דף הבית / חדשות / דוקאטי: הפניגאלה V4 משתדרג ל-2020
Ducati-Panigale-V4-2020-015

דוקאטי: הפניגאלה V4 משתדרג ל-2020

שנתיים אחרי שנחשף לראשונה לפני שנתיים, הפניגאלה V4 ו-V4S מקבל מתיחת פנים הכוללת שיפורים אווירודינמיים, וגם שיפורים מכאניים ואלקטרוניים; הטוב הופך לטוב יותר

הדוקאטי פניגאלה V4 וה-V4S, שנחשפו רק לפני שנתיים, מקבלים לשנת 2020 מתיחת פנים וסדרת שדרוגים מכאניים ואלקטרוניים, כשבדוקאטי לוקחים את הטוב והופכים אותו לטוב יותר. 

דוקאטי פניגאלה V4 גרסת 2020
דוקאטי פניגאלה V4 גרסת 2020

בראש ובראשונה מקבל ה-V4 מתיחת פנים עיצובית, כשהלכה למעשה הוא מקבל את העיצוב האווירודינמי של ה-V4R אחד לאחד. זה אומר פיירינג חדש, רחב ואווירודינמי יותר, הכולל גם משקף קדמי חדש וכנפונים להצמדה במהירויות גבוהות. עד כמה הכנפונים האווירודינמיים יעילים, אתם שואלים? ובכן, בדוקאטי טוענים כי כוח ההצמדה של הגלגל הקדמי במהירות של 270 קמ"ש גדל בלא פחות מ-30 ק"ג בגלל הכנפונים. מרשים ביותר! בנוסף, הפיירינג החדש מאפשר זרימת אוויר טובה יותר למערכת הקירור ופינוי חום יעיל יותר.

הפיירינג נלקח מהפניגאלה V4R - כולל הכנפונים
הפיירינג נלקח מהפניגאלה V4R – כולל הכנפונים

בנוסף לאווירודינמיקה, השלדה הקדמית נבנית מחדש וכעת היא 'רכה' יותר לכוחות פיתול וכוחות (30%) בלימה (15%). לטענת דוקאטי, השינוי הזה מאפשר לרוכב יותר פידבק ויותר שליטה.

מנוע ה-V4 בנפח 1,103 סמ"ק נשאר זהה מכאנית, אולם הוא מקבל שיפורים במערכת ניהול המנוע. כך למשל, בדוקאטי שיפרו את מפת ניהול המנוע לכל ההילוכים (לכל קבוצת הילוכים יש מפה שונה ומותאמת) כך שהורדת הכוח לקרקע תהיה טובה יותר – במיוחד ביציאות מפניות. עוד באלקטרוניקה, יש קוויקשיפטר משופר – לשני הכיוונים כמובן, וכן בקרת אחיזה חדשה מהדור החדש של דוקאטי, מהירה ומדויקת יותר.

כמו בדגם הקודם, גם ה-V4 מגיע בגרסה רגילה ובגרסת V4S הכוללת בולמים חשמליים סמי-אקטיביים של אוהלינס NIX30 מלפנים ו-TTX מאחור, וכן חישוקים קלים של מרקזיני, משכך היגוי של אוהלינס, מצבר ליתיום וגריפים ספורטיביים.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

SPYDER RT-LIMITED (1) copy

חדש בארץ: קאן-אם ספיידר ורייקר

עופר-אבניר משיקה לראשונה בישראל את דגמי הפנאי המיוחדים עם שלושה גלגלים של קאן-אם - ספיידר ורייקר; המחירים החל מ-110 אלף ש"ח לרייקר ועד 300 אלף ש"ח לספיידר

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן