החל מהיום ועד 15 בינואר יילחמו הרוכבים המובילים בכל אחד מ-7,646 ק"מ של החולות על הניצחון היוקרתי בראלי דקאר. ריקי ברבאק, מנצח דקאר 2020, יזנק ראשון, שכן הוא ניצח את הפרולוג בן 11 הק"מ אתמול (בתמונה בראש הידיעה). למעקב חי אחר התוצאות – לחצו כאן.
מהדורה מספר 43 של ראלי דקאר המפורסם מוזנקת היום בחולות ערב הסעודית עם 108 אופנועים, אשר ירכבו למשך 12 ימים ו-7,646 ק"מ. השנה יתנו דגש על אמצעים שנועדו להבטיח את בטיחותם לאור התאונות הקטלניות מהראלי של שנה שעברה.
השינויים העיקריים מתייחסים למסלול קצר יותר יחסית (7,646 ק"מ לעומת 7,900 ק"מ ב-2020), הפחתת המהירות של הסטייג'ים על-ידי יצירת מסלולים טכניים יותר, אשר בחלקם יוגדרו אזורים מסוכנים ומהירות הרכיבה בהם תוגבל ל-90 קמ"ש, על-בסיס חיווי קולי בלוח השעונים של הרוכבים.
לכלל הראלי יתאפשר השימוש ב-6 צמיגים אחוריים בלבד, נתון אשר ידרוש מהרוכבים להוריד מהירות ולשמור על הצמיגים. ציר הניווט לכל יום ייטען, באמצעים אלקטרוניים, 20 דקות לפני הזינוק – כך הרוכבים ייאלצו ללמוד את הציר תוך כדי תנועה וכתוצאה מכך להפחית את מהירות הרכיבה.
דבר משמעותי נוסף – בדומה לחליפות האוויר לרוכבי הכביש (כמו מערכת כרית האוויר של אלפינסטארס מדגם Tech-Air שנבדקה על-ידי אנדראה דוביציוזו), הרוכבים מחויבים ללבוש וסט מגן מתנפח כבר משנת 2021.
רוצים לדעת מה מיוחד באבזור של אופנוע מוכן לדקאר? צפו בסרטון של הרוכב הפרטי ניל האקר מאנגליה, שמסביר מה יש בק.ט.מ 450 ראלי שלו: