בדוקאטי מחזירים שם מפואר מהעבר – ה-SS – ר"ת של SuperSport, שם שהיה מזוהה עם אופנועי הספורט של החברה בשנות ה-80 אל תוך שנות ה-90. החברה מציגה בקלן את ה-939SS – אופנוע ספורט שפוי לכביש הציבורי ולשימוש שאמור להיות נוח גם לשימוש יומיומי, בניגוד לפניגאלה שהוא אופנוע ספורט קצה.
כפי שהשם מרמז, המנוע הוא ה-939 שנלקח מההיפרמוטארד, טסטהסטרטה 11 מעלות בנפח 937 סמ"ק, המפיק 113 כ"ס ב-9,000 סל"ד ו-9.85 קג"מ, אם כי על פי דוקאטי 80% מהמומנט מתקבל כבר ב-3,000 סל"ד. כך או כך, בדוקאטי עשו את ההתאמות ולטענתם חלקים רבים במנוע הם ייחודיים לדגם והמנוע לא נלקח כמו שהוא. המנוע מגיע עם הזרקת דלק בעלת מצערות חשמליות (Ride-Be-Wire), ויש 3 מצבי ניהול מנוע – ספורט, כביש ואורבן.
המנוע משמש כגורם נושא עומס בשלדת מסבך המשולשים של דוקאטי, כשאליה מחוברת זרוע אחורית חד-צדית. הבולמים – מאחור בולם של זקס ומלפנים בולמים הפוכים של מרזוקי בקוטר 43 מ"מ. הבלמים הקדמיים בקוטר 320 מ"מ, עם קליפרים רדיאליים של ברמבו. המשקל המלא עומד על 210 ק"ג.
מבחינת אלקטרוניקה, ה-939SS מגיע עם מערכת ABS, בקרת החלקה בעלת 8 מצבים, צג LCD גדול, וכן הכנה לקוויקשיפטר – בדיוק כמו בהיפרמוטארד.
גרסת ה-S היוקרתית מגיעה עם בולמי אוהלינס מלפנים ומאחור (48 מ"מ מלפנים), מתכווננים באופן מלא, וכן עם קוויקשיפטר מקורי.
העיצוב – יפהפה. כמו דוקאטי, מזכיר את הפניגאלה, ולא בכדי.
מה שמעניין בסופרספורט 939 הוא שמדובר באופנוע חדש לחלוטין. הקונספט בהחלט מעניין, שכן מרוץ החימוש המטורף בקטגוריית אופנועי הספורט כמעט גרם לנו לשכוח שהכלים הללו מיועדים בראש ובראשונה לכביש הציבורי, וה-SS אמור לענות בדיוק על זה – מושב מדורג נוח, קליפ-אונים שיושבים גבוה מעל למשולש העליון, מה שאומר תנוחת רכיבה זקופה כפי שניתן לראות בתמונות, מנוע ידידותי וגמיש (בדקנו את זה כבר בהיפרמוטארד 939), ומיגון רוח מתכוונן לגובה.
אבל בכל זאת, קצת נראה לנו מוזר שיצרנית תפתח דגם כזה בלי פלטפורמה משותפת עם דגם נוסף, ולכן קבלו הימור לא מופרך בכלל – ה-939SS שהוצג עכשיו בקלן הוא בעצם האח הלבוש של המונסטר 939 שיוצג בחודש הבא במילאנו. תרשמו לפניכם.