בהפתעה מוחלטת הציגו דוקאטי בחשיפת דגמי 2020 גם שני קונספטים לדגמים עתידיים – האחד מוטארד המבוסס על הסקרמבלר 800 ואילו השני אדוונצ'ר-שטח חדש שנבנה בהשראת גרסאות פריז-דקאר מתחילת שנות ה-90.
תשומת הלב של כולם בחשיפת דגמי 2020 הייתה נתונה כמובן לדגמי הכביש האדומים והנחשקים של דוקאטי: פניגאלה V4, פניגאלה V2, ומעל כולם הסטריטפייטר V4 המדהים. בין לבין, מנכ"ל דוקאטי קלאודיו דומיניקלי התעכב על תרשים של צמד אופנועים לא שגרתיים בפורטפוליו הדגמים של דוקאטי – הראשון נקרא Motard והוא מחדד את יכולות הכביש של הסרמבלר, ואילו השני לוקח השראה מעולמות המדבר ומציג גרסת אדוונצ'ר-שטח בשם Desert X.
התכנון של דוקאטי לשנים הבאות הוא להתרחב לשווקים חדשים ונישות חדשות. כיום אין לחברה דגם עם יכולות שטח אמיתיות, ולשם הם בהחלט מכוונים. אבל דווקא דגם הקונספט הראשון לוקח את פלטפורמת הסקרמבלר 800 האהוב ונותן לו פרשנות לכיוון הכביש עם מתלים מוקשחים וארוכי מהלך, גלגלי שפיצים בקוטר "17 וצמיגי סליקס. או במילים אחרות – סקרמבלר סופרמוטו.
אבל מה שהפיל לנו את הלסת היה הקונספט השני – הדזרט X. בתחילת שנות ה-90 היה לקאג'יבה אופנוע רפליקת פריז-דקאר בשם אלפנט 900, שהתבסס כמובן על אופנועו של אדי אוריולי לוחם המדבר, שניצח את המרוץ בשנת 90 ובשנת 94. את האלפנט הניע מנוע של דוקאטי – וי-טווין מקורר אוויר בנפח 900 סמ"ק. דגם הקונספט שכאן מבוסס על הסקמבלר 1100, שעושה שימוש במנוע ה-1,079 סמ"ק מקורר האוויר של דוקאטי, שבמקור מגיע מהמונסטר 1100. בגרסת המקור המנוע מפיק 86 כ"ס ב-7,500 סל"ד. אם וכאשר תגיע הגרסה הזאת לייצור, אנו מאמינים שמספרים יעלו לכיוון ה-100-95 כ"ס.
לפי התרשים יש לדזרט X את השלדה של הסקרמבלר 1100, אך מערכת המתלים הוגבהה ומהלכה הוארך בהתאם לייעוד הצפוי. ניתן לזהות מערכת פליטה קרבית של טרמיניוני. לדגם הקונספט מיכל דלק אחורי הממוקם בכנף האחורית, אך קשה לנו לראות איך סידור כזה יגיע לדגם הסדרתי. מלפנים יש גלגל 21″ קרבי (לעומת 19″ בסקרמבלר) ומאחור גלגל 18″ וצמיגי קוביות לשטח.
שני הדגמים יוצגו כדגמי קונספט בתערוכת מילאנו הקרובה על-מנת לבחון את תגובות הקהל. אנחנו יותר מנשמח לראות את שני הדגמים קורמים עור וגידים וקמים לתחייה, ובמיוחד גרסת המדבר המרשימה – רפליקה לאופנוע מדהים של רוכב מדהים.