בשנת 2018 עלו על כבישי ישראל 18,017 אופנועים וקטנועים חדשים (מספר לא סופי שצפוי להתעדכן כלפי מעלה בכמה מאות בודדות בשבועות הקרובים). זוהי ירידה קלה של כ-2% ביחס לשנת 2017, וזו הפעם הראשונה מאז שנת 2014 שבה השוק הדו-גלגלי הישראלי שומר על סטטוס-קוו ואפילו יורד מעט, לעומת עליות רצופות בכול שנה – כאמור מ-2014. נזכיר שב-2014 – שנת השפל – נמכרו בישראל 14,100 אופנועים וקטנועים.
את שנת 2018 אפשר להגדיר במילה אחת – יציבה. המספרים דומים מאוד לאלו של השנה שעברה – אם זה מבחינת מותגים, יבואנים, ואפילו סגמנטים. כך למשל, גם השנה החלוקה בין אופנועים לקטנועים עומדת על כ-35% אופנועים ו-65% קטנועים, וגם השנה מתוך כ-6,300 אופנועים שנמכרו – כ-1,300 מהם הם אופנועי אנדורו מקצועיים.

הכלי הדו-גלגלי הנמכר ביותר בישראל גם ב-2018 הוא הקימקו מובי 125, שממנו נמכרו 933 יחידות (לעומת 1,438 יחידות ב-2017). אולם זוהי שנתו האחרונה של המובי, ובסוף 2018 הוא כבר הפסיק להימכר. בעופר-אבניר יצטרכו למצוא מחליף ראוי לרב-המכר של השנים האחרונות, וגם לפיאג'ו איקסאבו 250 – רב מכר של העשור האחרון שהשנה הפסיק להימכר ונמכרו ממנו 61 יחידות בסך הכול.. במקום השני, צמוד למובי, הסאן-יאנג ג'וירייד 125 שממנו נמכרו 921 יחידות השנה. במקום השלישי הקימקו דאונטאון 350i שממנו נמכרו השנה לא פחות מ-680 יחידות. טבלה מלאה של הקטנועים תמצאו בתחתית הכתבה.
בשנת 2018 ראינו עלייה דרמטית במכירת תלת-גלגליים: 463 יחידות של MP3 300, עוד 176 יחידות של גרסת ה-500 סמ"ק, ועל זה תוסיפו 337 יחידות ימאהה טריסיטי 125 ו-85 יחידות טריסיטי 155 – בסך הכול 1,061 קטנועים תלת-גלגליים שעלו השנה על הכבישים. אגב, הימאהה נייקן מכר 10 יחידות במחצית השנייה של 2018 – מאז הגיע ארצה.
באופנועים, ההונדה CB500X שומר על מעמדו כאופנוע הכביש הנמכר בישראל, מיד אחרי הק.ט.מ 250EXC – אופנוע האנדורו המקצועי שהוא האופנוע הנמכר ביותר בישראל. ה-CB500X מכר השנה כ-200 יחידות, לעומת 230 יחידות בשנה שעברה. אל המקום השני מטפס הסוזוקי DL650 ויסטרום, שממנו נמכרו השנה 166 יחידות, ואעלו הק.ט.מ 390 דיוק יורד למקום השלישי עם 144 יחידות לעומת 167 יחידות בשנה שעברה. המספרים של סדרת ה-MT של ימאהה עדיין יפים ומרשימים, כשהטרייסר 700 הוא הנמכר ביותר במשפחה, עם 140 כלים, ומיד אחריו MT-09 ו-MT-07.
מכירות דו-גלגלי בישראל בשנת 2018 לפי מותגים
- סאן-יאנג – 4,054
- ימאהה – 3,007
- קימקו – 2,989
- הונדה – 1,496
- ק.ט.מ – 1,027
- פיאג'ו – 916
- קוואסאקי – 736
- סוזוקי – 651
- דיאלים – 518
- בנלי / קיוואי – 433
- ב.מ.וו – 363
- הוסקוורנה – 349
- הארלי-דיווידסון – 306
- בטא – 220
- קאיוין (חשמלי) – 208
- בליץ (חשמלי) – 119
- דוקאטי – 110
- אינדיאן – 66
- שרקו – 65
- נאנגינג (חשמלי) – 60
- גאס גאס – 55
- זירו – 28
- אפריליה – 26
- רויאל-אנפילד – 24
- TM רייסינג – 21
- מוטוגוצי – 20
- יוסאנג – 17
- פנטיק – 10
- סקורפה – 10
- גולדן מוטורסייקל – 9
- SWM אנדורו – 8
- אלטה (אנדורו חשמלי) – 8
- בולטקו – 7
- MV אגוסטה – 5
- אנרג'יקה – (ספורט חשמלי) – 1
- אחר – 65
האופנועים הנמכרים בישראל ב-2018 (בלי אופנועי אנדורו)
דגם | מספר יחידות ב-2018 | |
---|---|---|
1 | הונדה CB500X | 197 |
2 | סוזוקי DL650 ויסטרום | 166 |
3 | ק.ט.מ 390 דיוק | 144 |
4 | ימאהה טרייסר 700 | 140 |
5 | קוואסאקי Z900 | 133 |
6 | ימאהה MT-09 | 130 |
7 | ימאהה MT-07 | 126 |
8 | קוואסאקי נינג'ה 650 | 118 |
9 | הונדה CRF250 ראלי | 107 |
10 | קוואסאקי נינג'ה 400 | 106 |
11 | סוזוקי SV650 | 105 |
12 | הונדה NC750X | 103 |
13 | קוואסאקי Z650 | 91 |
14 | קוואסאקי ורסיס 650 | 91 |
15 | הונדה CRF1000L אפריקה טווין | 87 |
16 | קוואסאקי וולקן S 650 | 83 |
17 | ימאהה טרייסר 900 | 83 |
18 | ימאהה YZF-R3 | 81 |
19 | ב.מ.וו G310GS | 77 |
20 | ימאהה MT-03 | 76 |
21 | קוואסאקי ורסיס X-300 | 64 |
22 | הונדה CBR500R | 63 |
23 | סוזוקי DL250 | 63 |
24 | ק.ט.מ 200 / 250 דיוק | 60 |
25 | ב.מ.וו R1200GS ADV | 58 |
26 | סוזוקי GSX-S750 | 56 |
27 | הונדה CBR650R | 55 |
28 | בנלי TRK 502 | 54 |
29 | ב.מ.וו R1200GS | 47 |
30 | ימאהה MT-10 | 45 |
הקטנועים הנמכרים בישראל ב-2018
דגם | מספר יחידות ב-2018 | |
---|---|---|
1 | קימקו מובי XL 125 | 933 |
2 | סאן-יאנג ג'וירייד 125 | 921 |
3 | קימקו דאונטאון 350i | 680 |
4 | סאן-יאנג קרוזים 250 | 552 |
5 | סאן-יאנג ג'ט 14 125 סמ"ק | 535 |
6 | ימאהה איקסמקס 300 | 529 |
7 | ימאהה טימקס 530 | 504 |
8 | פיאג'ו MP3 300 | 463 |
9 | סאן-יאנג ג'וירייד 200 | 443 |
10 | סאן-יאנג קרוזים 300 | 399 |
11 | סאן-יאנג ג'וימקס 250 | 356 |
12 | ימאהה טריסיטי 125 | 337 |
13 | קימקו AK550 | 245 |
14 | ימאהה איקסמקס 400 | 228 |
15 | קימקו ג'ידינק 125 | 223 |
16 | קמקו ג'ידינק 250 | 219 |
17 | קימקו אג'יליטי 125 | 208 |
18 | קימקו דאונטאון 250i | 196 |
19 | ימאהה איקסמקס 125 | 192 |
20 | פיאג'ו MP3 500 | 176 |
21 | קימקו אקסטאון 125 | 173 |
22 | הונדה X-ADV 750 | 158 |
23 | ימאהה NMAX 125 | 156 |
24 | הונדה PCX 125 | 145 |
25 | סאן-יאנג מקסים 400 | 122 |
26 | סאן-יאנג X-PRO 125 | 120 |
27 | הונדה VISION 125 | 118 |
28 | סאן-יאנג קרוזים 125 | 105 |
אפשר בבקשה לעלות גם נתונים של נייקידים ליטר?
מה עשו השנה אפריל ובמוו וכו׳…
מעניין לראות איך היה בסיכומו הזה שככול הנראה נשלט ע״י הmt10 (נכון לרשימה).
אפריליה טואונו עם 6 יחידות, מהם 1 פקטורי.
ב.מ.וו S1000R עם 16 יחידות.
הונדה X-ADV 750 הוא הרבה יותר אופנוע מקטנוע, ואי לכך צריך להיות מקום שלישי בטבלת האופנועים
אפשר בבקשה את הנתונים של BMW סדרת הרטרו? תודה
9 בסך הכול