דף הבית / מגזין / האופנועים הגדולים של 2019
Yamaha-Tenere-700-Launch-PH

האופנועים הגדולים של 2019

שנת 2019 מסתיימת, ואנחנו בוחרים - כמו בכל שנה - את האופנועים והקטנועים שעשו לנו את זה יותר מכולם השנה

שנת 2019 מסתיימת היום, וזוהי השנה השלישית ברציפות שבה השוק הדו-גלגלי עומד יציב עם מספרי מכירות פחות או יותר קבועים, וזאת אחרי העליות המסיביות שהחלו ב-2014. יחד עם זאת, גם ב-2019 רכבנו על עשרות אופנועים (וקטנועים) מלהיבים, מהנים וטכנולוגיים.

ועכשיו, כמו בסיום של כל שנה, אנחנו במערכת פול גז בוחרים את האופנועים והקטנועים שעשו לנו את זה השנה יותר מאחרים. הכללים פשוטים: בחרנו את האופנועים שנגעו בנו יותר מאחרים, שהביאו משהו מיוחד לשוק הדו-גלגלי, או שסתם הם מגניבים ונהנינו לרכב עליהם. אז קבלו את רשימת האופנועים והקטנועים שלנו לשנת 2019.

דוקאטי פניגאלה V2

דוקאטי פניגאלה V2
דוקאטי פניגאלה V2

הפניגאלה 959 מקבל את העיצוב הסקסי של הפניגאלה V4, אלקטרוניקה שמקבילה גם היא ל-V4, שם חדש – V2 – בקורלציה ל-V4, ועוד כמה נגיעות, וכל אלו יחד הופכים אותו לאופנוע שהוא לא רק יפהפה ולא רק ביצועיסט, אלא גם קל לרכיבה וידידותי לרוכב. רכבנו עליו לאחרונה במסלול חרז בספרד, והתאהבנו.

הונדה CRF1100L אפריקה טווין

הונדה CRF1100L אפריקה טווין
הונדה CRF1100L אפריקה טווין

הדור החדש של האפריקה טווין גדל בנפחו ל-1,100 סמ"ק, קיבל עיצוב מחודש, ובעיקר הפך לאופנוע היפני הטכנולוגי ביותר שיש כשהוא מציע בערך את כל מה שיש לתעשיית האופנועים להציע בתחום הטכנולוגי, בנוסף לגיר האוטומטי של הונדה, ה-DCT, ובנוסף לבולמים החשמליים הסמי-אקטיביים של שוואה שמותקנים בגרסת האדוונצ'ר ספורט המאובזרת. אבל חוץ מכל האלקטרוניקה זה גם אופנוע מאוזן, נעים לרכיבה ובעל התנהגות משובחת. הונדה חזק במשחק!

ימאהה טנרה 700

ימאהה טנרה 700
ימאהה טנרה 700

אחת היציאות החזקות של ימאהה בתקופה האחרונה הוא הטנרה 700. סביב מנוע ה-CP2 מלא שמחת החיים שנלקח מה-MT-07 בנו בימאהה אדוונצ'ר-ראלי קרבי, עם עיצוב ראלי מודרני ונאה, עם התנהגות כביש ושטח מעולה, ובעיקר עם הרבה פשטות טכנולוגית שגם הופכת את הטנרה 700 לנגיש מבחינת מחיר. הכלי הפך ללהיט מכירות בין לילה, והוא מחזיר לשם 'טנרה' המיתולוגי את הכבוד המגיע לו.

ב.מ.וו R1250GS

ב.מ.וו R1250GS
ב.מ.וו R1250GS (צילום: בני דויטש)

נישאר באדוונצ'רים, ואיך אפשר בלי הב.מ.וו R1250GS החדש. הפלטפורמה היא הדור האחרון של ה-R1200GS, אולם השינוי העיקרי הוא מנוע ה-1,254 סמ"ק החדש הכולל מערכת ShiftCam לתזמון שסתומים משתנה, ושבו לא רק שההספק גדל ל-123 כ"ס, אלא בעיקר המומנט גדל, ויותר חשוב – התעבה. כעת יש את כל האיכויות המוכרות של ה-GS הגדול, רק עם הרבה יותר כוח, וכוח זה תמיד טוב.

דוקאטי מולטיסטראדה 950S

דוקאטי מולטיסטראדה 950S
דוקאטי מולטיסטראדה 950S

והנה, עוד אדוונצ'ר, הפעם לכביש. על הדוקאטי מולטיסטראדה 950 כתבנו בעבר שהוא האופנוע המועדף עלינו בליין הכלים של דוקאטי. ה-950S לקח את פלטפורמת ה-950 השפויה, והוסיף עליה את כל האלקטרוניקה של המולטיסטראדה 1260S – כולל מערכת המתלים סקייהוק החשמלית סמי-אקטיבית, וכולל הקוויקשיפטר, הבקרות, מסך ה-TFT, ממשק ה-HMI ועוד. אז כעת האופנוע המועדף עלינו בליין האופנועים של דוקאטי קיבל גרסה טכנולוגית ומתקדמת יותר, וגם אותו אנחנו אוהבים מאוד.

ק.ט.מ 150EXC TPI / הוסקוורנה TE150i

ק.ט.מ 150EXC TPI
ק.ט.מ 150EXC TPI

צמד אופנועי האנדורו החדשים של ק.ט.מ והוסקוורנה, בנפח 150 סמ"ק, גרמו לנו התאהב לחלוטין. אנחנו אוהבים אופנועי אנדורו קטנים, אנחנו אוהבים מנועי 2 פעימות, ואנחנו אוהבים את טכנולוגיית הזרקת הדלק של ק.ט.מ למנועי 2 פעימות. צמד ה-150 החדש, של צמד המותגים של ק.ט.מ, משלבים את כל האהבות שלנו יחד ויוצרים אופנועים קלים פיזית וקלים במיוחד לרכיבה, אבל גם עם מנוע גמיש ויעיל ועם התנהגות של ק.ט.מ / הוסקוורנה 2020. מ-ע-ו-ל-י-ם!

שרקו SEF-R300

שרקו SEF-R300 פקטורי (צילום: Kit Palmer, Cycle News)
שרקו SEF-R300 פקטורי (צילום: Kit Palmer, Cycle News)

ואם כבר אנדורו, אז תמיד אמרנו שהשרקו SEF-R300 הוא אחד מאופנועי האנדורו-הובי הטובים יותר שיש, וגרסת 2020 אפילו משתבחת וממשיכה בתהליך האבולוציה של שרקו. גרסת הרייסינג מתאימה יותר לרוכבי הובי של סופי- שבוע, ואילו גרסת הפקטורי מתאימה יותר לרייסרים שביניכם.

קוואסאקי ZX-6R

קוואסאקי ZX-6R
קוואסאקי ZX-6R (צילום: בני דויטש)

ובמעבר חד לאופנוע ספורט. הקוואסאקי ZX-6R של 2019 נמצא פה לא רק כי הוא אופנוע טוב וקל לרכיבה, אלא גם כי הוא השריד האחרון לאופנועי ספורט יפניים בנפח 600 סמ"ק (טוב, 636 סמ"ק אם להיות מדויקים) המיועדים לכביש ולמסלול, שכן הימאהה R6 הוא כבר כמעט אופנוע מסלול טהור. שאר היצרניות – הונדה וסוזוקי – כבר פרשו מהמשחק. במחיר של פחות מ-90 אלף ש"ח גם מדובר בעסקה טובה.

בנלי 502C

בנלי 502C (צילום: אסף רחמים)
בנלי 502C (צילום: אסף רחמים)

עוד עסקה טובה – הבנלי 502C קרוזר החדש. מסביב למנוע הטווין המקבילי המעולה בנפח 500 סמ"ק, שנלקח מה-TRK502, בנו בבנלי קרוזר בסגנון דוקאטי דיאבל, עם מכלולים טובים והתנהגות טובה. הוא גם נראה טוב, ובמחיר של פחות מ-49 אלף ש"ח, הוא כאמור אחלה עסקה.

דוקאטי היפרמוטארד 950

דוקאטי היפרמוטארד 950
דוקאטי היפרמוטארד 950

זה הדוקאטי השלישי בנבחרת שלנו ל-2019, ולא בכדי: ההיפרמוטארד 950 החדש עובר אבולוציה – באלקטרוניקה, במתלים, בארגונומיה ובביצועים – שמקרבת אותו לשלמות והופכת אותו לאחר האופנועים המלהיבים והמהנים יותר לרכיבה. גרסת ה-SP על המסלול בכלל העיפה אותנו למחוזות אחרים. איזה כיף של אופנוע!

ימאהה טימקס 560

ימאהה טימקס 560
ימאהה טימקס 560

רק בחודש שעבר רכבנו על הטימקס 560 החדש, וכבר הוא נכנס לנבחרת של השנה. הטימקס תמיד היה אמת מידה להתנהגות, ובדור השביעי שלו לשנה ה-20 הוא הופך לטוב יותר בכל פרמטר: הוא חזק יותר, הוא מתנהג טוב יותר, הוא טכנולוגי יותר, והוא גם מעוצב טוב יותר. האייקון של ימאהה, שכבר מזמן הפך לסמל סטטוס, רק הולך ומחזק את המעמד שלו.

פיאג'ו MP3 300 HPE Sport

פיאג'ו MP3 300 HPE Sport
פיאג'ו MP3 300 HPE Sport (צילום: ערן שלמה)

ה-MP3 300 החדש משתדרג משמעותית ל-2019, כשמעבר ליתרונות הבטיחותיים המוכרים גם הביצועים משתפרים והוא לא ממש נשאר מאחור. השנה אפשר לומר שה-MP3 300 שינה לנו את התפיסה על תלת-גלגליים, וזו אחת הסיבות שלקחנו אותו למבחן ארוך טווח – פשוט כי חשוב לנו להכיר אותו לעומק.

סאן-יאנג קרוקס 125

סאן-יאנג קרוקס 125 (צילום: אביעד אברהמי)
סאן-יאנג קרוקס 125 (צילום: אביעד אברהמי)

סוגר את הרשימה שלנו השנה קטנוע עירוני קטן שמחזיר עודף מ-11 אלף ש"ח. הסאן-יאנג קרוקס 125 הוא קטנוע בסיסי עם מחיר בסיסי, אבל עם טוויסט של עיצוב מגניב שנותן תמורה מצוינת בתחתית סולם המחירים. אורי בוחן הקטנועים שלנו התעקש שהקרוקס צריך להיות ברשימה, אז הנה הוא כאן.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

תגובה אחת

  1. Avatar

    חבל שאין התייחסות נוספת לאופנועי הנייקד בנפח בינוני, שמהווים נתח נכבד משוק האופנועים הישראלי ומהווים את כרטיס הכניסה לעולם של האופנועים הגדולים.
    שהביאו שינוי אמיתי לשוק, ברמת יחס המחיר לכ"ס, ובכך תורמים לתחרות בשוק ולנו הצרכנים.
    דוגמאות:
    * HONDA CB650R -מחיר 61,221 ש"ח, כוח סוס-95 יחס כוח סוס לשקל 1:644.
    *KTM DUKE 790 R- מחיר 80,203 ש"ח, כוח סוס -105, יחס כוח סוס לשקל 1:763.
    * SUZUKI SV650- מחיר 48,000 ש"ח, כוח סוס-75, יחס כוח סוס לשקל-1:640.
    *CFMOTO 650NK- מחיר 37,900 ש"ח, כוח סוס- 69.7, יחס כוח סוס לשקל- 1:543.8

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן