בדוקאטי יערכו מחרתיים (רביעי 25.3) שידור חי ובו ישיקו את הסטריטפייטר V4 ואת הסודות מאחורי מפלצת ה-208 כ"ס – זאת במקום ההשקה העולמית לעיתונות שבוטלה בשל נגיף הקורונה.
בדוקאטי תכננו להשיק השבוע לעיתונות העולמית את הסטריטפייטר V4 החדש והמסקרן בספרד – במסלול אסקארי ובכבישי רונדה הנפלאים, אך סגירת המפעל בגלל איום הקורונה שינתה לחלוטין את התכניות ובדוקאטי נאלצו לבטל את ההשקה המעניינת. במקום זה, ביום רביעי הקרוב, 25 במרץ, בשעה 18:30, יקיימו בדוקאטי השקה עולמית בשידור חי, עם המהנדסים שתכננו ובנו את האופנוע. ניתן יהיה לראות את השידור דרך הקישורים הבאים: Ducati.com, Facebook, YouTube.
אנו בפול גז היינו אמורים לקחת חלק בהשקה העולמית שבוטלה. במקום זה נרכב עליו בקרוב בארץ ונביא את הרשמים שלנו מהאופנוע המסקרן.
הסטריטפייטר V4 הוא גרסה מופשטת פיירינג עם כידון שטוח וגבוה של הפניגאלה V4 מבית היצרנית האיטלקית. המנוע זהה לפניגאלה V4, עם נפח של 1,103 סמ"ק המספק 208 כ"ס ב-12,750 סל"ד. ההספק הופחת במעט ביחס לגרסת המקור, אולם המומנט טיפס – ובעיקר התעבה, כשכבר בסל"ד נמוך ובמהירויות נמוכות יש שפע של מומנט זמין – 30% יותר מקודמו בתפקיד עם מנוע ה-1,098. אגב, עם קיט מרוצים למסלול בלבד, שכולל מערכת פליטה יעודית של אקרופוביץ' השוקל 6 ק"ג פחות, תוכלו להעלות את ההספק ל-220 כ"ס! המשקל היבש עומד על 178 ק"ג לגרסת ה-V4S ו-180 ק"ג ל-V4.
הסטריטפייטר V4 יגיע עם כנפונים, כמו אחיו הלבוש, שמספקים 28 ק"ג כוח הצמדה במהירות של 270 קמ"ש. כלומר בעלי הצוואר החזק יקבלו אופנוע נטוע ויציב במהירויות הגבוהות. הסטריטפייטר מספק חבילת האלקטרוניקה נרחבת שכוללת מערכת ABS מתקדמת להטיה ב-3 מצבים שמאפשרת שליטה בהחלקת הגלגל האחורי בכניסה לפנייה על הבלמים. בנוסף, בקרת אחיזה מהדור האחרון של דוקאטי עם בקרת החלקה ביציאה מהפנייה (בקרת דריפט). יש בקרת זינוק, בקרת ווילי, בקרת בלימת מנוע, וקוויקשיפטר לשני הכיוונים. כל הבקרות מתאפשרות בזכות יחידת האינרציה ב-6 צירים של בוש – IMU 6, שמנטרת את התאוצות ב-6 צירים, כך המידע מאפשר לבקרות לעבוד לכל הכיוונים ובסינרגיה מלאה.