דף הבית / חדשות / דוקאטי מציגה: היפרמוטארד 698 מונו
MY24_HYPERMOTARD_698_MONO_04_UC575820_Mid

דוקאטי מציגה: היפרמוטארד 698 מונו

בדוקאטי חושפים את האופנוע הראשון על בסיס מנוע הסינגל החדש - היפרמוטארד 698 מונו, סופרמוטו מעוצב, קרבי וטכנולוגי לרכיבת פנאי וכיף

שבוע אחרי שנחשף מנוע הסינגל החדש, בדוקאטי חושפים את האופנוע הראשון שמקבל את האופנוע החדש – היפרמוטארד 698 מונו, סופרמוטו קליל לכביש ולמסלול המיועד לרכיבת פנאי וכיף, טכנולוגי מאוד, ועם משקל נמוך של 151 ק"ג.

בשבוע שעבר חשפו בדוקאטי את הסופרקואדרו מונו – מנוע סינגל חדש בנפח 659 סמ"ק המפיק 77.5 כ"ס כבר במצבו הסדרתי וכ-85 כ"ס עם קיט מרוצים הכולל מערכת פליטה של טרמיניוני ותוכנת ניהול מנוע, כלומר הסינגל החזק בעולם בייצור סדרתי. כעת חושפים בדוקאטי את ההיפרמוטארד 698 מונו – האופנוע הראשון הבנוי סביב המנוע החדש והמעניין, כשהקונספט הוא סופרמוטו לכביש ולמסלול, ונראה שעל צלב המטרה היה הק.ט.מ 690SMC-R.

דוקאטי היפרמוטארד 698 מונו
דוקאטי היפרמוטארד 698 מונו

ההיפרמוטארד 698 מונו הוא הסינגל הראשון של דוקאטי מאז הסופרמונו של לפני 30 שנה, והוא ההיפרמוטו הראשון של דוקאטי שמגיע עם מנוע סינגל. הקונספט הוא כאמור סופרמוטו גדול בעל מנוע סינגל, לרכיבת פנאי וכיף, לרכיבת מסלול, וכמובן לרכיבה מהנה למרחקים לא ארוכים. קיימת גם גרסת A1 המוגבלת ל-47.6 כ"ס.

העיצוב בקורלציה לדגמי ההיפרמוטארד 950, אם כי ב-698 העיצוב כולו צר יותר וקרבי יותר, מינימליסטי יותר, ומציע אלמנטים כמו מושב שטוח וצר, כידון שטוח ומינימליסטי, כנפיים קרביות ועוד, וכן ארגונומיה קרבית בהתאם לסופרמוטו, עם אפשרויות תזוזה רבות על המושב ועם נקודות אחיזה לפלג הגוף התחתון. המנוע, כאמור, הוא סינגל בנפח 659 סמ"ק, ובמצבו המקורי עם מערכת הפליטה כפולת הדודים הוא מספק 77.5 כ"ס ו-6.4 קג"מ.

מערכות האלקטרוניקה מתקדמות, וכוללות רשימה ארוכה של בקרות שאמורות להפוך את רכיבת הסופרמוטו לקלה, כשלטענת דוקאטי הבקרות מגיעות מהטכנולוגיה של הפניגאלה V4 ומותאמות לרכיבת סופרמוטו. יש כמובן מערכת ABS להטיה, יש בקרת אחיזה בכמה מצבים, בקרת ווילי ב-4 מצבים, בקרת בלימת מנוע, בקרת זינוק, ויש קוויקשיפטר דו-כיווני שמגיע כאופציה בגרסה הרגילה וכסטנדרט בגרסת RVE (הכוללת פרט לקוויקשיפטר שלדה שחורה וצביעה ייחודית). יש ארבעה מצבי רכיבה (ספורט, כביש, אורבן ורטוב), כשכל אחת מהן שולטת על כוח המנוע (3 מצבים), בקרת אחיזה, ABS ובלימת מנוע.

כאן גרסת RVE
כאן גרסת RVE

מערכת ה-ABS חדשה והיא כוללת 4 מצבים, מתוכן שני מצבים מאפשרים בקרת החלקה לפנייה, כלומר בקרת סלייד המגובה ב-IMU, לצורך החלקת זנב בכניסה לפנייה באופן מבוקר אלקטרונית.

השלדה בנויה ממסבך משולשי פלדה, כשבדוקאטי ניסו לחסוך במשקל בכל מקום אפשרי והגיעו למשקל מרשים של 151 ק"ג לפני דלק. המזלג ההפוך מלפנים של מרזוקי, בקוטר 45 מ"מ, והוא מציע את כל הכיוונים. מאחור יש זרוע אלומיניום שאליה מחובר דרך מנגנון לינקים בולם יחיד, גם הוא בעל כיוונים מלאים. החישוקים מאלומיניום, בעלי 5 חישורי Y, ועליהם צמיגי פירלי דיאבלו רוסו IV במידות 120/70 מלפנים ו-160/60 מאחור, כמובן בקוטר "17.

מערכת הבלימה כוללת דיסק קדמי בקוטר 330 מ"מ שפותח במיוחד עבור הדגם על-ידי ברמבו, עם קליפר רדיאלי של ברמבו מדגם M4.32. מאחור יש דיסק בקוטר 240 מ"מ.

בדוקאטי מציעים מגוון רחב של אביזרים, החל ממושב קרבי יותר, מערכת פליטה של טרמיניוני חוקית לכביש, רגליות אלומיניום מתכווננות, ידיות שונות, סליידרים ומגנים.

הדוקאטי היפרמוטארד 698 מונו צפוי להגיע לארץ ברבעון הראשון של 2024. מחיר טרם פורסם, אך להערכתנו הוא צפוי להיות קרוב לזה של הק.ט.מ 690SMC-R – המתחרה הישיר שלו.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

DSC_3002

בית המשפט: הפול תשלם פיצויים לרוכב ששכר אופנוע ונהרג

חברת 'הפול' סירבה לפצות משפחה של צעיר שנהרג בתאונת דרכים בתואנה שמדובר בהשכרה ולא בחכירה; בית המשפט חייב את החברה לשלם פיצויים בסך של כ-1.5 מיליון ש"ח

תגובה אחת

  1. Avatar

    אז הוא לא הסינגל החזק בעולם .הסינגל החזק בעולם נשאר הקטמ ,כן בכוחות סוס הוא קצת יותר חזק ללא הקיט מירוצים אבל נופל כמעט בקגמ שלם מהקטמ כוח דחיפה אמיתי זה קודם כל מומנט.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן