דף הבית / חדשות / דוקאטי חושפת את הפניגאלה V4 החדש
28 PANIGALE V4 S

דוקאטי חושפת את הפניגאלה V4 החדש

214 כ"ס למנוע ה-V4 החדש של דוקאטי, ששוכן בתוך פניגאלה חדש לחלוטין; ויש גם גרסה מיוחדת עם 226 כ"ס - ב-1,500 יחידות בלבד

כצפוי, דוקאטי חושפת הערב בפתיחחת תערוכת EICMA שבמילאנו את ספינת הדגל הספורטיבית שלה – הפניגאלה V4, המחליף של הפניגאלה 1299 בעל מנוע הווי-טווין.

המנוע החדש – V4 בנפח 1,103 סמ"ק, כבר נחשף לפני חודשיים, אולם כעת חושפים בדוקאטי את האופנוע כולו, והוא כאמור חדש מהמסד ועד הטפחות.

הפניגאלה V4 הסופר-טכנולוגי - עירום
הפניגאלה V4 הסופר-טכנולוגי – עירום

השלדה החדשה קצרה מקודמתה – לטענת דוקאטי על מנת לחסוך במשקל, יש בולמים סופר-איכותיים של אוהלינס (בגרסת ה-S), מערכת בלמים חדשה של ברמבו, אבל העיקר פה זה הבקרות האלקטרוניות המרובות. בנוסף למערכות המוכרות כמו בקרת החלקה או בקרת בלימת מנוע, כעת מתווספות כמה בקרות מאוד מעניינות: יש מערכת ABS לפניות, הכוללת גם בקרה על החלקת הגלגל האחורי לפניות – כך שמעתה ניתן להיכנס לפניות בהחלקת אחורי ללא חשש, ויש בקרת החלקת גלגל אחורי בתאוצה. המשקל עומד על 174 ק"ג יבשים בלבד. חידוש נוסף הוא הצמיג האחורי, שכעת הוא במידה 200/60ZR17 – המידה של אופנועי אליפות העולם בסופרבייק. הצמיג הזה – פירלי דיאבלו רוסו סופרקורסה, פותח יחד עם פירלי במיוחד עבור הפניגאלה V4.

וואו!
וואו!

פרט לפניגאלה V4 החדש נחשפה גם גרסה מיוחדת – פניגאלה V4 ספציאלה (ספיישל), הצבועה בצביעת הטריקולור האיטלקית, כוללת מערכת פליטה של אקרפוביץ', וההספק המקסימלי בה עומד על 226 כ"ס במנוע! גרסת הספיישל שוקלת 10 ק"ג פחות מה-V4 ה'רגיל', כלומר 164 ק"ג, והיא כוללת רכיבי קצה בכל מקום באופנוע. 1,500 יחידות בלבד של פניגאלה V4 ספציאלה ייוצרו, כשכולם ממוספרות במספר סידורי.

העיצוב – בקורלציה מלאה לפניגאלה הקודם. מדהים!

קלאודיו דומיניקלי - מנכ"ל דוקאטי - עם הפניגאלה V4 ספציאלה ושאר הכלים שהוצגו הערב
קלאודיו דומיניקלי – מנכ"ל דוקאטי – עם הפניגאלה V4 ספציאלה ושאר הכלים שהוצגו הערב

 

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

2025-Yamaha-LMW300YM-EU-Milky_White-Action-010-03

ימאהה מעדכנת את הטריסיטי 300 לשנת 2025

חמש שנים לאחר השקתו, מעדכנים בימאהה את הטריסיטי 300, הקטנוע התלת-גלגלי הפופולרי, עם ההתאמות הנדרשות לשנת 2025

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן