האם מס הקנייה על קטנועי 125 סמ"ק ירד בקרוב? אם זה תלוי במדינה התשובה חיובית, אולם בפועל רשות המסים מתנגדת.
תזכורת: לפני כחצי שנה, בדיון בוועדת הכספים שבמסגרתו אושרה הרפורמה במס הקנייה לדו-גלגלי, הורה ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, לרשות המסים להכין תוך חצי שנה תכנית להקלה במיסוי לקטנועים קטנים. הסיבה – לטענתו של גפני, הקלה במיסוי תעודד שימוש ברכב דו-גלגלי לתחבורה אורבנית ותקל על הגודל בכבישים.
היום (שלישי) יתקיים דיון נוסף בוועדת הכספים, שבו יידרשו נציגי האוצר להציג את התכנית להקלה במיסוי קטנועים קטנים. בין התומכים בהורדת המיסוי לדו-גלגלי קטן – ח"כ משה גפני, ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), ומיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל-אביב והמחזיקה בתיק התחבורה בעיר.
יחד עם זאת, נציגי רשות המסים ומשרד האוצר עלולים להתנגד להורדת מס הקנייה לקטנועי 125 סמ"ק. הסיבה – פגיעה שנתית של כ-8 מיליון ש"ח בהכנסות המדינה במידה ורפורמה כזו אכן תצא לפועל.
השימוש בישראל ברכב דו-גלגלי עומד על 4% בלבד, וזאת לעומת יותר מ-10% במדינות אירופה השונות. הורדת מס הקנייה לקטנועים קטנים מ-40% ל-20% עשויה להפחית את מחירי הקטנועים הקטנים, וכפועך יוצא להנגיש את התחום לאוכלוסיות חלשות יותר ובכך להפחית את הגודש הבלתי נסבל על הכבישים האורבאניים, בעיקר באזור גוש דן.
נעדכן על ההתפתחויות עם סיום הדיון.
גם אם יורידו ל 0% זה לא יעזור, כל עוד מחירי הביטוח לא ירדו..
ofer, יותר מ50% מהרוכבים ללא ביטוח,יעזור מאוד רק פחות לצפון תל אביבים.