דף הבית / חדשות / דוקאטי חושפת את המולטיסטראדה V4 פייקס פיק
MY22_Ducati_Multistrada_V4_PikesPeak_124_UC347863_Mid

דוקאטי חושפת את המולטיסטראדה V4 פייקס פיק

דוקאטי חושפת את המולטיסטראדה V4 פייקס פיק עם גלגלים במידות ספורטיביות, מערכת מתלים קרבית לכביש, שינויים גאומטריים בשלדה ושיפורים נוספים

בדוקאטי חושפים את גרסת הפייקס פיק, המוגדרת כגרסת הספורט של המוליטסטראדה V4. לפייקס פיק חישוקים במידות ספורטיביות, בולמים חשמליים סמי-אקטיביים ספורטיביים, בלמים מתקדמים, שלדה עם גיאומטריה שונה, קרבון, והרבה אלקטרוניקה שתעזור לכבוש את המסלול. 

במסגרת חשיפת ששת הדגמים החדשים שיוצגו בתקופה הקרובה פתחו בדוקאטי עם המולטיסטראדה V2, המשיכו עם הרחבת משפחת דגמי הסקרמבלר וכעת חוזרים למולטיסטראדה עם הצגת הגרסה העדכנית ביותר לספורטיבי שבמשפחה – גרסת הפייקס פיק.

דוקאטי מולטיסטראדה V4 פייקס פיק
דוקאטי מולטיסטראדה V4 פייקס פיק

קטגוריית האופנועים במרוץ הפייקס פיק המפורסם בוטלה סופית לאחרונה לאחר התאונה הטרגית שבה נהרג קארלין דאן על-גבי הדוקאטי סטריטפייטר V4, שהתרסק בפנייה האחרונה במסלול ממש לפני קו הסיום במרוץ של שנת 2019. אך בדוקאטי ממשיכים עם גרסת הפייקס פיק של המולטיסטראדה, שהוצגה לראשונה לאחר הניצחון של דוקאטי ב-2018 עם הדגם יחד עם אותו קארלין דאן.

בעוד הגרסה ה'רגילה' של המולטי מגיעה עם גלגלי 19″ מלפנים ו-17″ מאחור – שניהם במידות אדוונצ'ר – דגם הפייקס פיק מגיע עם חישוקי 17″ וצמיגי כביש ספורטיביים של פירלי מדגם דיאבלו רוסו IV במידות 120/70 מלפנים ו-190/55 מאחור. הם מורכבים על חישוקי אלומיניום מבית מרקזיני וקלים ב-2.7 ק"ג. הזרוע אחורית בפייקס פיק היא חד-צידית, מערכת הבלמים היא של ברמבו מדגם M50 Stylema עם דיסקים קדמיים בקוטר 330 מ"מ (10 מ"מ יותר מהדגם הרגיל). הבולמים הם סמי-אקטיביים חשמליים של אוהלינס עם מזלג הפוך כמובן בקוטר 48 מ"מ ובולם TTX36 מאחור. שניהם בעלי מהלך גלגל של 170 מ"מ. בסיס הגלגלים גדל ל-1,595 מ"מ (לעומת 1,567 מ"מ), זווית ההיגוי קטנה יותר, הכידון נמוך וצר יותר ורגליות הרוכב ממוקמות גבוה ואחורה לעומת הגרסה הרגילה – הכל על מנת למקם את הרוכב בתנוחה קרבית יותר. המשקל עומד על 214 ק"ג (לעומת 218 ק"ג).

מבחינת המנוע אין שינויים, כלומר מנוע ה-V4 גרנטוריזמו – חדש לחלוטין. הנפח עומד על 1,158 סמ"ק, והוא מפיק 170 כ"ס ב-10,500 סל"ד ו-12.7 קג"מ ב-8,750 סל"ד. החלפת שמן מתבצעת בכל 15 אלף ק"מ, אך בדיקת מרווח שסתומים צריכה להתבצע בכל 60 אלף ק"מ. בפייקס פיק יש מערכת פליטה של אקרפוביץ'.

מערכת האלקטרוניקה המכובדת מופיעה כמובן כאן, עם חיישן IMU למדידת אינרציה ב-6 צירים, שמאפשר ABS להטיה, בקרת ווילי, בקרת אחיזה והחלקה להטיה, פנסי LED היקפיים ומסך TFT גדול בגודל "6.5 עם אפליקציה לנייד ותוכנת ניווט. במקום מצב האנדורו של ניהול המנוע בגרסת האדוונצ'ר יש מצב מרוץ. בקרת השיוט האקטיבית הפועלת עם רדאר קדמי נוכחת גם היא, וכן מערכת ההתראות לעקיפה מסוכנת ופתיחת שטחים מתים על-ידי רדאר אחורי.

מבחינה ויזואלית יש גרפיקה ייעודית, מושב שונה עם שני צבעים, משקף קדמי כהה ונמוך וקרבון על האף, הכנף הקדמית והמפלט.

הדוקאטי מולטיסטראדה V4 פייקס פיק יעלה באירופה כ-4,000 יורו יותר מגרסת ה-S – שעולה בישראל 198 אלף ש"ח – והוא כמובן יגיע לישראל. מחיר רשמי בישראל טרם נמסר.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

25KB998Rimini_LF

חדש מבימוטה: KB998 רימיני לכביש

בבימוטה מציגים את ה-KB998 רימיני - גרסת ההומולוגציה החוקית לכביש של של ה-KB998 עם שלדה ומכלולים מבימוטה ומנוע שמגיע מהקוואסאקי ZX-10RR

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן