על חברת האופנועים הקנדית דיימון כבר כתבנו תחת הכותרת "היי-טק בשירות הרוכב", עם הבשורה והכיוון המעניינים ביצירת אופנוע שהוא לא רק מתקדם טכנולוגית, אלא גם מתמודד ראש בראש עם נושא בטיחות הרוכב שנמצא במגמת החמרה בכל העולם. בדיימון הודיעו שיציגו את הגרסה הסופית של ההייפרספורט פרו (זה יהיה שמו) בינואר 2020.
תאונות הדרכים בקרב רוכבי אופנועים נמצאות במגמת עלייה בכל העולם. על-פי מחקרי דיימון, שבדקו את הנושא בשנים האחרונות בקנדה, ניתן היה למנוע כמחצית מכמות ההרוגים בקרב רוכבי האופנועים בתאונות שהתרחשו כתוצאה מהתנגשות בין אופנוע לכלי רכב.
על מנת לתת פתרון בטיחותי עכשווי, חברת הסטארט-אפ הקנדית Damon פיתחה מערכת – לה הם קוראים CoPilot (טייס משנה) – המשלבת ארבע מערכות רדאר משולבי מצלמות וחיישנים באופנוע – אחד מכל צד, מלפנים ומאחור – במטרה לתת כיסוי של 360° סביב האופנוע והרוכב. המידע משודר לענן מיוחד שמנתח את מיקום האופנוע ומהירותו לעומת סכנות המתקרבות, עד ל-64 אובייקטים במקביל. ההתרעה – שברכבים מתבצעת דרך חיוויים קוליים ותצוגה עילית שאינה מתאימה לאופנועים – תגיע דרך רטט בידיות הרוכב, הבהוב במראות הצד שיסונכרנו עם המצלמה האחורית, ומידע ויזואלי במשקף הקדמי. בלוח השעונים תשודר גם התמונה מהמצלמה האחורית. המידע מהרכיבה, אגב, יישלח וינותח תמידית בענן, על מנת ליצור מערכת לומדת שיודעת להתפתח ולהתקדם כל הזמן.
תחום נוסף אותו הם מקשרים ישירות לבטיחות הרוכב – כי הרי אם נוח לרוכב הוא יהיה חד יותר ומרוכז יותר ברכיבה – הוא נושא התאמת האופנוע לרוכב עצמו וארגונומיה מותאמת אישית. בעזרת תפעול חשמלי ניתן יהיה לכוון את המשקף הקדמי, הכידון, המושב ורגליות הרוכב.
טכנולוגיית הבטיחות באופנוע נועדה לספק לרוכב עוד שבריר שנייה להגיב ולנסות למנוע את התאונה, או לכל הפחות להפחית מחומרתה. בעזרת כל טכנולוגיית האחיזה ובלימה, מערכת 'טייס המשנה', התאמת האופנוע לרוכב ומנוע חשמלי – אנחנו בהחלט רואים את אופנוע העתיד-המאוד-קרוב, שאמור לרגש ולשמור עלינו באותה הנשימה.
אסי,
אתה חייב הגהה. אני לא יודע באיזו שפה שמית כתבת אבל עברית היא לא …
תנוח אבשלום חום הקטנוני.
אני לעומתו נהניתי לקרוא והחכמתי, תודה לצוות פול גז
שמשתדל תמיד לעלות חומרים מעניינים.
תמיד יהיו כאלה שלא מרוצים מכלום
אל תתרגשו מהם, יש להם חיים שלמים ולא מרוצים
להעביר עם עצמם.
אדון 701 אינדורו,
אני מאוד מרוצה מפולגז ומלווה אותו מיום ראשון להקמתו. זכותי להביע ביקורת בונה.
לגבי המרמור שציינת, אתה מבלבל ביני לבין חמתך. על מנת להירגע ולחדד את כושר ההבחנה, קנה לך 100 גרם בוטנים (רצוי אלה הלא קלופים כדי שיהיה גם מאתגר אינטלקטואלית).
לעניננו…רמת הכתיבה העיתונאית (הכללית והמוטורית בפרט) כנראה לא תחזור לימי טל שביט, מאיר שליו ויוסי שווץ. זה העולם ואין מה לעשות. יחד עם זאת, על הספקטרום של יכולות כתיבה, יש מנעד רחב של גוונים. אסי כותב עילג והוא חייב לתת למישהו לעשות הגהה.
אם מה שכתבתי לא מובן לך, תשתמש גם אתה בגוגל טרנסלייטור.
יש לי זכות להביע דעה כאן ואף עילג לא יסתום לי את הפה.