המולטיסטראדה – ספינת הדגל התיורית של דוקאטי – מקבלת מנוע חדש בנפח 1,260 סמ"ק ומשנה את שמה לדוקאטי מולטיסטראדה 1260 (בתמונה בראש הידיעה – גרסת פייקס פיק הקרבית).
המולטי הגדול החדש מקבל מנוע חדש לחלוטין בנפח 1,262 סמ"ק, בעל תזמון שסתומים משתנה DVT, שגדל בזכות הגדלת מהלך הבוכנות מ-67.9 מ"מ ל-71.5 מ"מ (הקוטר נשאר זהה – 106 מ"מ). הוא מפיק 158 כ"ס, אולם העניין העיקרי פה הוא המומנט – 13.2 קג"מ, כשלטענת דוקאטי, 85% מהם מתקבלים כבר ב-3,500 סל"ד, מה שאומר מנוע גמיש ביותר, מעבר להיותו חזק מאוד. יש כמובן מצערות חשמליות עם 4 מצבי רכיבה (ספורט, תיור, אורבן ואנדורו), ויש קוויקשיפטר מעלה ומטה כציוד מקורי. גם רגלית ההילוכים הוחלפה, וכעת מהלכה קצר יותר.
מערכות האלקטרוניקה במולטיסטראדה 1260 החדש הן הטופ שיש לדוקאטי להציע. תתכוננו, הרשימה ארוכה: ראשית, מערכות האלקטרוניקה נשענות על מערכת ה-IMU של בוש, למדידת אינרציה. תקשורת המחשבים כולה מתבצעת באמצעות מערכת CAN-Bus, והמערכות כוללות מערכת בקרת החלקה ב-8 מצבים, מערכת ABS לפניות, מערכת תאורה לפניות, תאורת LED מלאה לכל הפנסים (בגרסת ה-S), מפתח קרבה KEYLESS,, בקרת ווילי ב-8 מצבים, בקרת זינוק בעלייה, מסך TFT צבעוני חדש (ב-S), בקרת שיוט, מערכת חיבור לסמארטפון ולמולטימדיה (ב-S), וכן את הבולמים הסמי-אקטיביים סקייהוק – גם היא בגרסת ה-S היוקרתית. בנוסף לכל אלו, ישנה אפליקציה חדשה של דוקאטי (לאנדרואיד ול-iOS), המתקשרת עם לוח השעונים ומאפשרת לשמוע מוזיקה, ולקבל שיחות והודעות.
שלדת המולטיסטראדה 1260 חדשה גם היא, והזרוע האחורית ארוכה יותר כך שהאופנוע יהיה יציב יותר – גם בזכות זווית היגוי שגדלה מ-24 ל-25 מעלות. בסך הכל בסיס הגלגלים גדל ב-55 מ"מ. הבולמים בגרסה הרגילה הם של קאיאבה, ואילו בגרסת ה-S אלו הבולמים הסמי-אקטיביים מסוג סקייהוק של זקס, כשבשתי המערכות מהלך המתלה עומד על 170 מ"מ – מלפנים ומאחור. הבלמים הקדמיים בעלי קליפר רדיאלי של בוש, כשבגרסה הרגילה קוטר הדיסקים עומד על 320 מ"מ, ואילו בגרסת ה-S קוטר של 330 מ"מ וקליפרים M50 של ברמבו.
המולטיסטראדה 1260 יכול להגיע ב-4 חבילות אבזור שונות – ספורט (מערכת פליטה טרמיניוני, כנף קדמית מקרבון ומכסים מכורסמים למיכלי נוזל הבלם והמצמד), תיור (ידיות מחוממות, ארגזי צד ורגלית אמצע), אורבן (ארגז אחורי, תיק מיכל עם נעילה ושקע USB), ואנדורו (פנסי ערפל LED, מגני מנוע, מגן רדיאטור, מגן גחון, רגליות רוכב רחבות, ובסיס גדול יותר לרגלית הצד).