דף הבית / חדשות / דוקאטי מציגים את מנוע הגרנטוריזמו V4 החדש
Ducati-V4-Granturismo-Engine-002

דוקאטי מציגים את מנוע הגרנטוריזמו V4 החדש

הדוקאטי מולטיסטראדה V4 החדש יגיע עם מנוע חדש לגמרי שזונח את טכנולוגיית שסתומי הדזמודרומיק המפורסמת ומציע מרווח טיפולים חסר תקדים

הדוקאטי מולטיסטראדה V4 טרם הוצג רשמית, אך לפני כן בדוקאטי חושפים את המנוע החדש לגמרי שיורכב באדוונצ'ר-תיור הגדול ונקרא Granturismo.

מנוע ה-V4 גרנטוריזמו החדש של דוקאטי
מנוע ה-V4 גרנטוריזמו החדש של דוקאטי

כפי שכבר פרסמנו, בדוקאטי בחרו לא להשתמש במנוע ה-V4 הקיים בפניגאלה ובסטריטפייטר אלא במנוע חדש לגמרי המתאים יותר לדרישות האדוונצ'ריות של המולטיסטראדה. נפח המנוע עלה מ-1,103 סמ"ק ל-1,158 סמ"ק, ולפי דוקאטי מנוע ה-V4 החדש יהיה קל יותר ב-1.2 ק"ג מהמנוע ה-V2 בנפח 1,262 סמ"ק הנוכחי של המולטיסטראדה היוצא ושוקל בסך-הכל 66.7 ק"ג. מנוע ה-V4 החדש יספק 170 כ"ס ב-10,500 סל"ד ו-12.7 קג"מ ב-8,750 סל"ד, וכמובן עומד בתקנות יורו 5 ההכרחיות. יחס הדחיסה גבוה מאוד ועומד על 14.0:1, כשקוטר הצילינדרים עומד על 83 מ"מ ומהלך הבוכנות 53.5 מ"מ.

שסתומי הדזמו המפורסמים של דוקאטי, הנסגרים על-ידי נדנדים ומוטות דחיף ולא על-ידי קפיץ, ומתאימים להספקים גבוהים מצד אחד אך דורשים תחזוקה גבוהה יותר מצד שני, נשארים בבית ומפנים את מקומם למערכת שסתומים סטנדרטית. זה יאפשר מרווח טיפולים חסר תקדים לשסתומים של 60,000 אלף ק"מ. החלפת שמנים ומסננים תידרש בכל 15,000 ק"מ או שנתיים, ומסנן אוויר כל 30,000 ק"מ.

הדוקאטי מולטיסטראדה V4 החדש יוצג ב-4 בנובמבר, ויגיע בהמשך לישראל.

צפו במנוע ה-V4 החדש של דוקאטי:

Ducati-V4-Granturismo-Engine-003

Ducati-V4-Granturismo-Engine-004

Ducati-V4-Granturismo-Engine-005

Ducati-V4-Granturismo-Engine-006

Ducati-V4-Granturismo-Engine-007

Ducati-V4-Granturismo-Engine-008

Ducati-V4-Granturismo-Engine-009

Ducati-V4-Granturismo-Engine-010

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

2025 KTM 125 and 390 SMC R-5

ק.ט.מ חושפת את ה-SMC-R בנפחים 390 ו-125 סמ"ק

בק.ט.מ חושפים שתי גרסאות סופרמוטו חדשות ליום-יום ולשעשועי פנאי - 390SMC-R ו-125SMC-R - עם חישוקי 17″ וכל מה שצריך בשביל ליהנות במגרש החנייה

תגובה אחת

  1. Avatar

    מעניין, במערכת הדזמו אף פעם לא היו מוטות דחיפים-כניראה חוסר הבנה של הכותב!

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן