בדוקאטי מציגים גרסאות חדשות ומיוחדות של אופנועי ה-V4 הבכירים – הפניגאלה V4 והדיאבל V4 – כולל מערכת בלימה בפניגאלה שכוללת, לראשונה על-גבי אופנוע כביש, דיסקים בקוטר 338.5 מ"מ.
נתחיל עם הדיאבל V4, שמקבל לכבוד שנת 2025 גרסת 'Black Roadster Livery' שצובעת את האדום של הדיאבל המקורי בשחור עם שילוב של גוון טיטניום ונגיעות של 'צהוב מרוצים'. מעבר לכך המקסי-קרוזר נשאר מיוחד כמו שהוא עם מנוע הגרנטוריזמו V4 בנפח 1,158 סמ"ק, 168 כוחות סוס ו-12.8 קג"מ. שווה לחזור ולצפות בהשקה העולמית המיוחדת שהייתה לו באבו דאבי בתחתית העמוד.
הפניגאלה V4 הוצג כדור חדש לשנת 2025 עם יותר כוח, פחות משקל, שלדה חדשה עם זרוע אחורית כפולה, בולמים ואלקטרוניקה משודרגים, ועיצוב מעודכן שכולל כנפונים חדשים. לא הרבה זמן אחרי מציגים בדוקאטי את גרסת הטריקולר (Tricolore) על-בסיס גרסת ה-S עם הבולמים החשמליים. בה, מעבר לצביעת הדגל האיטלקי הא-סימטרית בהשראת ה-750 F1 משנת 1984, יש גם את דגל השחמט לציון שנת 2024 המוצלחת בזירות המרוצים השונות ועוד הרבה חלקים מיוחדים שמביאה אותו להגדרת אופנוע לאספנים.
גרסה זו מגיעה עם מושב אלקנטרה מיוחד, משקף פלקסיגלאס למרוצים, מצמד יבש, לוחית עם ציון הדגם המיוחד, אנימציה ייחודית לדגם על צג ה-TFT בעת ההתנעה, רגליות אלומיניום מתכווננות, וים של קרבון החל מהחישוקים למגני הבוץ, מגן השרשרת וכיסויי מנוע שונים.
גרסת הטריקולור מגיעה עם מערכת בלימה מיוחדת של ברמבו, שנלקחה ממסלול המרוצים ומשלבת צמד דיסקים מאווררים (T-Drive) בקוטר 338.5 מ"מ (330 מ"מ בגרסה ה'רגילה') ועובי של 6.2 מ"מ, קליפרים מסוג Hypure ומשאבת MCS 19.21 עם שליטה מרחוק. זו כוללת את מערכת האלקטרונית החדשה של בוש, מסוג ‘Race eCBS', המאפשרת הפעלה כפולה של הבלמים בלחיצה רק על ידית הבלם הקדמי. זה נועד לשפר את יכולות הבלימה במסלול ולאפשר, תוך שימוש בבלם האחורי, להצמיד יותר את הגלגל האחורי בהטיה. המערכת מאפשרת 7 מצבי התערבות שנועדו גם לאפשר כניסה בהחלקה מבוקרת לפנייה, וכן ניתוק מלא שמחזיר את השליטה המלאה על הבלמים לרוכב.
בדוקאטי מציעים אביזרים נוספים בתוספת תשלום כדוגמת כיסוי אופנוע ממותג, תעודת מקוריות עוד כיסויים מקרבון וקיטים לטובת שימוש במסלול.
הדוקאטי פניגאלה V4 טריקולר יוצע בעולם באלף יחידות במחיר שיתחיל בסביבות 50 אלף אירו.
צפו בווידאו – דוקאטי דיאבל V4 בהשקה עולמית בג'בל חפיט: