דף הבית / חדשות / דוקאטי חושפת: פניגאלה V2 וסטריטפייטר V2 חדשים
MY25_PANIGALE_V2S_DINAMICHE _12__UC719966_Mid

דוקאטי חושפת: פניגאלה V2 וסטריטפייטר V2 חדשים

בדוקאטי חושפים את שני אופנועי ה-V2 החדשים - הפניגאלה V2 והסטריטפייטר V2 - עם המנוע החדש, ירידה משמעותית במשקל, עיצובים מעודכנים והרבה אלקטרוניקה

שימו לב לנתון הזה: הפניגאלה V2 החדש שוקל 15 ק"ג פחות מקודמו בעוד שהסטריטפייטר V2 החדש משיל לא פחות מ-18 ק"ג לעומת הדור הקודם! 

בדוקאטי טוענים שצמד שהפניגאלה V2 החדש, וכן הסטריטפייטר V2 שנגזר ממנו, תוכנן מדף חלק מסביב למנוע החדש, ולא בנוי על בסיס הדגם היוצא שבו הושתל המנוע החדש, כשיש השראה רבה מהפניגאלה V4 בהתנהגות ובעיצוב, ויש דגש גדול על ארגונומיה ועל הורדה במשקל.

דוקאטי פניגאלה V2 - חדש ל-2025
דוקאטי פניגאלה V2 – חדש ל-2025

ההורדה במשקל מתאפשרת גם ובעיקר בזכות המנוע החדש ששתי הגרסאות חולקות, שמוגדר כמנוע הקל ביותר, קומפקטי וצר, כשהוא מפחית 9 ק"ג לעומת קודמו ושם את המאזניים על 54.4 ק"ג. הנפח הכולל של המנוע החדש על שני הצילינדרים המופרדים ב-90° עומד על 890 סמ"ק, יש מערכת תזמון שסתומים משתנה (IVT ר"ת – Intake Variable Timing) עם מוליכים מאלומיניום כאשר הדחיפים הישירים (Finger Followers) מצופים ב-DLC להפחתת החיכוך. השסתומים חלולים להפחתת משקל, והבוכנות קלות משקל. הצילינדרים בתצורת שרוולים רטובים – שיטה שכבר ראינו בדוקאטי בדגמי פניגאלה, והיא אינה אופיינית למנועי אופנועים. יחס הדחיסה גבוה יחסית ועומד על 13.1:1, כאשר ההספק בשני האופנועים עומד על 120 כ"ס ב-10,750 סל"ד והמומנט על 9.5 קג"מ ב-8,250 סל"ד. 70% מהמומנט מגיע ב-3,000 סל"ד לטובת שימושיות בכביש.

השלדה חדשה, שלדת מונוקוק מאלומיניום, כאשר יש זרוע אחורית דו-צדדית. גם לפניגאלה וגם לסטריטפייטר גרסה רגילה עם מזלג שוואה BPF (ר"ת Big Piston Fork) בקוטר 43 מ"מ ובולם זקס מאחור, וכן מושב כפול, כאשר גרסת ה-'S' מגיעה עם אוהלינס NIX30 מלפנים ואוהלינס מאחור, ועם מושב יחיד.

עוד הבדלים בין שתי הגרסאות הם מצבר ליתיום-יון ב-'S' וחבילת אלקטרוניקה מלאה הכוללת ארבעה מצבי ניהול מנוע, חיישן IMU ב-6 צירים המאפשר בקרות רב-שלביות של בלימה ואחיזה בהטיה, בקרת זינוק, בקרת ווילי, הגבלת מהירות בפיטס, בקרת בלימה והדור החדש של הקוויקשיפטר. את המערכות ניתן לתפעל דרך ג'ויסטיק חדש היושב על הכידון ונשלטות במסך TFT חדש בגודל 5″.

וכאן הסטריטפייטר V2 החדש ל-2025
וכאן הסטריטפייטר V2 החדש ל-2025

מערכת הבלימה היא של ברמבו עם קליפרים מסוג M50. צמיגי הפירלי דיאבלו רוסו IV מגיעים במידות 120/70 מלפנים ו-200/55 מאחור, ועוטפים חישוקי Marchesini חדשים. המשקל היבש בפניגאלה V2 S עומד על 175 ק"ג ו-179 ק"ג לגרסה הרגילה בעוד הסטריטפייטר V2 S נשקל על 176 ק"ג והגרסה הרגילה על 177 ק"ג.

לדוקאטי פניגאלה V2 החדש תפקיד כפול למעשה, שכן הוא מחליף לא רק את הפניגאלה V2 הקודם והחזק יותר אלא גם את הסופרספורט 950 – ומתמקם בדיוק בין שניהם. אין מידע בשלב זה על מועד הגעה או מחיר של הפניגאלה V2 או הסטריטפייטר V2, שאמורים להיקבע לקראת מועד הגעתם לישראל.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

25KB998Rimini_LF

חדש מבימוטה: KB998 רימיני לכביש

בבימוטה מציגים את ה-KB998 רימיני - גרסת ההומולוגציה החוקית לכביש של של ה-KB998 עם שלדה ומכלולים מבימוטה ומנוע שמגיע מהקוואסאקי ZX-10RR

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן