דף הבית / חדשות / דוקאטי: המפעל סגור עד להודעה חדשה
Ducati-Streetfighter-V4-016

דוקאטי: המפעל סגור עד להודעה חדשה

מפעל דוקאטי, שנמצא במוקד התפרצות הקורונה באיטליה, סוגר את שעריו באופן צפוי עד להודעה חדשה; זאת רגע לפני השקת הסטריטפייטר V4 החדש

גם מפעל דוקאטי מצטרף לרשימה הארוכה של מפעלים שנסגרים נוכח איום הקורונה; במקביל ההשקה העולמית לסטריטפייטר V4 המסקרן בוטלה.

חברת דוקאטי הודיעה על סגירת המפעל שיושב ברובע פניגאלה שבבולוניה – כרגע עד 25 במרץ, אך לאור ההחמרה במצב באיטליה סביר להניח שהחזרה לפעילות עוד תידחה. הודעה דומה יצאה גם מחברת רכיבי הבלימה ברמבו. האיטלקים מצטרפים לק.ט.מ, אשר יחד עם חברות הבת הוסקוורנה, גאס גאס ו-WP, גם סגרו את הפעילות.

התזמון עבור דוקאטי הינו קריטי ביותר, שבשבוע הבא הייתה אמורה להתקיים ההשקה העולמית של הסטריטפייטר V4 החדש והמסקרן.. אנו בפול גז היינו מיועדים להשתתף בהשקה, אך כאמור היא בוטלה.

הסטריטפייטר V4 הוא גרסה מופשטת פיירינג עם כידון שטוח וגבוה של הפניגאלה V4 מבית היצרנית האיטלקית. המנוע זהה לפניגאלה V4, עם נפח של 1,103 סמ"ק המספק 208 כ"ס ב-12,750 סל"ד. ההספק הופחת במעט ביחס לגרסת המקור, אולם המומנט טיפס – ובעיקר התעבה, כשכבר בסל"ד נמוך ובמהירויות נמוכות יש שפע של מומנט זמין – 30% יותר מקודמו בתפקיד עם מנוע ה-1,098. אגב, עם קיט מרוצים למסלול בלבד, שכולל מערכת פליטה יעודית של אקרופוביץ' השוקל 6 ק"ג פחות, תוכלו להעלות את ההספק ל-220 כ"ס! המשקל היבש עומד על 178 ק"ג לגרסת ה-V4S ו-180 ק"ג ל-V4.

הסטריטפייטר V4 יגיע עם כנפונים, כמו אחיו הלבוש, שמספקים 28 ק"ג כוח הצמדה במהירות של 270 קמ"ש. כלומר בעלי הצוואר החזק יקבלו אופנוע נטוע ויציב במהירויות הגבוהות. הסטריטפייטר מספק חבילת האלקטרוניקה נרחבת שכוללת מערכת ABS מתקדמת להטיה ב-3 מצבים שמאפשרת שליטה בהחלקת הגלגל האחורי בכניסה לפנייה על הבלמים. בנוסף, בקרת אחיזה מהדור האחרון של דוקאטי עם בקרת החלקה ביציאה מהפנייה (בקרת דריפט). יש בקרת זינוק, בקרת ווילי, בקרת בלימת מנוע, וקוויקשיפטר לשני הכיוונים. כל הבקרות מתאפשרות בזכות יחידת האינרציה ב-6 צירים של בוש – IMU 6, שמנטרת את התאוצות ב-6 צירים, כך המידע מאפשר לבקרות לעבוד לכל הכיוונים ובסינרגיה מלאה.

נמשיך כמובן לעדכן על החזרה לפעילות של דוקאטי, כמו גם על שאר התעשייה הדו-גלגלית העולמית.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

900-2

חדש בארץ: גרסאות Black Knight של הווג אדוונצ'ר

צמד האדוונצ'רים של ווג, ה-DS900X וה-525DSX, מגיעים לישראל בגרסת האביר השחור, כשה-525 מקבל גם אבזור נוסף; תוספת המחיר - 1,000 ש"ח

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן