דף הבית / חדשות / דוקאטי פניגאלה 1299: סיום תקופת ה-L-טווין
Ducati-Panigale-1299R-FE-004

דוקאטי פניגאלה 1299: סיום תקופת ה-L-טווין

הגרסה האחרונה של הפניגאלה 1299 - גרסת ה-R-FE בצביעת טריקולור במהדורה מוגבלת - עושה את דרכה לסוכנויות; סיומה של תקופה

סיומה של תקופה: הדוקאטי פניגאלה 1299 בעל מנוע ה-L-טווין סופרלג'רה מגיע בימים אלו לסוכנויות דוקאטי בפעם האחרונה, ובגרסה מיוחדת – פניגאלה 1299 R-FE.

דוקאטי פניגאלה 1299 R-FE - כמה סקסיות בתמונה אחת!
דוקאטי פניגאלה 1299 R-FE – כמה סקסיות בתמונה אחת!

בדוקאטי הציגו בשנה שעברה את הפניגאלה V4 ו-V4S החדשים – לראשונה עם מנוע V4 שמחליף את ה-L2 המסורתי. השנה המשיכו בדוקאטי את התהליך והציגו את ה-V4 R – גרסת ההומולוגציה לסופרבייק העולמי, בנפח של 1,000 סמ"ק ועם 234 כ"ס. גרסת המרוץ, אגב, מפיקה כ-250 כ"ס אימתניים. זוהי תקופה חדשה לחלוטין לדוקאטי, שמתנפלת בסערה על אליפות הסופרבייק העולמית, במטרה אחת ויחידה – להדיח את השלטון של קוואסאקי ב-4 השנים האחרונות ולזכות באליפות כבר בעונה הראשונה.

אבל בכל זאת, אחרי עשרות שנים רצופות של מנועי L-טווין (וי-טווין 90 מעלות), בדוקאטי עושים כבוד למנוע האייקוני ומשחררים גרסה מיוחדת לפניגאלה 1299 – גרסת R-FE, כלומר הבסיס הוא פניגאלה 1299R, והדגם הוא Final Edition – מהדורה סופית.

על האופנוע המיוחד הזה הכריזו בדוקאטי כבר ביולי 2017, כרמז ל-V4 העתיד לצאת, אולם כעת תהליך הייצור הסתיים והוא בדרכו לסוכנויות.

מרכיבים את אחרוני הכלים במפעל דוקאטי בבולוניה
מרכיבים את אחרוני הכלים במפעל דוקאטי בבולוניה

אז מה כל כך מיוחד בפניגאלה 1299 R-FE? ובכן, זהו הווי-טווין החזק ביותר של דוקאטי אי-פעם – מנוע הסופרלג'רה המפיק 209 כ"ס ב-11,000 סל"ד ו-14.5 קג"מ (!) ב-9,000 סל"ד, ושבו חלקים אקסוטיים רבים כמו גל ארכובה קל משקל, שסתומי טיטניום, ואפילו טלטלים שעשויים מטיטניום.

הבסיס הוא כאמור הפניגאלה 1299R – שהיה בעצמו גרסת ההומולוגציה לסופרבייק הקודם של דוקאטי, וככזה הוא מקבל מכלולי קצה כמו בולמי אוהלינס איכותיים, בלמי ברמבו מהדור האחרון וחישוקים קלים של מרקזיני. יש גם מערכת פליטה מלאה של אקרפוביץ' העשויה מטיטניום ועומדת בתקנות יורו 4, והמשקל הכללי של הפניגאלה 1299 R-FE עומד על 179 ק"ג בלבד.

גם מבחינת אלקטרוניקה הפניגאלה 1299 R-FE נמצא בחזית, כשהוא מציע יחידת מדידת אינרציה IMU של בוש, מערכת ABS להטיה, בקרת אחיזה ב-8 מצבים, בקרת ווילי מהדור האחרון, בקרת בלימת מנוע, מצערות חשמליות עם 3 מצבים – מרוץ, ספורט ורטוב, מסך TFT צבעוני, פנסי LED, ועוד מערכות ובקרות.

הצביעה – הטריקולור היפהפה והסקסי של דוקאטי.

1,299 יחידות של היצירה המפוארת הזו יוצרו, כולן ממוספרות במספרים סידוריים מ-1 עד 1,299, והיחידות האחרונות עושות בימים אלו את דרכן לסוכנויות דוקאטי בעולם. המחיר בישראל, אם תהיתם, עומד על כ-300 אלף ש"ח.

דוקאטי מכבדת את האופנוע האייקוני שלה, ומסיימת תקופה מפוארת עם גרסה אקזוטית שבהחלט עושה כבוד לא רק לפניגאלה לדורותיו, אלא בכלל לאופנועי הספורט של דוקאטי לאורך השנים – שכולם כאמור היו עם מנועי L-טווין.

אנחנו במערכת תמימי דעים שזה אחד האופנועים היותר סקסיים, והוא נכנס לרשימת האופנועים שעליהם היינו רוצים לתת גז, או סתם לשים כפסל ליופי במרכז הסלון.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 41, רוכב על אופנועים 25 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

KTM-DUKE-790-launch-004

ק.ט.מ: בקרוב סדרת 500 סמ"ק חדשה

בק.ט.מ עובדים על מנוע טווין מקבילי חדש בנפח 500 סמ"ק, שמתוכנן באוסטריה, ייוצר בהודו ויניע סדרת אופנועים על פלטפורמה זהה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO