בדוקאטי חושפים צמד דגמי סקרמבלר – ה-1100 Tribute Pro לציון 50 שנה למנוע מקורר האוויר המקורי, והאורבן מוטארד שהוא גרסת ה-800 עם עיצוב שונה.
במסגרת חשיפת ששת הדגמים החדשים שיוצגו בתקופה הקרובה פתחו בדוקאטי עם המולטיסטראדה V2 לפני שבועיים, וכעת מרחיבים את משפחת דגמי הסקרמבלר עם שני דגמים בנפחי ה-1,100 וה-800 סמ"ק.
הדוקאטי סקרמבלר 1100 Tribute Pro מציין 50 שנה למנוע הווי-טווין מקורר האוויר הראשון של דוקאטי משנת 1971, שהורכב ב-750GT המקורי. הצביעה הצהובה, הלוגו 'של פעם' על מיכל הדלק והחישוקים השחורים לקוחים גם כן מאותה התקופה. אלו מגיעים בקוטר 18″ מלפנים ו-17″ מאחור, כשיש גם מושב בצבע חום עם תפירה ייעודית ושלדה שחורה.
שאר המכלולים זהים לגרסת ה-1,100 פרו עם מנוע L-טווין מקורר אוויר בנפח 1,079 סמ"ק המפיק 86 כ"ס ב-7,500 סל"ד וכ-9 קג"מ ב-4,750 סל"ד. בדוקאטי גם יציעו גרסת מנוע מוגבלת הספק לטובת מחזיקי רישיון A1. מערכת הבולמים מורכבת ממזלג מרזוקי הפוך בקוטר 45 מ"מ מלפנים, מתכוונן במלואו, ובולם יחיד של זקס מאחור. מערכת הבלמים כוללת צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים עם קליפרים רדיאלים של ברמבו מסוג M4.32 בעלת ארבע בוכנות. מערכת ניהול המנוע הכוללת המצערות החשמליות מגיעה עם 3 מצבי רכיבה – אקטיב, ג'ורני וסיטי. יש ABS להטיה, בקרת אחיזה שמשנה רגישות לפי מצב הרכיבה שנבחר, פנסי LED ולוח שעונים LCD עם מערכת בלוטות' לחיבור הסלולר. מיכל הדלק מכיל 15 ליטר.

הדגם השני שהוצג הוא הסקרמבלר אורבן מוטארד, שלוקח את פלטפורמת גרסת ה-800 ומלביש עיצוב שונה עם חישוקי שפיצים בקוטר 17″, כנף קדמית גבוהה, מושב שטוח ומחזיק-צד ללוחית רישוי. הצביעה היא בהשראת גרפיטי רחוב בצבעי אדום-לבן.
מנוע ה-L-טווין מקורר אוויר בנפח 803 סמ"ק, מספק 73 כ"ס ב-8,250 סל"ד ומומנט של 6.8 קג"ב ב-5,750 סל"ד. בדוקאטי יציעו גם גרסת מנוע מוגבלת הספק לטובת מחזיקי רישיון A1. הבולמים של קאיאבה מורכבים ממזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ עם כוונון עומס קפיץ ומהלך של 150 מ"מ – זהה לנתון מהלך המתלה של הבולם האחורי. צמד דיסקים בקוטר 330 מ"מ דואגים לבלימת המסה של 180 ק"ג, ומיכל הדלק מכיל 13.5 ליטר. יש ABS להטיה, פנס LED ליום ולוח שעונים LCD עם מערכת בלוטות' לחיבור הסלולר.

הדוקאטי סקרמבלר 1100 Tribute Pro והסקרמבלר אורבן מוטארד צפויים להגיע לישראל, כאשר מחיריהם טרם נקבעו.