בדוקאטי חושפים את הפניגאלה V4 ו-V4S החדשים לשנת 2022 – עם 215.5 כוחות סוס, מזלג אוהלינס חדש, וגם עדכוני אלקטרוניקה, ארגונומיה ועיצוב.
במסגרת חשיפת ששת הדגמים החדשים שפרוסים לאורך השבועות האחרונים, פתחו בדוקאטי עם המולטיסטראדה V2, המשיכו עם הרחבת משפחת דגמי הסקרמבלר, המולטיסטראדה V4 בגרסת הפייקס פיק, ועם צמד דגמי סטריטפייטר. רכבנו על גרסת ה-V2 החדשה (מבחן יפורסם בקרוב), ראינו את גרסת ה-V4 SP האקזוטית, ועכשיו מגיע תורו של הפניגאלה V4 החדש.
דגמי העילית של דוקאטי, ה-פניגאלה V4 וה-V4S, הוצגו לעולם בשנת 2018 וקיבלו ב-2020 מתיחת פנים וסדרת שדרוגים מכאניים ואלקטרוניים. לשנת 2022 ממשיכים בדוקאטי את האבולוציה ומתחילים במנוע. משאבת שמן משודרגת ושינויים במערכת הפליטה מצליחים לסחוט עוד 1.5 כ"ס ממנוע ה-V4 בנפח 1,103 סמ"ק, לסך של 215.5 כוחות סוס ב-13,000 סל"ד ו-12.6 קג"מ ב-9,500 סל"ד. בדוקאטי טוענים שיש עוד מומנט בסל"ד בינוני. יחסי ההעברה בהילוך הראשון, שני ושישי הוארכו מעט (11.6% בראשון, 5.6% בשני ו-1.6% בשישי) לטובת האצות חלקות יותר ביציאה מהפניות וגם חמישה קמ"ש נוספים במהירות הסופית.
גרסת ה-V4S מקבלת מזלג אוהלינס NX25/30, שנלקח מה-V4R. המספרים מתייחסים לקוטר של הקארטריג'ים, כאשר רגל אחת בקוטר 25 מ"מ והשנייה בקוטר 30 מ"מ ליצירת פעולות נפרדות לשיכוך. זה מגיע כמובן כחלק ממערכת הבולמים החשמלית סמי-אקטיביית. יש גם בולם TTX36 מאחור (שממקום מעט גבוה יותר) ומשכך היגוי של אוהלינס.
מערכת ניהול המנוע מקבלת ארבעה מצבים: מלא, גבוה, בינוני ונמוך – שנעים משחרור כל הסוסים והבקרות (למעט בהילוך ראשון, מסיבות מובנות) ועד להגבלה של 150 כ"ס לטובת חיים ארוכים יותר בכבישי ההרים. מסך ה-TFT קיבל פונקציית מסלול שמדמה את המסך מאופנועי MotoGP – עם פס סל"ד לרוחב החלק העליון של הצג וחיווי הילוכים בולט.
העיצוב מתחדד לשנת 2022, יחד עם הכנפונים שמספקים כוח הצמדה של 37 ק"ג ב-300 קמ"ש. בנוסף יש מושב שטוח מעט יותר ועיצוב מעט שונה של מיכל הדלק, שיאפשרו לרוכב יותר אחיזה בעת בלימה ובפניות.
הדוקאטי V4 ו-V4S החדשים של שנת 2022 צפויים להגיע לישראל בתחילת השנה הבאה. מחירים טרם נמסרו.