דף הבית / חדשות / הארלי-דיווידסון: הווה פסימי, עתיד אופטימי
Harley Streetfighter

הארלי-דיווידסון: הווה פסימי, עתיד אופטימי

מכירות הארלי-דיווידסון ירדו ברבעון הראשון של 2019, אך עם הצגת דגמי אדוונצ'ר, סטריטפייטר וחשמל בהארלי מקווים לחזור לתלם

נתוני המכירות העולמיות של היצרנית האמריקאית הארלי-דיווידסון צנחו במהלך הרבע הראשון של 2019 ב-3.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בסך הכל, על פי הנתונים שהארלי פרסמה, נמכרו בעולם בתקופה זו 49,151 אופנועים לעומת 51,086 בשנת 2018. המעניין הוא שגם בארצות הברית עצמה חוו בהארלי ירידה במכירות: 28,091 אופנועים לעומת 29,309 בשנה שעברה. לפי אנליסטים, ברבעון השני של השנה אין צפי לשיפור המספרים.

הארלי-דיווידסון LiveWire חשמלי - ייצא ב-2020
הארלי-דיווידסון LiveWire חשמלי – ייצא ב-2020

לעומת זאת, בהארלי מחכים בכיליון עיניים לשנת 2020, שנה בה יצאו מתקופת האבן של היצע אופנועי הקאסטום שלהם ויציגו שלושה דגמים מאוד מעניינים שאמורים להרחיב את קהל הלקוחות. בשלב ראשון יוצג האופנוע החשמלי ה-LiveWire. מהפרטים שפורסמו עליו אנו יודעים  שיחידת ההינע היא מהדור האחרון של הכלים החשמליים, עם ביצועים טובים, טווח סוללה גדול וזמן טעינה קצר. כך למשל, טווח הרכיבה, על-פי הארלי, יספיק לכ-175 ק"מ, וטעינת הסוללה הריקה לכ-80% תיקח 40 דקות בלבד עם מטען מהיר. המנוע עצמו יהיה חזק מאוד, כשתאוצה ל-100 קמ"ש תיקח פחות מ-3.5 שניות. יחידת ההינע של ה-LiveWire תהיה ללא מצמד וללא תיבת הילוכים, כלומר עם הילוך יחיד שיכסה את כל טווח המהירויות של האופנוע, כשהמהירות המרבית תעמוד על כ-180 קמ"ש.

דגם שני שהארלי מתכוונים להוציא ב-2020 יהיה סטריטפייטר עם מנוע וי-טווין מקורר נוזל בנפח 975 סמ"ק (בתמונה בראש הידיעה). אין הרבה פרטים נוספים כרגע, אך אנו בטוחים שהוא יגיע מצויד בכל הטכנולוגיה האחרונה וכן ישמש פלטפורמה למנועים קטנים יותר בנפח. מבחינת העיצוב הוא משדר יותר ווייב של קרוזר בסגנון הדוקאטי דיאבל מאשר סטריטפייטר לוחמני, אבל איך שלא יגדירו אותו – הוא נראה טוב.

הדגם השלישי כבר נכנס לנישת האדוונצ'ר-כביש הפופולרית ויילחם ראש בראש בב.מ.וו R1250GSבדוקאטי מולטיסטראדה 1260 ובק.ט.מ 1290 אדוונצ'ר. המנוע יהיה וי-טווין בנפח 1,250 סמ"ק, וגם פה אין עוד הרבה נתונים, אך התמונות מראות שהוא ירגיש יותר בנוח בכביש מאשר בשטח.

האדוונצ'ר של הארלי-דיווידסון
האדוונצ'ר של הארלי-דיווידסון

אנו מאוד מעריכים את העובדה שבהארלי-דיווידסון חושבים מחוץ לנישה בה תקעו את עצמו מימים ימימה. תחרות ליצרנים החדשים היא תמיד טובה וגורמת לכולם להיות חדים עם האופנועים שהם מציעים ועם התמחור שלהם. מה שכן, בהארלי מתמודדים עם נושא נוסף שיכול לאיים עליהם, ועוד מארצות הברית עצמה. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מאיים להטיל מיסים  גבוהים יותר על מתכת (25%+) ואלומיניום (10%+), מה שיעלה את עלויות הייצור. בהארלי איימו מנגד שיעבירו את פס היצור להודו (מהלך דומה שאינדיאן מתכוונים לעשות משנה הבאה) הזולה יותר. טראמפ, בסגנונו הייחודי, כבר צייץ שצריך להחרים אותם על כך. נכון לעכשיו, כלל תעשיית הרכב מנהלת לובי חזק כנגד ההכרזה.

שנת 2020 תהיה מאוד מעניינת, ואנו נמשיך לעקוב ולעדכן.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

2014-lotus-c-01

האופנוע של לוטוס עומד למכירה פומבית

אופנוע יחיד ומיוחד שפותח על-ידי חברת הבוטיק לוטוס יעמוד למכירה פומבית בחודש הבא ויכול להיות שלכם תמורת 2 מיליון שקל

4 תגובות

  1. האדוונצ'ר נראה כמו תאונה בין אופנוע לטוסטר קופץ

  2. המאכל הלאומי בארה״ב הוא המבורגר, הרכב הנמכר ביותר הוא טנדר פורד מסדרה F, והאופנוע ״שלהם״ הוא הרלי. שיהיה להם לבריאות.

  3. יובואן תמע קניתי והפסדתי ארבה מאוד כסף לא שווה
    היו לי בעבר 25 אופנועים והם גרמו לי לקחת זמן לפרק ארוך מאופנועים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO