בסוף 2017 בהונדה הפסיקו את ייצורו של ה-CBR600RR, הסופרספורט בנפח 600 סמ"ק, ועכשיו, על-פי השמועות, יחזירו אותו כדגם חדש ב-2021.
בעבר הלא רחוק, קטגוריית ה-600 סמ"ק הייתה ה-קטגוריה הכי לוהטת בעולם אופנועי הספורט. אחד מהאופנועים המוצלחים והמצליחים ביניהם היה ההונדה CBR600RR, שהיה מכונת מרוץ מושחזת וחוקית לכביש – עם פנסים ומראות. בסוף 2017 הודיעו הונדה על הפסקת ייצורו משום שה-CBR600RR דאז לא עמד בתקנות יורו 4, וכדי שיעמוד בתקנות היה צורך להשקיע בו כסף רב. בנוסף, ההתאמה ליורו 4 עלולה הייתה לגרום לעלייה במשקל ואף ירידה בביצועים.
נריץ קדימה שנתיים, ולעולם הגיחו דגם הליטר החדש – ה-CBR1000RR-R ודגם ה-CBR250RR החדש, ובטח דגם 300 מקביל שיתווסף בהמשך, שיוצרים פער גדול מדי ביניהם. פער שיגרום לרוכב המתחיל עם דגם הרבע ליטר לבחור, כשירצה להתקדם, בדגם של יצרנית אחרת משום שאין אף דגם ביניים בהיצע, לפני קטגוריית הליטר. עכשיו, שמועות רשת מנבאות שבהונדה יחזירו לחיים את דגם ה-600 שהיה מאוד פופלרי בזמנו, ובאופן הגיוני יזריקו לו את כל הטוב שקיבל אחיו הגדול. אין שום נתונים להביא לכם, אך ברור שתצורת המנוע תהיה 4 צילינדרים בנפח 599 סמ"ק עם 16 שסתומים, הספק משוער סביב ה-130 כ"ס ומשקל שינסה לרדת מ-200 ק"ג.
אם משבר הקורונה יאפשר להונדה להמשיך ולהשקיע בפיתוחים בעתיד הקרוב, נצפה שה-CBR600RR-R החדש יוצג לקראת סוף השנה, כדגם 2021. נמשיך לעדכן.
- שיעורי בית לימי הקורונה: הונדה CBR600 לדורותיו
קצת מעליב את הCBR650R שאכן לא אופנוע סופרספורט אבל כאופנוע ספורט לכביש הציבורי וגם ליום מסלול מזדמן אחלה אופנוע ובטח ובטח שמאפשר למי שעלה מנפח קטן לרכוש מיומנויות ספורטיביות ורכבתי על כמה סופרספורט בחיי ..מי שלא מחפש מקסימום אטרף אחלה מדרגת ביניים ודומה מאוד בהתנהגות לCBRF המקורי של תחילת שנות ה2000