הדוקאטי פניגאלה V4 SP החדש מהווה גרסת פרימיום למסלול המוסיפה לדגם ה-S עוד הרבה חלקי קרבון וצביעה קשוחה.
משפחת הפניגאלה V4 מציעה כעת את ה-V4 ה'רגיל', אחריו ה-V4S, גרסת ה-V4 SP החדשה שהוצגה אמש, גרסת ה-V4R הרייסרית, ומעל כולם הסופרלג'רה במהדורה מוגבלת. הגרסה החדשה – V4 SP – מוכוונת למסלול ומוסיפה חישוקי קרבון, מערכת בלמים המורכבת ממשאבה רדיאלית MCS וקליפרים Stylema-R של ברמבו. מעבר לכך יש לרוכב אפשרות לשלוט דרך תוכנה ברגש המתקבל מידית הבלם. יש מצמד יבש מחוזק של STM, שמוסתר חלקית על-ידי מגן קרבון חשוף, יש מערכת טלמטרייה למסלול הכוללת GPS, והסתרה לאין-מראות שמגיעות בנפרד.
הכנף הקדמית מקרבון, כמו גם הכנפונים. רגליות הרוכב מגיעות מריזומה, עשויות מאלומיניום מכורסם וניתן למקם אותן בחמישה מצבים שונים, וגם המשולש העליון עשוי מאותו החומר ומגיע עם לוחית SP מיוחדת לציון הדגם. בנוסף, השרשרת במידה 520, מחוזקת למסלול.
מנוע ה-V4 בנפח 1,103 סמ"ק נשאר זהה מכאנית, ומכיל את השיפורים במערכת ניהול המנוע שהוצגו לפני שנה, אז דוקאטי שיפרו את מפת ניהול המנוע לכל ההילוכים (לכל קבוצת הילוכים יש מפה שונה ומותאמת) כך שהורדת הכוח לקרקע תהיה טובה יותר – במיוחד ביציאות מפניות. עוד באלקטרוניקה, יש כמובן קוויקשיפטר לשני הכיוונים, וכן בקרת אחיזה חדשה מהדור החדש של דוקאטי, מהירה ומדויקת יותר.
הבולמים מגיעים מגרסת ה-S וכוללים בולמים חשמליים סמי-אקטיביים של אוהלינס מדגם NIX30 מלפנים ו-TTX36 מאחור.
הדוקאטי V4SP יגיע בצביעה שחורה מיוחדת עם מיכל דלק מאלומיניום חשוף ונגיעות של אדום. בנוסף, כמהדורה מוגבלת, אם כי לא פורסמה הכמות הסופית או המחיר.
גם גרסאות ה-V4 וה-V4S קיבלו לשנת 2021 עדכון אלקטרוניקה קטן אשר מוסיף אופציה ל-RACE A ו-RACE B במערכת ניהול המנוע. בנוסף, כל משפחת הפניגאלה מעודכנת לתקנות יורו 5 בפליטת מזהמים.
הדוקאטי פניגאלה V4 SP יגיע ארצה בחודש אפריל 2021. המחיר: 279,000 ש"ח.
אינעל אביכם שם בדוקאטי, אני מזיל ריר.