דף הבית / חדשות / דוקאטי חושפת את הדזרט X המדובר
MY22_Ducati_Desert_X_100_UC356415_Mid

דוקאטי חושפת את הדזרט X המדובר

דוקאטי חושפת את הדזרט X - אדוונצ'ר שנועד לשחזר את הימים המפוארים של הקאג'יבה אלפנט 900 ולתפוס בעלות בסגמנט האדוונצ'ר-ראלי בעידן המודרני

בדוקאטי חושפים את הדזרט X – אדוונצ'ר מוכוון שטח בעל מנוע L-טווין 'טסטהסטרטה' בנפח 937 סמ"ק המפיק 110 כ"ס, מתלים ארוכי מהלך ועיצוב רטרו-מודרני שלא ישאיר אף אחד אדיש.

בדוקאטי מסיימים את עונת חשיפות הדגמים החדשים שכללו את המולטיסטראדה V2, את הרחבת משפחת דגמי הסקרמבלר, המולטיסטראדה V4 בגרסת הפייקס פיק, וצמד דגמי סטריטפייטר. רכבנו על גרסת ה-V2 החדשה, ראינו את גרסת ה-V4 SP האקזוטית, והאחרון שהוצג היה הפניגאלה V4 החדש. עכשיו מגיע תורו של הדגם המדובר והמצופה – הדזרט X, אשר נכנס לתוך קטגוריית האדוונצ'ר-ראלי הקרבית.

דוקאטי דזרט X
דוקאטי דזרט X

על הדזרט X אנו יודעים כבר כשנתיים, מאז הוצג בתערוכת מילאנו 2019. הדזרט X נועד לשחזר את הימים המפוארים של הקאג'יבה אלפנט 900 ולהכניס את דוקאטי לסגמנט האדוונצ'ר-שטח בעידן המודרני. דגם הקונספט שהוצג בתערוכה כלל את השלדה של הסקרמבלר 1100, את המנוע מקורר האוויר של המונסטר 1100, ומערכת מתלים מוגבהת ומוארכת בהתאם לייעוד הצפוי. לקונספט היו בנוסף מערכת פליטה קרבית של טרמיניוני, מיכל דלק אחורי נוסף הממוקם בכנף האחורית פרט למיכל הקדמי הענק בעל 2 הפקקים, גלגל "21 קרבי מלפנים וגלגל 18″ מאחור עם צמיגי קוביות לשטח.

הדגם הסדרתי מציע, כצפוי, את מנוע ה-L טווין טסטהסטרטה 11° בגרסתו האחרונה, שמוכר מדגמי ה-950 של דוקאטי (מונסטר, מולטיסטראדה, היפרמוטארד, פניגאלה וסטריטפייטר). 937 הסמ"ק מספקים כאן 110 כוחות סוס ב-9,250 סל"ד ומומנט של 9.4 קג"מ ב-6,250 סל"ד. יחסי ההעברה כאן קצרים יותר (משמעותית בשני ההילוכים הראשונים), כאשר רק השישי זהה לזה שמוצע במולטיסטראדה.

לראשונה בדוקאטי יש גלגל 21″ מלפנים ו-18″ מאחור, לטובת ייעוד השטח. בולמי הקאיאבה מספקים בהתאמה מהלך של 230 מ"מ דרך מזלג הפוך בקוטר 46 מ"מ ו-220 מ"מ – מתכווננים במלואם. גובה המושב הוא 875 מ"מ, ומרווח הגחון עומד על 250 מ"מ מכובדים. מערכת הבלימה היא של ברמבו, עם קליפרים מדגם M50 מונובלוק וצמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ, והצמיגים של פירלי מדגם סקורפיון ראלי STR. המשקל המלא עומד על 223 ק"ג, כאשר מיכל הדלק מכיל 21 ליטר, עם אופציה למיכל נוסף בנפח 8 ליטרים בשלדת הזנב, ומתג שמעביר את הדלק למיכל הראשי.

מפרט האלקטרוניקה מלא כנדרש: החל משישה מצבי רכיבה, ארבעה מצבי ניהול מנוע, בקרת אחיזה להטיה בשמונה מצבים, בקרת ווילי, ABS להטיה, בקרת שיוט, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, מסך TFT בגודל 5″ שמציע מצב ראלי מיוחד שמספק מערכת ניווט עם חיצים ומרחקים – כמו בספר דרך, ופנסי LED.

בתחילת שנות ה-90 היה לקאג'יבה אופנוע רפליקת פריז-דקאר בשם אלפנט 900, אשר התבסס על אופנועו של אדי אוריולי, שניצח את המרוץ בשנת 1990 ובשנת 1994 על-גבי הקאג'יבה. הדוקאטי דזרט X לוקח את מאפייני עיצוב הרטרו ומעניק פרשנות מודרנית ומרעננת בתוך סגמנט אופנועי האדוונצ'ר. בואו, פשוט נראה מעולה!

הדוקאטי דזרט X החדש צפוי להגיע לישראל במהלך הרבעון השני של 2022, כאשר מחיר ההשקה נקבע על 120 אלף ש"ח. 

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

25KB998Rimini_LF

חדש מבימוטה: KB998 רימיני לכביש

בבימוטה מציגים את ה-KB998 רימיני - גרסת ההומולוגציה החוקית לכביש של של ה-KB998 עם שלדה ומכלולים מבימוטה ומנוע שמגיע מהקוואסאקי ZX-10RR

3 תגובות

  1. Avatar

    עם 240 קילו פלוס דלק, האביזר הכי חשוב לדיונות הוא כננת מחוברת לג'יפ נלווה

  2. Avatar
    ל ד מהמושב

    זה אופנוע אדוונצר ראלי לא צרצר אנדורו ומשקלו הרטוב 223 בלבד והוא יתפקד היטב בדיונות עם המכלולים ויחס ההספק משקל שלו. חבל רק ש14500 אירו בלבד ,נהפכים למחיר השקה של 120 אשח ללא שום תוספות.

  3. Avatar
    קול-בי קריינות ודיבוב

    תשמע, אתה יפה! עיצוב מדהים. להבדיל מהמתחרים/לא ממש מתחרים ימאהה T7 וטוארג 660.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן