דף הבית / חדשות / דוקאטי חושפת מנוע V2 חדש
02_NEW_ENGINE_V2_UC716650_High

דוקאטי חושפת מנוע V2 חדש

בדוקאטי מציגים מנוע V2 חדש לחלוטין בנפח 890 סמ"ק, קל ב-9 ק"ג מקודמו, בשני כיווני הספק, ועם מרווח טיפולים גדול; צפוי להגיע בקשת דגמים חדשה וגדולה

הוא מיועד להניע סדרת דגמים חדשה – אך לפני כן בדוקאטי חושפים מנוע V2 חדש לגמרי, קל וקומפקטי, שיגיע בשני הספקים שונים ויניע מספר רב של דגמים עתידיים שחלקם ייחשפו בקרוב.

בדוקאטי מתחילים בתהליך הוצאה לגמלאות של מנוע ה-V2 הנוכחי בתצורת L-טווין 'טסטהסטרטה', שמגיע בנפח 937 סמ"ק עם 113 כ"ס ו-9.8 קג"מ. הוא נוכח במספר דגמים כדוגמת המולטיסטראדה V2, פניגאלה V2, דזרט X, מונסטר, היפרמוטארד, ועוד. במקומו מגיע מנוע חדש לגמרי, אשר בדוקאטי מגדירים אותו כקל ביותר, קומפקטי וצר, כשהוא מפחית 9 ק"ג לעומת קודמו ושם את המאזניים על 54.4 ק"ג.

04_NEW_ENGINE_V2_UC716649_High

הנפח הכולל של המנוע החדש על שני הצילינדרים המופרדים ב-90° עומד על 890 סמ"ק, יש מערכת תזמון שסתומים משתנה (IVT ר"ת – Intake Variable Timing) עם מוליכים מאלומיניום כאשר הדחיפים הישירים (Finger Followers) מצופים ב-DLC להפחתת החיכוך. השסתומים חלולים להפחתת משקל, והבוכנות קלות משקל. הצילינדרים בתצורת שרוולים רטובים – שיטה שכבר ראינו בדוקאטי בדגמי פניגאלה, והיא אינה אופיינית למנועי אופנועים.

יחס הדחיסה גבוה יחסית ועומד על 13.1:1. ההספק יעמוד על 115 כ"ס בדגמים מסוימים, 120 כ"ס בדגמים אחרים ספורטיביים יותר, ועד 126 כ"ס ב-10,000 סל"ד עם קיט מרוצים. בדוקאטי מציינים שבזכות תזמון השסתומים המשתנה טווח המומנט רחב, ויותר מ-70% מהמומנט מגיעים כבר ב-3,000 סל"ד, כשמ-3,500 ועד 11,000 סל"ד המומנט לא יורד מ-80%.

שסתומי הדזמו המפורסמים של דוקאטי, הנסגרים על-ידי נדנדים ומוטות דחיף ולא על-ידי קפיץ, ומתאימים להספקים גבוהים מצד אחד אך דורשים תחזוקה גבוהה יותר מצד שני, נשארים בבית ומפנים את מקומם למערכת הנעת שסתומים סטנדרטית הכוללת קפיצים.

01_NEW_ENGINE_V2_UC716648_Mid

למנוע החדש תיבת הילוכים בת 6 מהירויות, ויש קלאץ' מחליק בסיוע של סרבו חשמלי. הזנת הדלק מתבצעת דרך מצערות חשמליות בקוטר 52 מ"מ, כשיש כמובן מערכת אלקטרוניקה שלמה סביב המנוע החדש – כולל חיישן נקישות המאפשר לקדם את ההצתה למקסימום האפשרי ובכך לשפר את הנצילות התרמודינמית ואיתה את ההספק. בנוסף, חיישן הנקישות מאפשר שימוש בדלקים שונים – לאו דווקא בעלי מספר אוקטן גבוה.

טיפול למנוע ה-V2 החדש, הכולל החלפת שמנים ומסננים, יידרש בכל 15,000 ק"מ או שנתיים, כשטיפול לשסתומים והחלפת מסנן אוויר יידרשו בכל 30,000 ק"מ.

המנוע החדש ימצא את מקומו כאמור במספר דגמים חדשים של דוקאטי – בהם אופנוע ספורטיבי שיחליף את הפניגאלה V2 ואת הסופרספורט 950 ויתמקם ביניהם, וגם כמובן במולטיסטראדה V2 חדש שעשוי להיחשף בקרוב.

03__NEW_ENGINE_V2_UC716647_High

DUCATI_NEW_ENGINE_V2 _07__UC716669_High

DUCATI_NEW_ENGINE_V2 _18__UC716678_High

DUCATI_NEW_ENGINE_V2 _30__UC716661_High

DUCATI_NEW_ENGINE_V2 _25__UC716657_High

DUCATI_NEW_ENGINE_V2 _28__UC716660_High

DUCATI_NEW_ENGINE_V2 _23__UC716682_High

DUCATI_NEW_ENGINE_V2 _32__UC716664_High

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Rieju-Aventura-Rally-307-R

רייחו מציגים דגמים חדשים ל-2025

ברייחו מציגים צמד אופנועים חדשים ומעניינים: הראשון הוא האדוונצ'ר ראלי 307 שנכנס לקטגוריית האדוונצ'ר הבינוני, והשני הוא גרסה מוזרקת דלק של אופנוע האנדורו ה-MR300

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן