דף הבית / חדשות / דקאר 2025: ק.ט.מ בפעם ה-20, גדי נחמני בפעם ה-2
Gadi Nachmani Dakar 2025 7

דקאר 2025: ק.ט.מ בפעם ה-20, גדי נחמני בפעם ה-2

דקאר 2025 הקשוח מסתיים לאחר 7,706 ק"מ עם ק.ט.מ בטופ בפעם ה-20 ודניאל סנדרס בפעם הראשונה; וגם, גדי נחמני הישראלי מסיים היטב זו השנה השנייה ברציפות

המהדורה ה-47 של ראלי דקאר מסתיימת לאחר שבועיים של רכיבה בתנאי עבירות קשים, חול עמוק, אוף-פיסט, ניווט קשוח ואינספור שעות ואתגרים על-גבי האופנועים. ק.ט.מ חוזרים לנצח, וגדי נחמני חוזר לדקאר בפעם השנייה ומנצח שוב את המדבר.

המוקד המוטורי הראשון שמסורתית מתחיל כל שנה אזרחית, ושנת 2025 לא יוצאת דופן, הוא ראלי דקאר האייקוני שמתקיים זו השנה ה-47. המשתתפים חזרו בפעם השישית לחולות, לקירות ולמדבריות של ערב הסעודית. 136 רוכבים נרשמו לכסות 7,706 ק"מ, כאשר מתוכם 5,146 ק"מ תחרותיים והשאר בקטעי קישור. היום הראשון התחיל ביום שישי ה-3 בינואר בבישה (BISHA) עם פרולוג קצר בן פחות מ-30 ק"מ, עצר ליום מנוחה שבוע לאחר מכן, והסתיים ב-17 בינואר ב-SHUBAYTAH לאחר אלפי הק"מ הקשוחים. בחצי הראשון של הראלי התקיים סטייג' כרונו של 48 שעות, וכן סטייג' מרתון – גם הוא בן יומיים – בו כל המתחרים נדרשו לעצור בנקודת העצירה הקרובה לקראת השעה 16:00, זאת מתוך 8 נקודות אפשריות וללא קשר עם הצוותים הטכניים של הקבוצות. הרוכבים הורשו לבצע טיפולים באופנועים וכן להיעזר אחד בשני. הפיזור בין המחנות אמור היה לנתק את המתחרים מהיריבים שלהם ולהעצים את האקשן והדרמה לנו ולהם. בשבע בבוקר למחרת זינקו כולם על-מנת להשלים את החלק הנותר של קטע המרתון.

ראלי דקאר 2024 הסתיים עם ניצחון שני של ריקי בראבק – ניצחון שלישי לקבוצת הונדה בחמש השנים האחרונות – ואלו חוזרים להגן על התואר בשנה החדשה עם סיכויים מעט גדולים יותר לאור צמצום קבוצות המפעל של ק.ט.מ. האחרונים, לאור הבעיות הכלכליות הקשות של היצרן האוסטרי, בחרו לצמצם בצורה משמעותית את תקציב המרוצים, ולאור כך התייצבו ללא קבוצות הוסקוורנה וגאס גאס, שייצגו את היצרן האוסטרי תחת המותגים השונים. ק.ט.מ ניצחו 19 פעמים עד כה, ול-2025 רשמו את צמד האחים בנאבידאס ואת דניאל סנדרס. עוד מועמד מוביל טרם המרוץ היה רוס בראנץ' מבוטסואנה שבדרום יבשת אפריקה – ביום-יום טייס מסחרי – ובשנה שעברה הוכתר כהפתעה הגדולה של הראלי כאשר סיים במקום השני הכללי על-גבי ההירו. הוא זינק השנה עם המספר '1' על הגב בזכות האליפות הכללית בה ניצח בשנת 2024, שכוללת את כל הסבבים של אליפות 'W2RC'.

גדי נחמני, ק.ט.מ ראלי מס' 113
גדי נחמני, ק.ט.מ ראלי מס' 113

גדי נחמני: בדרך כלל אנחנו מתחילים עם המנצח הכללי, אבל חורגים מההרגל כי מבחינתו נחמני (ק.ט.מ 450 ראלי רפליקה מספר 113) הוא-הוא המנצח האמיתי. בשנה שעברה הוא נכנס בפעם הראשונה לגיהינום המוטורי וסיים את הראלי הקשוח במקום ה-76 בקטגוריה ראלי 2 ו-93 בדירוג הכללי מתוך 103 שסיימו. זה התרחש ביחד עם יעל קדשאי שהייתה אמורה לעמוד גם היא על קו הזינוק השנה, אבל מכיוון שהיא ישראלית מדורגת גבוה ומושכת תשומת לב – המארגנים סירבו לקבלה בתואנה ש"לא יכולים להבטיח את ביטחונה האישי". גדי סיים את המרוץ במקום ה-66 הכללי – הישג אדיר! בואו נשמע איך הוא מסכם:

"דקאר 25 הסתיים בהצלחה! הראלי הקשה בעולם שוב הצדיק את המוניטין שלו. 8,000 ק"מ של מאבק מתמשך בשדים ברוחות ובערפל שעות רבות של מאבק אישי בעיקר בעצמי. תוריד גז אחרי עוד כמעט התרסקות – אתה לא תסיים את הסטייג' באור בקצב הזה. תן גז!

ויש שעות נהדרות של רכיבה מהירה תוך ניווט מושלם ואתה אומר סחטיין עבודה יפה, ואז נגמר יום של 800 ק"מ ואתה הולך להתכונן ליום הבא והוא יותר קשה. הימים חולפים כשאתה כל היום ברכיבה מתישה ורוכבים מצוינים שרכבו לצידי נעלמים מהראלי. שחיקה קשה ומתמשכת. זה הדקאר, אתגר גדול ומי שלא חייב שלא ינסה".

והיו עוד רוכבים, אבל לא כולם סיימו. רק 89 רוכבים סיימו בקטגוריה הבכירה, כאשר מי שעמד על המדרגה הגבוהה ביותר הוא דניאל סנדרס האוסטרלי, שזו שנה חמישית עבורו. הוא מאפשר לק.ט.מ לשכוח לרגע מהצרות הכלכליות ולהתבלט בדיוק במה שהם טובים בו – לנצח מרוצים בכללי ואת הדקאר בפרט. זהו הניצחון ה-20 של ק.ט.מ, בהחלט הישג מרשים. סנדרס הוביל מהיום הראשון עד הסוף, גם הישג שלא ניתן לזלזל בו.

במקום השני סיים TOSHA SCHAREINA הספרדי על-גבי ההונדה, בהישגו הטוב ביותר בדקאר, וזאת כמעט 9 דקות מאחורי המנצח. במקום השלישי סיים אדריאן ואן בוורן, גם מהונדה. למקום הרביעי הגיע לוצ'יאנו בנאבידס מק.ט.מ ולמקום החמישי, המנצח משנה שעברה, ריקי בארבק.

דניאח סנדרס וק.ט.מ - המנצחים של ראלי דקאר 2025
דניאח סנדרס וק.ט.מ – המנצחים של ראלי דקאר 2025
גדי נחמני בראלי דקאר 2025
גדי נחמני בראלי דקאר 2025
גדי נחמני בראלי דקאר 2025
גדי נחמני בראלי דקאר 2025
גדי נחמני בראלי דקאר 2025
גדי נחמני בראלי דקאר 2025

Gadi Nachmani Dakar 2025 6

 

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Royal Enfield Guerrilla 450_Brava Blue(2)_190724101555

חדש בארץ: רויאל אנפילד גרילה 450

הגרילה 450 החדש של רויאל אנפילד, שמרחיב את משפחת ה-450 החדשה ונכנס כגרסת הבסיס בתצורת רודסטר לכביש המבוססת על ההימליאן, הגיע לישראל; המחיר: מ-33 אלף ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן