דף הבית / חדשות / דו-גלגלי בנת"צ – כן או לא?
image016

דו-גלגלי בנת"צ – כן או לא?

הקודקודים מתקוטטים והרוכבים סובלים; בינתיים לא רוכבים בנת"צ

זה התחיל לפני שבוע וחצי: אגף התנועה של משטרת ישראל הודיע כי רכיבת דו-גלגלי בנתיבי תחבורה ציבורית לא תיאכף כל עוד הרכיבה מתבצעת בזהירות, וזאת על מנת להקל על התנועה הצפופה ולאפשר לדו-גלגלי לרכוב בבטחה. הגיוני בסך הכל.

שעות ספורות עברו, ושר התחבורה ישראל כץ לקח קרדיט ובירך על ההחלטה בעמוד הפייסבוק שלו.

חשוב לציין שההחלטה הזו הגיעה אחרי דיונים רבים ואף לחץ מצד גורמים בענף הדו-גלגלי, כמו למשל מועדון האופנועים.

הלאה. כמה ימים עברו, וביום שני בבוקר רוכבים רבים, אשר שמעו בתקשורת על כך שניתן לרכוב בנת"צים, חטפו דו"חות על רכיבה בנת"צ של איילון. אגף התנועה חזר בו מהחלטתו והחליט לחלק דו"חות לרוכבי דו-גלגלי. העילה: ההחלטה של שר התחבורה לא חתומה בתקנות, ועד שתעוגן – דין דו-גלגלי כדין מכונית פרטית. התגובה הרשמית: "כיום, על פי מדיניות המשטרה, דו-גלגלי מורשה לנסוע בשעות העומס בשול הדרך. לעומת זאת, נסיעה של דו-גלגלי בנתיב תחבורה ציבורית טרם נבחנה בטיחותית ואסורה על פי חוק, ולפיכך בשלב זה האכיפה בנתיבי התחבורה הציבורית מבוצעת כלפי כלל סוגי כלי הרכב אשר אינם מורשים בנסיעה בהם".

על פניו ולפי החוק היבש אגף התנועה צודק, אולם נשאלת השאלה מה גרם לאגף התנועה להפוך את ההחלטה ולהתחיל לאכוף דו-גלגלי בנת"צ, כאילו במפגן כוח.

הצהרת שר התחבורה בעמוד הפייסבוק שלו - הבעיות בהבנת הנקרא הן רק שלנו?
הצהרת שר התחבורה בעמוד הפייסבוק שלו – הבעיות בהבנת הנקרא הן רק שלנו?

 

רמז לתשובה קיבלנו מדובר משרד התחבורה. לפי דבריו, לא התקבלה החלטה לאפשר רכיבה בנת"צ אלא התקבלה החלטה לקדם את שינוי התקנות, והשינוי בפועל יקרה בעתיד. לטענתו, זה רק אנחנו שהבנו לא נכון את דברי השר.

אז מה אנחנו מבינים מזה? שמשחקי כוחות בין אגף התנועה לבין משרד התחבורה גרמו להיפוך ההחלטה באגף התנועה, לאכיפה הלא הגיונית, כאילו בהתרסה, ביום שני, ובנסיגה מההצהרה של משרד התחבורה לאחר מכן (ולא, אנחנו לא חושבים שהבנו לא נכון את הצהרת השר). ומי סובל באמצע מההתקוטטות הזו? נכון, רוכבי הדו-גלגלי שחטפו דו"חות על מה שלכאורה התאפשר על ידי אגף התנועה ומשרד התחבורה.

אז מה הלאה? מאוד פשוט: לא רוכבים בנת"צ עד שמשרד התחבורה יעדכן את התקנות ויאפשר רכיבת דו-גלגלי בנת"צ.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Beta AlpX (3)

חדש בארץ: בטא אלפ X

הבטא אלפ X הוא סקרמבלר לדש הבנוי על פלטפורמת האלפ 4.0 הוותיק, והוא מיועד להיות קל וידידותי לשימוש אורבני עם יכולת שבילים קלה; המחיר: 40 אלף ש"ח

תגובה אחת

  1. Avatar

    האם דו-גלגלי מורשה לנסוע בשעות העומס בשול הדרך בכל הארץ או רק בנתיבי איילון?והאם זה מעוגן באיזו תקנה או שעלולים לחטוף גם על זה דו"ח?

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן