דף הבית / חדשות / האופנועים והקטנועים הנמכרים בישראל ב-2022
Yamaha-TMAX-560-2022-Launch-004

האופנועים והקטנועים הנמכרים בישראל ב-2022

בשנת 2022 נמשכה מגמת הגידול בשוק הדו-גלגלי הישראלי, כשנמכרו יותר מ-21 אלף אופנועים וקטנועים והגידול צפוי להימשך; סיכום מכירות בשוק הדו-גלגלי הישראלי

בשנת 2022 נמשך הגידול בשוק הדו-גלגלי הישראלי. אם בשנת 2021 נחצה לראשונה רף 20 אלף הכלים, הרי שבשנת 2022 כבר נחצה רף 21 אלף הכלים – והגידול צפוי להימשך גם אל שנת 2023. 

בשנת 2022 נמכרו בישראל כ-21,200 אופנועים וקטנועים (מספר לא סופי שצפוי להתעדכן כלפי מעלה בכמה מאות כלים בשבועות הקרובים) – כך עולה מדו"ח התוצרים של איגוד לשכות המסחר המסכם את שנת 2022. זהו גידול של כ-3% ביחס לשנת 2021 – שבה נמכרו כ-20,720 כלים חדשים.

המשך הגידול מבטא היטב את המצב על כבישי ישראל, שהפך להיות בלתי נסבל עם עומסי תנועה עצומים ועם כבישים סתומים ממכוניות, ועם תחבורה ציבורית בינונית במקרה הטוב. יותר ויותר משתמשי דרך מבינים שדו-גלגלי הוא הפתרון היחיד לשליטה על הזמן והמרחב בכבישי ישראל. הסיבות לעלייה הזו נובעות מכמה גורמים, ביניהם כאמור מעבר של נהגי רכב לדו-גלגלי כדי לחסוך זמן וכסף, גידול עקבי בשוק המשלוחים, מעבר של אנשים מתחבורה ציבורית לתחבורה אישית יעילה, וגם בשל תרבות הפנאי הדו-גלגלית שתופסת חלק חשוב מכלל המכירות.

היחס בין אופנועים לקטנועים נשמר על היחס של השנים האחרונות, ועומד על כ-33% אופנועים וכ-67% קטנועים. במספרים מדובר על קצת יותר מ-7,000 אופנועים ועל כ-14,000 קטנועים. זוהי השנה החמישית ברציפות שבה היחס הזה נשמר פחות או יותר, אחרי שנים שבהן היחס עמד על פחות מ-10% אופנועים מול יותר מ-90% קטנועים, והוא נובע משתי סיבות עיקריות: רוכבים שמעדיפים אופנועים בינוניים כתחבורה יום-יומית, וכן גידול עצום בתרבות הפנאי הדו-גלגלית, למשל אופנועי אנדורו ואופנועי אדוונצ'ר.

סאן-יאנג ג'וירייד 125 - הדו-גלגלי הנמכר בישראל ב-2022 (צילום: עמרי גוטמן)
סאן-יאנג ג'וירייד 125 – הדו-גלגלי הנמכר בישראל ב-2022 (צילום: עמרי גוטמן)

הכלי הדו-גלגלי הנמכר ביותר הוא הסאן-יאנג ג'וירייד 125, שממנו נמכרו 967 יחידות בשנת 2022. הג'וירייד מדיח מראשות הטבלה את הקימקו מובי 125S, שממנו נמכרו השנה 569 יחידות בלבד, אם כי בחצי השנה הראשונה לא היה לקימקו מלאי והאספקה עמדה על אפס מוחלט. במקום השני הימאהה טימקס 560 החדש עם 836 יחידות, ובשלישי ההונדה X-ADV750 עם 714 יחידות. ברביעי כלי נוסף של סאן-יאנג, ג'וימקס 250, שממנו נמכרו 712 יחידות, בחמישי סאן-יאנג קרוזים 300 עם 681 יחידות ובשישי סאן-יאנג ג'וירייד 200 עם 645 יחידות. הקימקו מובי יורד למקום השביעי, וגם הדאונטאון 350i יורד במספרי המכירות עם 458 יחידות בלבד – בעיקר בשל בעיות אספקה. הימאהה איקסמקס 300, להיט מכירות נוסף, יורד גם הוא ל-523 יחידות, כשגם כאן מדובר בבעיות אספקה, ולפי היבואנית אם היו מגיעים 300-200 כלים נוספים – הם היו נמכרים. לעומת זאת, ההונדה פורצה 350 מזנק ל-464 יחידות, וה-ADV350 בכניסה מרשימה עם 430 יחידות.

באופנועים, הימאהה טנרה 700 כובש את המקום הראשון עם 248 יחידות, ומדיח את ההונדה CB500X שממנו נמכרו 203 יחידות (שוב, בעיות אספקה) והוא יורד אל המקום הרביעי. במקום השני קוואסאקי Z900 עם 219 יחידות – מחציתן בהספק מלא ומחציתן מוגבלות לרישיון נהיגה A1. במקום השלישי אופנוע אנדורו מקצועי – ק.ט.מ 300EXC שממנו נמכרו 215 יחידות והוא מדיח את אחיו הקטן, ה-250EXC, מראשות טבלת רבי המכר בתחום האנדורו, כשנמכרים ממנו 202 יחידות. במקום החמישי ימאהה MT-07 עם 176 יחידות (מחציתן מוגבלות לרישיון נהיגה A1), ובשישי ימאהה MT-09 עם 154 יחידות. עוד ראויים לציון הונדה CRF300L עם 146 יחידות, הונדה אפריקה טווין (143), בנלי TRK502 עם 142 יחידות, קוואסאקי ורסיס 650 עם 141 יחידות, ב.מ.וו R 1250 GS עם 138 יחידות (רגיל ואדוונצ'ר), ימאהה טרייסר 700 עם 138 יחידות (מחציתן מוגבלות לרישיון A1), וק.ט.מ 390 אדוונצ'ר עם 130 יחידות.

ימאהה טנרה 700 - האופנוע הנמכר בישראל ב-2022
ימאהה טנרה 700 – האופנוע הנמכר בישראל ב-2022

במקסי-סקוטרים הימאהה טימקס 560 במקום הראשון עם 836 יחידות, הונדה X-ADV750 מזנב בו עם 714 יחידות, סאן-יאנג TL508 עם 171 יחידות, הונדה פורצה 750 עם 168 יחידות, וקימקו AK550 עם 86 יחידות. בסך הכל נמכרו בישראל 1,975 כלים – מספר מכובד מאוד שמהווה שיא חדש למקסי-סקוטרים – קטגוריה שממשיכה לגדול בעקביות.

בכלים החשמליים נרשם דשדוש – בניגוד לבהלה החשמלית שמתרחשת בימים אלו בתחום הרכב הפרטי. בסך הכל נמכרו בישראל 546 אופנועים וקטנועים חשמליים בשנת 2022, כשרובם המכריע קטנועים, אולם יש גם כמה עשרות אופנועים מהמותגים זירו, אנרג'יקה, ארלנדו וסורון. המהפך בדו-גלגלי חשמלי יקרה כאשר תיפתרנה שתי הבעיות הגדולות נכון להיום – טווח רכיבה (קיבול סוללה) וזמן טעינה. ישנה התקדמות בנושא, למשל עם האנרג'יקה אקספיריה והזירו DSR/X שעל שניהם רכבנו השנה, אולם ההתקדמות היא עקב בצד אגודל.

מבחינת מותגים, סאן-יאנג כרגיל במקום הראשון עם 5,310 קטנועים – גידול של כ-600 כלים משנה שעברה. הונדה תופסת את המקום השני עם גידול מרשים מכ-3,000 כלים לכ-4,000 כלים, וימאהה יורדת למקום השלישי עם כ-3,400 כלים – ירידה קלה משנה שעברה, שנובעת כאמור מבעיות אספקה של היצרנית. קימקו עם ירידה חדה מכ-3,000 לכ-2,200 כלים, כשגם כאן מדובר בבעיות אספקה לאורך השנה – בעיות שאמורות להיפתר סופית בחצי השני של שנת 2023. ק.ט.מ עם כ-1,000 כלים צהובים ועוד כ-100 כלים אפורים, וקוואסאקי עם כ-800 אופנועים ב-2022 ועם בעיות אספקה של דגמי הליבה כמו משפחות ה-650 סמ"ק וה-400 סמ"ק. ראויה לציון רויאל אנפילד, שפרצה לשוק הישראלי עם 263 אופנועים בשנת 2022, מהם 114 יחידות של המטאור 350.

הונדה X-ADV750 - חזק במקסי-סקוטרים
הונדה X-ADV750 – חזק במקסי-סקוטרים

מטרו מוטור היא היבואנית הגדולה ביותר (סאן-יאנג, ימאהה, קוואסאקי, בטא, זירו, פנטיק), עם נתח שוק של כ-47% ממכירות הדו-גלגלי בישראל בשנת 2022. במספרים מדובר על קצת יותר מ-10,000 אופנועים וקטנועים. שנייה מאיר (הונדה, ניאו) עם כ-20%, שלישית עופר-אבניר (קימקו, פיאג'ו, סוזוקי, הוסקוורנה, CFMOTO) עם נתח שוק של כ-17%, ורביעית ד.ל.ב מוטוספורט (ק.ט.מ, אינדיאן, פיג'ו, רויאל-אנפילד) עם נתח שוק של כ-6%.

מכירות דו-גלגלי בישראל בשנת 2022 לפי מותגים

  • סאן-יאנג – 5,310
  • הונדה – 3,970
  • ימאהה – 3,393
  • קימקו – 2,189
  • ק.ט.מ – 979
  • קוואסאקי – 794
  • פיאג'ו – 638 (מהם 19 חשמליים)
  • ב.מ.וו – 389
  • הוסקוורנה – 298
  • רויאל אנפילד – 263
  • בנלי – 210
  • CFMOTO – עם 194
  • בטא – 185
  • סוזוקי – 174
  • הארלי-דיווידסון – 163
  • גאס גאס – 156
  • דוקאטי – 147
  • נאו (חשמלי) – 137
  • טריומף – 126
  • אפריליה – 113
  • בליץ (חשמלי) – 85
  • שרקו (אנדורו) – 83
  • פיג'ו – 76
  • פנטיק – 71
  • ווג – 68
  • אינדיאן – 62
  • טארו – 54
  • תודיי סאנשיין (חשמלי) – 51
  • רייחו (אנדורו) – 47
  • טיווין – 44
  • OM – עם 43
  • סיילנס (חשמלי) – 41
  • וימוטו (חשמלי) – 37
  • גופל (חשמלי) – 34
  • גוגורו (חשמלי) – 31
  • זונטס – 30
  • לונג'יה – 29
  • זירו (חשמלי) – 26
  • קיוואי – 26
  • סורון (חשמלי) – 23
  • מונדיאל – 21
  • זאפ (חשמלי) – 20
  • יאדה (חשמלי) – 19
  • AJP – עם 16
  • סנטרו (חשמלי) – 13
  • TM (אנדורו) – 12
  • אלרנדו (חשמלי) – 12
  • מוטוגוצי – 11
  • דופרן (חשמלי) – 11
  • אנרג'יקה (חשמלי) – 10
  • סקוטר קאר (חשמלי) – 9
  • מוטו מוריני – 8
  • דוהן (חשמלי) – 8
  • MV אגוסטנ – 6
  • איטלג'ט – 5
  • יאנגינג (חשמלי) – 5
  • צ'אנג ג'יאנג (אופנוע עם סירה) – 4
  • לוקיי (חשמלי) – 4
  • יוסאנג – 2
  • קוברג (חשמלי) – 2
  • SWM – עם 1 יחידה

האופנועים הנמכרים בישראל ב-2022 (בלי אופנועי אנדורו)

 דגםמספר יחידות ב-2022
1ימאהה טנרה 700248
2קוואסאקי Z900219
3הונדה CB500X203
4ימאהה MT-07176
5ימאהה MT-09175
6הונדה CRF300L143
7הונדה CRF1100L (כולל אדוונצ'ר ספורט)143
8בנלי TRK502143 (מהם 119 X ו-23 רגיל)
9קוואסאקי ורסיס 650141
10ב.מ.וו R1250GS (כולל ADV)138 (מהם 95 ADV ו-43 רגיל)
11ימאהה טרייסר 700138
12ק.ט.מ 390 אדוונצ'ר130
13ימאהה טרייסר 900125
14רויאל אנפילד מטאור 350114
15הונדה CBR650R112
16קוואסאקי נינג'ה 65096
17הונדה CB650R91
18ימאהה R788
19קוואסאקי וולקן 65086
20קוואסאקי Z65085

הקטנועים הנמכרים בישראל ב-2022

 דגםמספר יחידות ב-2022
1סאן-יאנג ג'וירייד 125967
2סאן-יאנג ג'וימקס 250712
3סאן-יאנג קרוזים 300681
4סאן-יאנג ג'וירייד 200645
5קימקו מובי 125S569
6ימאהה איקסמקס 300523
7הונדה פורצה 350464
8קימקו דאונטאון 350i458
9הונדה ADV350430
10קימקו X-TOWN 125413
11סאן-יאנג קרוקס 125401
12סאן-יאנג ג'וימקס 300353
13סאן-יאנג ג'ט 14 125347
14הונדה PCX 125328
15ימאהה איקסמקס 125287
16סאן-יאנג ג'ט X264
17הונדה SH MODE257
18קימקו דאונטאון 250238
19סאן-יאנג ג'וימקס 125210
20סאן-יאנג מקסים 400200
21ימאהה NMAX 125194
22הונדה פורצה 125170
23הונדה פורצה 250162

המקסי-סקוטרים הנמכרים בישראל ב-2022

 דגםמספר יחידות ב-2022
1ימאהה טימקס 560836
2הונדה X-ADV 750714
3סאן-יאנג TL500171
4הונדה פורצה 750168
5קימקו AK55086
סך הכל1,975

הקטנועים התלת-גלגליים הנמכרים ב-2022

 דגםמספר יחידות ב-2022
1ימאהה טריסיטי 300214
2ימאהה טריסיטי 125138
3פיאג'ו MP3 500116
4פיאג'ו MP3 40074
5פיאג'ו MP3 30071
6פיג'ו מטרופוליס 4007
סך הכל620

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

SPYDER RT-LIMITED (1) copy

חדש בארץ: קאן-אם ספיידר ורייקר

עופר-אבניר משיקה לראשונה בישראל את דגמי הפנאי המיוחדים עם שלושה גלגלים של קאן-אם - ספיידר ורייקר; המחירים החל מ-110 אלף ש"ח לרייקר ועד 300 אלף ש"ח לספיידר

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן