דף הבית / חדשות / האם מחירי אופנועי ה-A1 ירדו בקרוב?
16YM CBR500R, CB500X and CB500F

האם מחירי אופנועי ה-A1 ירדו בקרוב?

ועדת הכספים תדון בשבועות הקרובים על הורדת מס הקנייה שמוטל על אופנועים בינוניים - גדולים מ-125 סמ"ק בקטגוריית הרישוי A1

האם מס הקנייה על חלק מאופנועי קטגוריית A1 ירד בקרוב? סיכוי גבוה שהתשובה לכך היא כן.

ועדת הכספים של הכנסת בראשות ח"כ הרב משה גפני התכנסה אתמול (ב') על-מנת להאריך את הוראת השעה שבמסגרתה מס הקנייה על אופנועים וקטנועים בקטגוריית הרישוי A2 (עד 125 סמ"ק ו-11 קילוואט – 14.9 כ"ס) יעמוד על 25% בלבד במקום 40%. החלטה זו התקבלה בשנה שעברה, ובזכותה מחירי אופנועי ה-A2 ירדו בכ-2,000-1,000 ש"ח בממוצע.

בישיבה, שכאמור התקיימה אתמול, דרשו נציגי ועדת הכספים בראשות יו"ר הוועדה גפני הורדת מיסוי גם לאופנועים וקטנועים בנפח בינוני – עד 500 סמ"ק או עד 25 קילוואט (34 כ"ס) – המתאימים לרישיון נהיגה A1, כשהמטרה של חברי ועדת הכספים – ח"כ משה גפני, ח"כ מיקי לוי וח"כ מיקי רוזנטל – היא הורדת עומסי התנועה הבלתי נסבלים, בעיקר במטרופולין גוש דן, על-ידי שימוש נרחב יותר בכלי רכב דו-גלגליים.

יו"ר הוועדה הורה לנציגי משרד האוצר להכין תכנית מיסוי חדשה לאופנועים בינוניים, ולהציגה לאישור כבר בישיבה הקרובה של ועדת הכספים בנושא, שתתקיים בעוד שבועות ספורים.

נכון לעכשיו לא ברור באילו נפחי מנוע או הספקים מדובר, האם כל האופנועים בנפח של עד 500 סמ"ק או עד 25 קילוואט ייכללו ברפורמה החדשה, וגם לא שיעור המס שעליו יוחלט. כזכור, על אופנועי 125 סמ"ק דרש יו"ר הוועדה מס קנייה של 20% בלבד, ולבסוף הפשרה עמדה על 25%. אם אכן זה יהיה שיעור המס לאופנועי A1 שיאושר בסופו של דבר, הרי שאופנועי A1 צפויים לרדת בשיעור ממוצע של כ-10%.

ו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), שפועל רבות למען הורדת המס על דו-גלגלי, אמר בישיבה: "הפחתת מיסים על אופנועים וקטנועים ככלל, תעודד את השימוש בהם ותוביל להורדה משמעותית של הגודש בכבישים, תוריד את מספר תאונות הדרכים ואף את רמות הזיהום, בעיקר במרכזי הערים. התנועה בערים ובדרכים אליהן הופכת בלתי נסבלת מיום ליום וזה אינטרס של כולנו ושל המדינה בכלל, לעודד שימוש באופנועים וקטנועים. מדיניות המיסים צריכה להיגזר מכך".

נציג חטיבת הרכב הדו-גלגלי באיגוד לשכות המסחר, קובי סודאי, אמר בדיון: "הורדת המס על הכלים הקטנים על העירוניים בנפח של עד 125 סמ"ק היא דבר נכון. אבל האחוז הגדול ביותר של כלים דו-גלגליים הוא באלה שהם גם עירוניים וגם בינעירוניים. מי שגר בראשון ונוסע לתל-אביב או ברעננה-הרצליה-כפר-סבא וכד' ונוסע לת"א, לוקח אופנוע בינוני בין 125 סמ"ק ל-500 סמ"ק. רפורמת המיסוי לא נוגעת בזה, וזה המענה העיקרי הנדרש כיום. מדובר בקבוצת הביניים להפחתת העומס בכבישים. יש יותר כלים דו-גלגליים על הכביש בעקבות רפורמת המס, אך לא רק, גם בגלל הפקקים. אנחנו בעד להאריך את הוראת השעה כי הפחיתה לכלים העירוניים הקטנים את המס, 125 סמ"ק, אך בעד להכניס גם הכלים הבינוניים שמאפשרים תנועה פריפריאלית".

נציגת רשות המיסים בדיון, נטליה מירנצ'וב, הביעה התנגדות להפחתה שדרשו חברי הכנסת ואמרה: "ההפחתה המוצדקת ביותר בשיעורי המס היא לכלים הקטנים בנפח של עד 125 סמ"ק. כל שינוי יוצר שינוי בכל שיטת המס". לגבי האופנועים הגדולים אמרה: "מדובר בכלים העוצמתיים ביותר. המס הוא מרבי בהספקים הגבוהים ביותר שמשמשים בעיקר לפנאי".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני, קרא למירנצ'וב לחזור לוועדה בהקדם עם תשובה לגבי האופנועים הבינוניים. גפני: "אנחנו לא רוצים להעלות את המס לכלים הכבדים אבל מוכנים לספוג את זה אם תינתן הפחתה משמעותית לכל הכלים שבפועל תורמים להפחתת העומס בכבישים. נצביע על הכלים הכבדים ובתנאי שעל הכלים הבינוניים שהם גם מפחיתים הגודש תורידו את המס".

נמשיך כמובן לעדכן.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

FAM_ENDURO_250_450_MY26_DAY_3_ACTION_0124

טריומף חושפת את אופנועי האנדורו החדשים

בטריומף חושפים את ה-TF 250-E ואת ה-TF 450-E - שני אופנועי אנדורו חדשים לגמרי עם מנועי ארבע פעימות בנפחים של 250 ו-450 סמ"ק

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן