דוקאטי תספק את האופנועים ל-MotoE – אליפות העולם למרוצי אופנועים חשמליים – החל מעונת 2023, וכעת חושפים בחברה את המספרים, הפרטים והסיפור מאחורי ה-V21L.
בדוקאטי יחליפו בעונת 2023 של ה-MotoE (אליפות העולם למרוצי אופנועים חשמליים) את אנרג'יקה כספק בלעדי של האופנועים לכל הקבוצות והרוכבים, כאשר אלו נמצאים שם מראשית הסדרה בשנת 2019. הידיעה כי דוקאטי נבחרה לספק את אופנועי המרוץ החשמליים באליפות ה-MotoE התפרסמה בחודש אוקטובר של שנה שעברה, כאשר לקראת סוף השנה פורסמו תמונות ראשונות מהמבחנים.
כעת בדוקאטי חושפים את הנתונים הרשמיים של ה-V21L: מנוע חשמלי המספק 150 כוחות סוס (110 קילווואט) ו-14.2 קג"מ. סוללה בעלת קיבול של 18kWh, שוקלת 110 ק"ג ומשמשת כגורם נושא עומס, כאשר ראש ההיגוי והשלדה האחורית מחוברים אליה. בטעינה מהירה ניתן להטעין את הסוללה ל-80% ב-45 דקות. בדוקאטי מציינים כי שני המצננים של האופנוע מאפשרים להטעין את הסוללה בצורה מיידית, ואין צורך לחכות לקירור המערכות. כלומר, יש כאן חסכון בזמן ההמתנה בפיטס. המשקל של ה-V21L עומד על 225 ק"ג (האנרג'יקה הנוכחי שוקל 260 ק"ג, אבל מגיע עם סוללה גדולה וכבדה יותר), והמהירות המרבית שנמדדה במסלול מוג'לו היא 275 קמ"ש.
שלדת הזנב והפיירינג עשויים מקרבון קל משקל. מערכת המתלים כוללת בולמים של אוהלינס במפרט דומה לזה שמורכב בסופרלג'רה V4 האקזוטי – מזלג NPX 25/30 בקוטר 43 מ"מ ובולם אחורי TTX36. מערכת הבלמים של ברמבו היא מסוג GP4, היא מגיעה מדגמי המרוץ של דוקאטי, וכוללת קליפרים מסוג GP4RR M4 32/36 ומשאבה ראשית מסוג PR19/18. האלקטרוניקה מכילה מערכת בקרת אחיזה, בקרת החלקה ובקרת ווילי. יש מפות שונות למצערת ולבלימת המנוע.
אם תרצו קצת מספרים, אז מ-225 הק"ג של ה-V21L רק 89 ק"ג שייכים לאופנוע עצמו. הסוללה שוקלת 110 ק"ג, ממיר המתח שוקל 5 ק"ג והמנוע שוקל 21 ק"ג. ראש ההיגוי שוקל 3.7 ק"ג, הזרוע האחורית מאלומיניום שוקלת 4.8 ק"ג. 18 רוכבים יתייצבו על הגריד בתחילת עונת 2023 על-גבי הדוקאטי V21L.
צפו בדוקאטי מסבירים על ה-V21L: