18,423 אופנועים וקטנועים נמכרו בישראל בשנת 2017 – עלייה של 7.6% ביחס לשנת 2016, הממשיכה את מגמת העלייה במכירות בשוק הדו-גלגלי החל משנת 2014, כשב-2013 – שנת השפל – נמכרו כ-14,100 כלים.
העלייה במכירות דו-גלגלי השנה מציגה מגמה מפתיעה, שכן רוב הגידול נמצא דווקא בפריפריה ופחות במטרופולין גוש דן הצפוף, בעיקר משום שלנהגים רבים נמאס לעמוד בפקקים האינסופיים בדרכם לערי המרכז. מגמה מעניינת נוספת היא שכ-35% מאותם 18,423 כלים הם אופנועים עם קלאץ', לעומת 65% קטנועים אוטומטיים. זהו שיא חדש ביחס שבין אופנועים לקטנועים, כשחלק לא קטן מאותם 35% הם אופנועים בדרגת רישוי A1.
את הגידול במכירות אופנועים על חשבון קטנועים אפשר לראות במספרי המכירות של המותגים. כך למשל, סאן- יאנג וקימקו, שמוכרות קטנועים בלבד, מכרו פחות כלים השנה (3,950 ו-3,030 כלים ב-2017 לעומת 4,083 ו-3,379 כלים ב-2016, בהתאמה), ואילו ימאהה גדלה מ-2,045 כלים ב-2016 ל-3,211 השנה, הונדה גדלה מ-1,006 כלים ב-2016 ל-1,400 כלים השנה, ק.ט.מ גדלה מ-964 כלים ב-2016 ל-1,116 כלים השנה (כלים ברישוי צהוב בלבד, בלי רישוי אפור), קוואסאקי גדלה מ-811 כלים ב-2016 ל-1,090 כלים השנה, ב.מ.וו גדלה מ-263 כלים בשנה שעברה ל-370 כלים השנה, הארלי-דיווידסון גדלה מ-171 ל-208 כלים, ודוקאטי גדלה מ-95 ל-108 כלים. וזה עוד לפני שדיברנו על העלייה בשוק אופנועי האנדורו ברישוי צהוב, שאותה נסכם בכתבה נפרדת.
הכלי הדו-גלגלי הנמכר בישראל ב-2017 הוא הקימקו מובי XL, שממנו נמכרו 1,438 יחידות השנה, והוא שומר על מעמדו ככלי הנמכר ביותר. יחד עם זאת, היות והמובי אינו עומד בתקנות יורו 4, ייתכן מאוד שזוהי שנתו האחרונה של כלי השליחים הפופולרי. גם הסאן-יאנג ג'וירייד 125 שומר על מעמדו בבכלי השני הנמכר ביותר, עם 1,020 יחידות ב-2017. הג'וימקס 250 במקום השלישי, כמו בשנה שעברה, עם 865 כלים.
באופנועים – מהפכה. ההונדה CB500X מדיח את הדיוק 390 של ק.ט.מ כשיאן מהכירות לדגם בודד, עם 230 כלים. במקום השני הדו-שימושי של ימאהה, ה-WR250R, עם 170 כלים. הדיוק 390 הפופולרי, שזכה השנה לדגם חדש, מוכר השנה 167 כלים. הטרייסר 700 של ימאהה גם כן ממוקם גבוה עם 162 יחידות, וה-MT-09 סוגר את החמישייה הפותחת עם 140 כלים. אם מוסיפים את אופנועי האנדורו ברישוי צהוב, אז הק.ט.מ 250EXC הדו-פעימתי הוא הכלי הנמכר ביותר בסגמנט עם 212 יחידות, אולם כאמור, על סיכום מכירות אופנועי האנדורו נפרסם כתבה נפרדת.
מכירות דו-גלגלי בשנת 2017 בישראל לפי מותגים
- סאן-יאנג – 3,950 כלים
- ימאהה – 3,211 כלים
- קימקו – 3,030 כלים
- הונדה – 1,400 כלים
- ק.ט.מ – 1,116 כלים
- קוואסאקי – 1,090 כלים
- פיאג'ו – 1,046 כלים
- דיאלים – 826 כלים
- סוזוקי – 536 כלים
- ב.מ.וו – 370 כלים
- קיוואי / בנלי – 260 כלים
- הארלי דיווידסון – 208 כלים
- הוסקוורנה – 265 כלים
- בטא – 111 כלים
- דוקאטי – 108 כלים
- שרקו – 60 כלים
- סקאי-טים – 43 כלים
- TM רייסינג – 36 כלים
- אפריליה – 31 כלים
- רויאל אנפילד – 25 כלים
- זירו (חשמלי) – 25 כלים
- יוסאנג – 24 כלים
- פנטיק – 23 כלים
- SWM – סך הכל 22 כלים
- אינדיאן – 19 כלים
- מוטוגוצי – 14 כלים
- MV אגוסטה – 11 כלים
- רייחו – 9 כלים
- סקורפה – 6 כלים
- בולטקו – 6 כלים
להשוואה לנתוני 2016 – לחצו על הקישור
קטנועים חשמליים
- קאייוין – 170 כלים
- נאנגינג – 47 כלים
- ג'אניו – 43 כלים
- קינגדיי – 14 כלים
האופנועים הנמכרים בישראל ב-2017
דגם | מספר יחידות ב-2017 |
---|---|
הונדה CB500X | 230 |
ק.ט.מ 250EXC (אנדורו) | 212 |
ימאהה WR250R | 170 |
ק.ט.מ דיוק 390 | 167 |
ימאהה טרייסר 700 | 162 |
ימאהה MT-09 | 140 |
סוזוקי SV650 | 126 |
ימאהה MT-07 | 123 |
קוואסאקי נינג'ה 650 | 114 |
קוואסאקי נינג'ה 250SL | 112 |
הקטנועים הנמכרים בישראל ב-2017
דגם | מספר יחידות ב-2017 |
---|---|
קימקו מובי XL 125 | 1,438 |
סאן-יאנג ג'וירייד 125 | 1,020 |
סאן-יאנג ג'וימקס 250 | 865 |
קימקו דאונטאון 350i | 678 |
ימאהה טימקס 530 | 655 |
סאן-יאנג ג'וירייד 200 | 597 |
סאן-יאנג ג'וימקס 300 | 326 |
קימקו ג'ידינק 250 | 319 |
פיאג'ו MP3 300 | 306 |
פיאג'ו איקסאבו 250 | 305 |
כמה R1200GS רגיל אדוונצ'ר?
45 רגיל ועוד 38 ADV
אפשר מבחן לWR250R?
ננסה
א. כמה x- adv
ב. כמה זמן אפשר לחכות למבחן הקטנועים הגדול???
1. טימקס.
2. Ak 550.
3. X-adv.
4. 650c
5. אינטגרה.
6. Srv.
מי מרים הכפפה? אני מתנדב להיות בוחן.
א. 109
ב. בקרוב מאוד – 1 מול 2
איך לא הכנסת לפחות גם את 3?..
מי יועץ המבחנים של האתר?
חח..
תודה!
Honda rebel?
65
כמה ימאה r3 וקוואסקי ninja 300
38 ו-96
ניתוח נתונים די סתמי.
הwr250r רשם כ70 כלים יד והם עומדים במחסני מטרו…
שני דברים:
1. כל הכבוד על התרת תגובות גם לא למשתמשים רשומים, זה היה מאוד חסר וכל הכבוד גם על המענה שאתה נותן פה לאנשים
2. איפה הונדה cbr500r? אמנם הכלי לא מצדיק את הנפח שלו כסופר ספורט אבל בגדול מדובר באחלה של אופנוע לפי דעתי, והרבה פחות 'אפור' מה cb500x
ועדיין הוא מכר פחות מחצי ממה שמכר ה-500x, כמו גםופחות מיתר הכלים שברשימה.
לא חולקו פה ציונים, רק הובאו נתוני המכירות מכל 2017.
נכון מאוד
חבל שפולגז לא עושים ניתוח נתונים יותר מעמיק מאשר סתם לזרוק נתונים יבשים מדו"ח תוצרים.
כמו למשל, העובדה המדהימה שאופנוע אינדורו, שמשמש נטו לתחביב מגיע למקום שני.
כמו העובדה שCB500X נמכר גם במספרים גדולים לחברות אבטחה (אבל לפחות אלו באמת מסתובבים על הכביש)
ולעובדה שWR מוכר בערך 7 כלים בחודש, ופתאום ביולי הם קפצו ל70 כלים… כי הם נרשמו יד ויירקבו במחסני מטרו ולא ייראו ביערות.
המצג שווא הזה פה לא ממש מלמד על איזה מגמה כלשהי אם בכלל.
לא מצטיירת פה עובדה שהישראלים אוהבים מיני אדוונצר או דוש קטן נפח, אולי להדיוטות כן.
מה שכן לעומת זאת, המגמה שכן נראית בשנים האחרונות וכן ניתן ללמוד עלייה מדוח התוצרים, היא נסיגה משמעותית מאופנועי פיירינג מלא. למשל מגמות כאלו אתם לא מזכירים.
איפה ניתן לקבל EXCEL מפורט של כלל הדגימם /יצרנים מבלי לבקש כ"א ספציפית?
שלום
אחרי הצגת ה ב.מ.וו 310 GS כמה כלים נמכרו מאז ועד היום. לא רואים אותם בכביש
סביב 30. נדע במדויק בתחילת חודש מרץ.
כמה פריירייד 350 ?