מהדורה מספר 43 של הדקאר תתקיים בין 3 ל-15 בינואר בערב הסעודית. מסלול חדש וחוקים חדשים נועדו להאט את הקצב ולמנוע את התוצאות הטרגיות של 2020.
דקאר 2020 התקיים לראשונה במדבריות ערב הסעודית. לצד הפקה וארגון מרשימים ומסלול פוטוגני ומעניין, גם נהרגו שני רוכבים – פאולו גונקלבס ואדווין סטרייבר – ונפצעו לא מעט. נקודה עצובה נוספת היא שהדקאר, שהתקיים בינואר, היה המרוץ המדברי המשמעותי הראשון והאחרון שהתקיים עד-כה השנה. על-מנת להפחית את גורם הסיכון למינימום התכנסו המארגנים יחד עם נציגי הרוכבים לדון בצעדים לשנים הבאות, שם גם עלה נושא מיגון מעילי כריות האוויר. כעת פורסמו השינויים ל-2021, וביניהם צעדים שמטרתם העיקרית היא להוריד את מהירות הרכיבה הממוצעת.
- המרוץ יתחיל ויסתיים בעיר ג'דה (Jeddah)
- כל אחד מקטעי המרוץ בו נמדדים זמנים שונה לעומת שנה שעברה
- ספרי הדרך יחולקו לרוכבים 10 דקות לפני הסטייג'
- רוכבי האופנועים והטרקטורונים יחויבו, כאמור, במיגון מעילי כריות אוויר
- רוכבים יקבלו חיווי קולי טרם הגעתם לאזורים מסוכנים
- בנוסף, תוטל מגבלה של 90 קמ"ש באותם האזורים
- תוטל מגבלה של 6 צמיגים אחוריים בלבד למשך כלל המרוץ – על-מנת לגרום לרוכבים להאט ולשמור על הצמיגים
- צוותי הסיוע ישהו פעמיים במשך המרוץ, למשך שני לילות, במאהל – על-מנת להגן גם עליהם
- דיונות ישולבו בכל יום – קצב הרכיבה בהם איטי יותר
- קטגוריה מעניינת וחדשה היא של כלים משנת 2000 ומטה – לכבד את אגדות הראלי. כרגע מדובר לצערנו רק על רכבים ומשאיות
- כלים המונעים על-ידי אנרגיה חליפית ישלמו רק 50% מעלות הרישום כמו טקיטה – אופנוע ראלי חשמלי לדקאר
- ההרשמה נפתחה ביום שני האחרון
קדימון לדקאר 2021
אחרי שביטלו את הנפחים הגדולים (הקטמ 990 + ימאהה טנרה), אחרי שביטלו את הנפחים הבינוניים פלוס (690) השלב הבא זה אופנועי 50 סמ"ק.
אחרי זה אופנוע עם מסגרת בטיחות (כמו הקטנועי במוו c1).
ואחרי זה אופנוע "מרובה גלגלים" ליציבות.