דף הבית / חדשות / האם סופו של ה-GSX-R1000 מגיע?
SUZUKI-GSX-R1000R-043

האם סופו של ה-GSX-R1000 מגיע?

האם בסוזוקי יגרעו את ה-GSX-R1000 - הסופרבייק הספורטיבי האייקוני - מרשימת הדגמים באירופה בשנת 2023? כך זה נראה

כל הסימנים מראים שבסוזוקי לא ישקיעו את המשאבים הנדרשים להתאים את ה-GSX-R1000 האייקוני לתקנות יורו 5 המחויבות החל מהשנה הבאה.

רק לאחרונה תהינו בקול לאן פניה של סוזוקי מועדים (מה עובר על סוזוקי?). הפרישה מאליפות ה-MotoGP, זאת לאחר שזכו באליפות בעונת 2020, אושרה סופית. להוסיף על זה, בסוזוקי גם הודיעו כי לא ימשיכו באליפות הסיבולת העולמית (EWC) בעונה הבאה – גם ענף בו הם זוכים להצלחה רבה.

סוזוקי GSX-R1000R - ייגנז ב-2023?
סוזוקי GSX-R1000R – ייגנז ב-2023? (צילום: בני דויטש)

ה-GSX-R1000, אחד האופנועים האייקונים של סוזוקי, היחיד ממשפחת הג'יקסרים שעוד נשאר (על הנייר לפחות) בישראל ואירופה, ככל הנראה לא ימשיך בייצור בשנת 2023 וייגרע מרשימת הכלים הנמכרים. הסיבה היא ההתאמה הנדרשת לתקנות זיהום האוויר העדכניות – יורו 5 – שנכנס לתוקף כבר בשנת 2020, אך השאיר עוד מקום למשחק בכלים מסוימים שייצורם החל לפני כניסת התקנות לתוקף. בסוזוקי חייבים להתאים את המנוע לתקנות יורו 5 עד לסוף השנה הנוכחית, אך בשלב זה לא נעשו שום רישומים, ואין אינדיקציה שבסוזוקי מתכוונים לעשות זאת. המשמעות היא  שהג'יקסר 1000 ייגרע מהשוק בחודשים הקרובים, בדיוק כמו אחיו הקטנים – ה-750 וה-600. דרך אגב, בארצות הברית עדיין יהיה אפשר לרכוש אותו, משום ששם יש תקנות 'חופשיות יותר' נכון לעכשיו, אם כי בקליפורניה מדברים על אימוץ תקנות יורו 5+ המשודרגות בשנת 2024.

ה-GSX-R, או ג'יקסר בשפת הרוכבים, אופנוע הספורט האייקוני של סוזוקי, יצא לראשונה בשנת 1985, והיה מהפכני בזמנו עם משקל קליל, התנהגות חלומית ועיצוב היישר ממסלול המרוצים. הוא היה בטופ לא רק בגלל היכולות הספורטיביות שלו, שהתקדמו לחזית בכל דור ודור של האופנוע הזה, אלא גם – ובעיקר – בגלל מכלול התחושות המיוחד שעטף אותו.

בשנת 2001 הוצג ה-GSX-R1000 הראשון, שהחליף את ה-1100 הישן וכבד. הוא היה בזמנו גרסה מוגדלת של ה-750, אך עם נתונים של 160 כ"ס על 170 ק"ג הוא עף לראש טבלת המכירות והמנצחים בכל מבחן. בשנת 2005 הציגו בסוזוקי את גרסת K5 של הג'יקסר 1000, עם מנוע חדש ומשופר בנפח 999 סמ"ק, ונתון כוח שמאפיל על המשקל: 170 כ"ס על 166 ק"ג. מאז ועד ל-2017 הציגו בסוזוקי שינויים קלים עד שהגיעו עדכונים אמיתיים וחלוקה לשתי גרסאות חדשות – הרגיל וגרסת ה-R המשודרגת אלקטרוניקה, מתלים ובלמים. המספרים הגיעו ל-202 כ"ס על 201 ק"ג ותזמון שסתומים משתנה – מערכת שהגיעה ישירות מאופנוע ה-MotoGP של החברה. זה גם היה המאמץ האחרון של סוזוקי בתחום הזה.

מה יעלה בגורל הג'יקסר? לא ברור בשלב זה האם בסוזוקי יבחרו לסיים את החיים הארוכים של האגדה או שיקחו שנת מנוחה ויציגו ב-2024 דור חדש לגמרי עם מנוע מותאם תקנות ועם אנרגיות חדשות. אנחנו אופטימיים ומקווים שבסוזוקי ימשיכו עם האופנוע שכיכב בחלומות ובקירות של כל רוכב ורוכב עוד משנות ה-80.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

900-2

חדש בארץ: גרסאות Black Knight של הווג אדוונצ'ר

צמד האדוונצ'רים של ווג, ה-DS900X וה-525DSX, מגיעים לישראל בגרסת האביר השחור, כשה-525 מקבל גם אבזור נוסף; תוספת המחיר - 1,000 ש"ח

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן