ההארלי דיווידסון פאן אמריקה, האדוונצ'ר החדש של האמריקאים בעל העיצוב השנוי במחלוקת, ביצע סיבוב מפיצים ולקוחות באירופה לקראת התחלת שיווקו בתחילת שנת 2021.
הארלי דיווידסון הציגו את הפאן אמריקה 1250 החדש לפני שנה, בתערוכת מילאנו. בצעד נועז עבורם חשפו האמריקאים דגם אדוונצ'ר שנכנס היישר מול דוקאטי, ק.ט.מ וב.מ.וו עם מנוע וי-טווין 60 מעלות חדש בנפח 1,250 סמ"ק מקורר נוזל, מסדרת רבולושן-מקס החדשה, עם יותר מ-145 כ"ס וכמעט 12.5 קג"מ. המנוע כמובן עומד בתקנות יורו 5.
עדיין ללא נתונים רשמיים אנחנו יודעים שיש מערכת הבולמים אלקטרונית, ככל הנראה גם סמי-אקטיבית, מערכת בלמים של ברמבו עם קליפרים רדיאליים, וחישוקי שפיצים טיובלס עם צמיגי מישלין ייעודיים עליהם. מערכות האלקטרוניקה עם מערכת למדידת אינרציה IMU של בוש, ABS להטיה בכמה מצבים, מערכת בקרת אחיזה מתקדמת ומערכות עזר כמו זינוק בעלייה. בנוסף יש בקרת שיוט, קוויקשיפטר, פנסי LED ומסך TFT צבעוני ומודרני.
בהארלי סימנו את מחצית 2020 כיעד להתחלת השיווק, אך קשיים כלכליים וארגוניים, שגרמו לגניזת הברונקס 975 והפסקת שיווק הספורטסטר באירופה, וכמובן משבר הקורונה, דחו את הכל. בהארלי הציגו את הפאן אמריקה בצרפת, הולנד, ספרד ופורטוגל על-מנת על-מנת להציג למפיצים ולסגור הזמנות ראשונות מלקוחות נאמנים. תחילת השיווק מתוכננת לתחילת 2021, וקרוב לוודאי שנזכה לראותו גם בישראל.
"אנחנו יודעים שיש מערכת הבולמים אלקטרונית, ככל הנראה גם סמי-אקטיבית"
מה ההבדל בין "סתם" מערכת בולמים אלקטרונית, לכזו שהיא גם סמי-אקטיבית ?
(האם יש אקטיבית מלאה ?)
תודה
מערכת בולמים שאותה ניתן לכוון חשמלית (בין אם עומס קפיץ ובין אם שיכוכים), אך היא לא סמי-אקטיבית ולא מתכווננת תוך כדי רכיבה.
אקטיבית מלאה באופנועים עדיין אין, אבל זה עניין של זמן.
בפעם הבאה רק קחו מעצב איטלקי…..