ, שהודיעה שתשלב את מערכת הבטיחות מבוסס הלייזר שלה בגרסה החדשה של ה-1290 סופר אדוונצ'ר S והתקדמותה של קאוואסאקי בנושא מערכות הבטיחות. בתחום הזה יש חשיבות ליצרנית הראשונה שתתהדר בתואר הבטיחות.
חיקוי של המערכת שקטמ פיתחו כבר.
כבר כמה זמן אם אתה רוצה לדעת מה יהיה בדוקאטי הבא תבדוק את דגמי השנה שעברה של קטמ.