דף הבית / חדשות / דוקאטי מציגה: מולטיסטראדה V4 ראלי
MY23_DUCATI_MULTISTRADAV4_RALLY _153__UC437601_Mid

דוקאטי מציגה: מולטיסטראדה V4 ראלי

בדוקאטי מציגים גרסת ראלי חדשה של המולטיסטראדה V4 - עם חישוקי שפיצים, מהלך מתלים ארוך יותר, נפח מיכל דלק גדול יותר, וכן אלקטרוניקה משודרגת

דוקאטי חושפת גרסת 'ראלי' חדשה של המולטיסטראדה V4 – עם חישוקי שפיצים, מהלכי מתלים של 200 מ"מ, 8 ליטרים נוספים במיכל הדלק ועדכוני אלקטרוניקה לטובת רכיבת שבילים. 

הדוקאטי מולטיסטראדה V4 הוצג בנובמבר 2020 כשהוא הדור הרביעי במשפחת המולטיסטראדה ונושא מנוע V4 חדש לגמרי וללא מערכת דזמו לשסתומים. המולטי מככב בראש רשימת הדגמים הנמכרים של החברה מבולוניה. בתחילת השנה הוצגה הגרסה המעודכנת, כאשר כעת מציגים בדוקאטי את גרסת הראלי אשר מיועדת לתת יותר יכולת מחוץ לאספלט ולספק יותר טווח רכיבה.

דוקאטי מולטיסטראדה V4 ראלי
דוקאטי מולטיסטראדה V4 ראלי

המנוע נשאר זהה מבחינת הנתונים, כאשר אנחנו מדברים על 1,158 סמ"ק, 170 כ"ס ב-10,750 סל"ד ו-12.3 קג"מ ב-8,750 סל"ד. גרסת הראלי מגיעה עם מיכל דלק מאלומיניום בנפח 30 ליטר (לעומת 22 ל') כאשר על-מנת לשפר עוד יותר את צריכת הדלק מתנתקים שני הצילינדרים האחוריים בעת עמידה (מגיע גם בגרסאות הרגילות) וכאן גם במהירויות נמוכות ובעומסי שיוט נמוכים, החל מההילוך השני ואילך.

גרסת הראלי מגיעה עם חישוקי שפיצים באותן המידות המוכרות של 19″ מלפנים ו-17″ מאחור, עם צמיגים במידות 120/70 ו-170/60 בהתאמה, כשהצמיגים הם פירלי סקורפיון טרייל II. מהלכי המתלים גדלו ל-200 מ"מ בשני הצדדים (לעומת 170 מ"מ ו-180 מ"מ עד כה), ומרווח הגחון עלה ב-10 מ"מ ל-230 מ"מ. מערכת הבולמים 'סקייהוק' DSS EVO החשמלית הסמי-אקטיבית כוללת כיוון עומס קפיץ אוטומטי, התאמה של הקשיחות והספיגה ושל גובה האופנוע בהתאם למצב הרכיבה הנבחר. המערכת קיבלה השנה עדכון 'Minimum Preload' (מינימום עומס קפיץ) המאפשר להנמיך את גובה המושב במהירויות נמוכות ובעמידה – זאת על-מנת להוריד את מרכז הכובד בכדי לאפשר לרוכב יותר בטחון ולהקל על הנחת רגל בכביש או בשטח במצב עמידה. החידוש בראלי הוא מצב ‘Easy Lift’ חדש שמשחרר את מצב הכיווץ בבולמים ומקל על הרמת האופנוע מרגלית הצד. המשקל המלא עלה ב-7 ק"ג ל-250 ק"ג.

ניהול המנוע מקבל מצב אנדורו חדש לשטח המפחית את כוח המנוע ל-114 כ"ס, משחרר מעט את בקרת האחיזה, מקל את ה-ABS להטיה על הגלגל הקדמי ומבטל לגמרי על הגלגל האחורי. המשקף הקדמי חדש וגבוה יותר ב-40 מ"מ ורחב ב-20 מ"מ, ויש גם רגליות רוכב רחבות יותר עם גומי פריק ורגלית אמצע כסטנדרט. בדוקאטי הוסיפו מיגוני חום לחלק האחורי, ומיקום מתאמי מזוודות הצד שונה לטובת הנוחות של המורכב.

הדוקאטי מולטיסטראדה V4 ראלי יוצע בשלוש גרסאות אבזור: עם מערכת הרדאר, גרסת 'רדאר ותיור' המוסיפה גם ידיות ומושב מחוממים ושתי מזוודות צד מאלומיניום, וגרסה 'פול אדוונצ'ר' נוספת המוסיפה גם כנף קדמית מקרבון ומשתיק מקורי של אקרפוביץ'. לדוקאטי יש קטלוג תוספות ושיפורים עבה לשדרוג הגרסאות האלה. מועד הגעה לישראל צפוי להיות לקראת חודש מרץ 2023, כאשר המחירים טרם פורסמו, אך לעומת מחיר גרסת הרדאר שעולה בישראל 198 אלף ש"ח הראלי יקר בכ-4,000 יורו באירופה.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

FE-350-2023-3

הוסקוורנה: חנויות 'פופ-אפ' בשטח במאי וביוני

לכבוד 10 שנים למותג הוסקוורנה המחודש בישראל, בעופר-אבניר יפתחו במהלך מאי ויוני חנויות פופ-אפ בשטח - ניתן יהיה לבצע נסיעת מבחן, לרכוש אופנוע ולקבל אותו במקום

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן