דף הבית / חדשות / דוקאטי מולטיסטראדה V4: כך נראית הגרסה הסופית
Ducati-Multi-V4-Spy-01

דוקאטי מולטיסטראדה V4: כך נראית הגרסה הסופית

תמונות ריגול שנראה שהגיעו מדוקאטי עצמה חושפות את הגרסה הסופית של המולטיסטראדה V4 - רגע לפני שהוא נחשף רשמית ומגיע לאולמות התצוגה

דוקאטי יציגו כדגם 2021 את המולטיסטראדה V4 החדש, עם מערכות בטיחות מתקדמות ו-190 כ"ס; כאן הוא נראה בגרסתו הכנראה סופית.

אמנם לא יצאו בהודעה רשמית מדוקאטי, אך תמונות איכותיות שהתפרסמו מראות את הגרסה הסופית, ללא כל הסוואה, של המולטי החדש, שראינו לא מעט ממנו בחודשים האחרונים.

כך נראה הדוקאטי מולטיסטראדה V4 בגרסת הייצור הסופית
כך נראה הדוקאטי מולטיסטראדה V4 בגרסת הייצור הסופית

המנוע שייכנס לשלדה – V4 בנפח 1,103 סמ"ק – אמור להיות זהה לזה של הפניגאלה V4, ועבר גם לסטריטפייטר V4 החדש, אם כי במגזין MCN קיבלו מידע ממקור פנימי בדוקאטי שיכול להיות שמדובר במנוע V4 חדש לגמרי. בכל מקרה, בגרסת המולטיסטראדה הוא יכוון להספק מופחת מעט, ולפי ההערכות יספק כ-190 כ"ס (214-208 כ"ס באחיו הספורטיביים) ומומנט גדול יותר על פני טווח רחב יותר, כיאה לאופי התיורי שלו. זרוע אחורית כפולה שונה רומזת על בסיס גלגלים קטן יותר משל המולטיסטראדה 1260, שעשוי לשפר את התנהגות הכביש והזריזות. השלדה שונה מעט מזו של המולטיסטראדה 1260 ותורכב משלדת אלומיניום ושלדת זנב מפלדה. המנוע יהיה גורם נושא עומס בשלדה, ומלפנים נראה גלגל בקוטר 19″.

בנוסף לחבילת אלקטרוניקה מתקדמת ומלאה, המולטיסטראדה V4 החדש יכיל את מערכת ה-ARAS של דוקאטי (ר"ת Advanced Rider Assistance Systems) – מערכת המבוססת על מספר חיישנים – כולל חיישני רדאר קדמי (שניתן לראות בתמונות בין הפנסים) ואחורי – אשר מספקת התראות לרוכב על עצמים הנכנסים למרחב האופנוע כמו מכוניות או מכשולים, ועל-ידי כך מגבירה את הבטיחות האקטיבית.

פיתוחה של מערכת ה-ARAS החל ב-2016, בשיתוף עם אוניברסיטת מילאנו, ומטרתה לזהות עצמים הנמצאים בשטחים מתים של שדה הראייה והמראות, ולזהות הפרשי מהירויות גדולים בין האופנוע לבין כלי רכב אחרים – מלפנים ומאחור. בנוסף, פיתוח נוסף של אנשי דוקאטי על המערכת יאפשר למערכת להתממשק עם בקרת השיוט ולקבוע לא רק מהירות שיוט קבועה, אלא גם מרחק קבוע מכלי הרכב שנוסע מלפנים.

כפי שזה נראה הדגם ייחשף רשמית ממש בשבועות הקרובים. נמשיך כמובן לעדכן.

Ducati-Multi-V4-Spy-04

Ducati-Multi-V4-Spy-02

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Kawasaki ZX-9R 94

נוסטלגיה: קוואסאקי ZX-9R

קוואסאקי הציגו את תשובת הנגד שלהם מול הכוכב העולה בשנות ה-90, הפיירבלייד של הונדה; יצא להם בסוף אופנוע ספורטיבי מצוין, אבל לא אופנוע ספורט כמו ההונדה

2 תגובות

  1. Avatar

    אין דבר יותר מטומטם מגבר בגיל העמידה, רוכב על כלי "אדוונצ'ר" במשקל רבע טון, עם 200 כוחות סוס, בעמידה, בחליפת שטח מלאה ב-40 קמ"ש על שביל מהודק …
    במחשבה שניה… יש דבר יותר מטומטם… אותו הדבר אבל חוצה שלולית !

  2. Avatar

    לגבר בגיל העמידה יש מספיק כסף עבור צעצועים שאתה יכול רק לחלום עליהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO