דף הבית / חדשות / האם ג'אווה תעשה קאמבק לישראל?
tvqk47p_jawa-90th-anniversary-edition_625x300_09_October_19

האם ג'אווה תעשה קאמבק לישראל?

ג'אווה - מותג צ'כי שכיום מיוצר בהודו - הודיעו על כניסה לשוק האירופאי עוד השנה; האם נראה את המותג המיתולוגי שוב בישראל?

מהינדרה – החברה ההודית המייצרת בין השאר את אופנועי ג'אווה, קטנועי פיג'ו, אופנועי BSA ועוד – הודיעה על תחילת שיווק אופנועי ג'אווה באירופה כבר במהלך שנת 2020.

ג'אווה (JAWA בלועזית, ובתכל'ס צריך לבטא 'יאווה', רק שאנחנו מתעקשים להיות ישראלים אותנטיים), יצרנית צ'כית במקור, הציגה את דגמה הראשון ב-23 באוקטובר 1929, עם מנוע שתי פעימות כפול צילינדרים בנפח 500 סמ"ק שהפיק 18 כ"ס. קפיצה קדימה לשנות ה-70 הביאה לארץ את דגם ה-350/634, ולאחר מכן את דגמי ה-350/639 ו-350/640 עם בלם דיסק קדמי ופיירינג קדמי. הדגם, שברובו הגיע בצבע אדום, היה נפוץ כאופנוע פשוט, מעשן, מווברץ ועם רגלית התנעה ('קיק' בשפה של פעם) בצד שמאל, שלמעשה פעלה גם כרגלית ההילוכים. הכלי היה נפוץ בבתי ספר לנהיגה, אבל גם אצל רוכבים פרטיים. גל העלייה מברית המועצות בשלהי שנות ה-80 הביא בייבוא אישי הרבה אקזמפלרים שהסתובבו בארץ. בשנה שעברה יצאה אף גרסה מיוחדת לציון 90 שנים לחברה.

בשנת 2016 חברת מהינדרה ההודית רכשה את הזכויות לשם הנאבק על חייו והמשיכה את ייצור הג'אווה, שלמרות שנראה דומה למדי לדגמים המקוריים הדו-פעימתיים, נושא מנוע סינגל ארבע פעימות מודרני יחסית בנפח 293 סמ"ק עם גל זיזים עילי כפול ועם קירור נוזל, המספק 27 כ"ס. האופנוע שוקל 170 ק"ג ומגיע עם בלם תוף מאחור. דגם נוסף שלהם הוא ה-Perak (ראו סרטון מצורף), קרוזרי למראה, עם מנוע טווין בנפח 334 סמ"ק ו-30 כ"ס.

עכשיו שנסללה הדרך חזרה לאירופה – האם נראה קאמבק של ג'אווה חזרה לישראל? ייתכן מאוד שכן.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

MY25_PANIGALE_V2S_DINAMICHE _12__UC719966_Mid

חדש בארץ: דוקאטי פניגאלה V2

הדוקאטי פניגאלה V2 של 2025 - אופנוע ספורט חדש עם מנוע חדש הקל יותר ב-15 ק"ג מהדגם היוצא וממלא תפקיד כפול - הגיע ארצה בשתי גרסאות; המחיר: החל מ-130 אלף ש"ח

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן