בדוקאטי מגדירים את אסטרטגיית הבטיחות של החברה עד שנת 2025 וחושפים מערכות – חלקן חדשות וחלקן קיימות – אשר תוטמענה באופנועי החברה בשנים הקרובות.
המערכת הראשונה אשר תוטמע כבר בשנים הקרובות היא ה-ARAS (ר"ת Advanced Rider Assistance Systems) – מערכת המבוססת על מספר חיישנים – כולל חיישני רדאר קדמי ואחורי – אשר מספקת התראות לרוכב על עצמים הנכנסים למרחב האופנוע כמו מכוניות או מכשולים, ועל-ידי כך מגבירה את הבטיחות האקטיבית.
פיתוחה של מערכת ה-ARAS החל ב-2016, בשיתוף עם אוניברסיטת מילאנו, ומטרתה לזהות עצמים הנמצאים בשטחים מתים של שדה הראייה והמראות, ולזהות הפרשי מהירויות גדולים בין האופנוע לבין כלי רכב אחרים – מלפנים ומאחור. בנוסף, פיתוח נוסף של אנשי דוקאטי על המערכת, יאפשר למערכת להתממשק עם בקרת השיוט ולקבוע לא רק מהירות שיוט קבועה, אלא גם מרחק קבוע מכלי הרכב שנוסע מלפנים.
לפי דוקאטי, האופנועים הראשונים שבהם תוטמע מערכת ה-ARAS ייצאו לשווקים כבר בשנת 2020.
בנוסף למערכת ה-ARAS, בדוקאטי מציינים כי עד שנת 2025 כל אופנועי החברה יצוידו במערכת ABS לפניות, שמצידה מצריכה חיישן ג'יירוסקופי IMU ב-5 או 6 צירים.