תערוכת מילאנו בפתח, ודוקאטי מקדימה וחושפת היום (ו') גרסה חדשה למולטיסטראדה 1260 – מולטיסטראדה 1260 אנדורו.
המולטיסטראדה 1260, בעל מנוע הטסטהסטרטה DVT עם תזמון השסתומים המשתנה, הוצג בדיוק בשנה שעברה בתערוכת מילאנו. שנה לפני כן, ב-2016, חשפה דוקאטי את המולטיסטראדה 1200 אנדורו. כעת משלבת דוקאטי בין השניים וחושת את גרסת האנדורו העדכנית – כאמור המולטיסטראדה 1260 אנדורו.
בבסיס האופנוע כאמור מנוע הטסטהסטרטה DVT בנפח 1,262 סמ"ק. הוא מפיק 158 כ"ס, ושופע מומנט החל מסל"ד רצפה כשהשיא – 13 קג"מ, מתקבל ב-7,500 סל"ד. המנוע מגיע עם מערכת ניהול מנוע בעלת מצערות חשמליות ו-4 מצבי רכיבה, ובנוסף, המולטיסטראדה 1260 אנדורו מגיע כסטנדרט עם קוויקשיפטר לשני הכיוונים.
בגרסת האנדורו של המולטיסטראדה 1260 עברה הארגונומיה את השינויים הנדרשים גם לרכיבת שטח, כשמיכל הדלק בנפח 30 ליטרים, והמושב והכידון נמוכים יותר מאשר בגרסת הכביש הטהורה.
החישוקים הם חישוקי שפיצים בקוטר "19 מלפנים ו-"17 מאחור (לעומת חישוקים יצוקים בקוטר "17), והצמיגים במידות ובחתכים של אדוונצ'ר-דו"ש. המתלים החשמליים הסמי-אקטיביים של זקס עברו גם הם את ההתאמות הנדרשות לרכיבת כביש-שטח, כשמהלך המתלים מלפנים ומאחור עומד על 185 מ"מ.
מבחינת אלקטרוניקה, המולטיסטראדה 1260 אנדורו מציע את כל מה שדוקאטי יכולה לזרוק על האופנועים שלה. יש כמובן את חבילת הבטיחות של דוקאטי הכוללת בקרת אחיזה ב-8 מצבים ומערכת ABS של בוש הפעילה גם בהטיה, יש מערכת תאורה לפניות, בקרת ווילי, בקרת שיוט, בקרת זינוק בעלייה, פנסי LED, מפתח קרבה, וגם מסך TFT צבעוני בגודל "5 עם הממשק הייחודי של דוקאטי, המתממשק לטלפון הסולרי וכולל גם מערכת מולטימדיה וכן חיבור לאפליקציה הייעודית של דוקאטי.
המולטיסטראדה 1260 אנדורו יוצע ב-4 רמות גימור הכוללות תוספות שונות: חבילת תיור, חבילת ספורט, חבילת אורבן וחבילת אנדורו.
החשיפה של המולטיסטראדה כבר עכשיו, 3 שבועות לפני פתיחת תערוכת מילאנו, מעידה כי לדוקאטי יש ארסנל כבד של כלים שעליהם הם רוצים לשים את המיקוד, מה שאומר שהולך להיות מעניין.
בסוף השבוע הבא נציג ממערכת פול גז ירכב על המולטיסטראדה 1260 אנדורו בהשקה לעיתונות העולמית. דיווח יעלה כאן באתר.
אז הם העתיקו מקטמ כמעט הכל?
קטמ היו הראשונים עם ה ABS לפנייה – עכשיו דוקאטי השאילו את זה
קטמ היו הראשונים למנורות לפנייה (לא מדבר על המערכת מראות של BMW) – עכשיו דוקאטי
בלם עלייה… נפתח והספק…מסכי TFT… דגמי R/T/S…
קיצר כדי לדעת איך יראה המולטי של שנה הבאה מספיק לראות את הSA של השנה??
יש לי אחד כזה,1200 אנדורו כלי מדהים,הרבה יותר נוח מ קטמ
הפוך גוטה…. הפוך…